Corona

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Steeds meer mensen raken besmet.

Hoe nu verder nu de winter voor de deur staat.

 
Blijven ademhalen. 

En je aan de regels houden, 

Ik herhaal wat Rutte al 10000 keer heeft uitgelegd.

1.5m afstand houden

Was je handen stuk.

Vermijd drukte 

Ga niet onnodig met OV

Etc. 

 
Wat Rutte zegt is onzin.

Als je wat ouder bent of gauw ziek wordt moet je binnen blijven. 

Dan kunnen al die anderen naar de kerk of kroeg en op vakantie.

Wij de ouderen moeten niet zeuren gewoon binnen blijven zei iemand in de winkel.

Wat moet ik hier mee.

 
Wat je hiermee moet?  Gewoon de boodschappen bestellen en bij de voordeur af laten leveren. 

Hier hebben wij ook steeds meer vragen, zeker op het beleid wat ons bedrijf wereldwijd heeft, als wij er ons niet aan houden dan krijgen na meerdere waarschuwingen een officiële waarschuwing.

Namen noem ik niet, maar wij zijn met ongeveer 12000 werknemers, en het aantal besmettingen in onze groep ligt op ongeveer 50, dit alles door de interne maatregels. 

Ik hoop echt dat men een oplossing dan wel vaccin heeft, want nu is al bijna voor 100% Carnaval niet doorgaat, en als er dan geen duidelijkheid is, dan hangen de Bloemencorso's ook en ander evenementen die in de zomer en het najaar zijn, want zoiets is niet in 1 week tijd gebouwd.

Feit is gewoon dat er volgend jaar als dit zo door gaat veel bedrijven en stichtingen/verenigingen omvallen...

 
Met een beetje pech vallen er deze winter veel mensen om....  Al die evenementen zijn dan wat minder belangrijk wanneer het in je eigen omgeving gebeurd.

Ik heb wel schrijnende verhalen gehoord en meegemaakt en het ergste moet nog komen.

Momenteel loop ik indien nodig met een monddoekje rond.. Het boeit mij niet wat anderen zeggen of denken.

 
Wij de ouderen moeten niet zeuren gewoon binnen blijven zei iemand in de winkel.
Daar moet je helemaal niets mee, niets van aan trekken. Je MOET niets, het is voor je eigen veiligheid. Maar ik vind niet dat men oudere zo kan behandelen, daarom dat ik het wel apprecieer dat sommige winkels voor ouderen een apart uurtje heeft speciaal voor hun om te winkelen, waarin anderen verzocht wordt zo weinig mogelijk te komen omdat het voor ouderen is.

Verder is het een kwestie van je goed aan de regels houden en evt. mondkapje op doen.

Mijn huisarts is overigens wel van mening dat men moet stoppen met het telkens weergeven van de infectiecijfers op TV. Hij vond dat vrij zinloos en hij is zeker niet de enige met die gedachte.

Hij vond dat de enige cijfers die genoemd moesten worden, de cijfers van ziekenhuisopnames en IC plekken, en stertecijfers aan corona zijn.

Daar had hij goede redenen voor:

a.) Er wordt nu veel meer getest dan ooit, dus het is logisch dat de besmettingscijfers hoger uitvallen.

b.) Hij heeft de ervaring dat er behoorlijk veel besmette mensen zijn, met name jongeren, die besmet zijn maar daar geen of nauwelijks last van hebben.

Die kunnen dus evt. wel anderen aan steken, maar zolang het niet leidt tot ziekenhuisopnames/IC en/of sterftecijfers, is dat niet interessanter dan de griepcijfers.

Hij gaf wel aan daarmee niet te willen bagatelliseren, want het is een heel vreemde ziekte en die kan heel gevaarlijk zijn, want hij heeft ook al diverse jongeren gezien waar het bepaald niet goed mee ging.

Dus zeker opletten, maar het gaat er wel om realistisch te blijven.

Dus van belang om te zien of de cijfers van ziekenhuisopnames echt stijgen. Want voorlopig zullen besmettingscijfers sowieso stijgen.

Vond ik wel een goed inzicht, zeker ook omdat het van een huisarts kwam en ben het met hem eens.

Overigens gaf hij wel het advies dat dit alleen om de cijfers en de media ging, en dat men dus beter kan voorkomen dan genezen en men gewoon goed moet blijven opletten en zich aan de regels houden en regelmatig goed handen wassen.

Zeker dus de ouderen wat voorzichtig zijn, maar hij zag geen reden ze te verplichten om binnen te blijven als men zich gewoon aan de regels houdt.

 
Ik trek me er ook helemaal niks van aan BT maar ik vond het een stomme uitspraak.

Heel veel ouderen en anderen hebben al een tijd alleen thuis of in een bejaarden huis binnen moeten blijven zonder bezoek.

Ik heb niks te klagen woon aan de rand van het dorp en heb genoeg dingen te doen en voel me niet eenzaam.

Ik kan hier met hond lopen en geen mens tegen komen.

Dus niks te klagen.

We gaan nooit op vakantie dat vind ik helemaal niks.

Waarom naar het buitenland om je buurman of andere landgenoten te zien en de drukte opzoeken.

Ik geniet en zie veel meer met wat minder mensen om me heen.

 
Ik trek me er ook helemaal niks van aan BT maar ik vond het een stomme uitspraak.
Dat ben ik helemaal met je eens.

Men is te gemakkelijk met vingertjes wijzen naar wie dan binnen zou moeten blijven en dat is niet terecht.

 
Mensen zouden juist meer naar buiten moeten, ook de ouderen voor familiebezoek.

Jongeren moeten gewoon over de knie..

 
Ik ben dit weekend er op uit geweest.

Centerparcs Kempervennen wat een mooie omgeving.

Wat mij opviel dat de mensen op afstand bleven en iedereen een mondkapje droeg.

Heel anders dan hier in groningen.

 
Dat is inderdaad heel netjes.

Moet wel zeggen dat ik ze hier in de omgeving nu toch ook voorzichtiger zie worden. Meer mensen met mondkapjes en iets voorzichtiger met afstand.

Behalve natuurlijk in de winkels.

 
Ik heb de winkels natuurlijk niet bezocht maar mijn vrouw wel.

Ze kreeg een pluim van de winkeliers voor haar bezoek want er was verder bijna niemand.

Als ik weg ga, ga ik de natuur in.

 
Hier zie ik ook steeds meer mondkapjes, alleen ik stoorde mezelf gisteren wel aan een bejaard vrouwtje die in de supermarkt liep,

en iedereen vreemd aankeek die een mondkapje droeg, en zij had er zelf geen? 

Misschien een lichte vorm van dementie en dus niet wetende wat er aan de hand is.

Op mijn werk [wereldwijd] hebben we strenge regels, en als je er niet aan houdt dan kun je een officiële waarschuwing krijgen.

Hopelijk gaan we dit jaar nog een beetje van de feestdagen genieten met familie en vrienden.

 
Ik neem aan dat heel veel oude mensen niet helemaal begrijpen wat wel en niet mag.

In jouw voorbeeld Freggel , het vrouwtje keek vreemd naar de mensen met  mondkapjes

Vrouwtje weet misschien niet beter en heeft misschien zelfs geen mondkapjes.

En het is nog steeds geen verplichting maar een verzoek..

Je daaraan storen is mij een stap te ver. Je kunt er met een grote boog omheen. 

Dat geldt voor iedere niet mondkapje drager. 

 
En het is nog steeds geen verplichting maar een verzoek..
Ook alleen maar omdat het juridisch nog niet verplicht kan worden, maar daar zijn ze wel mee bezig.

Echter inderdaad, het is nog geen plicht en men kan er nog omheen. Wij ook. Waren vanmiddag ook in de winkel en vrouw was haar kapje ook vergeten dus droeg er geen, er waren er veel die er een droegen, maar ook de nodige zonder.

Zolang men maar afstand bewaard en dat gebeurde vreemd genoeg wel, behalve bij de ingang die tevens uitgang is en waar ook nog eens de karretjes staan.

 
Aha BT , samen met moeders , terwijl advies is ALLEEN boodschappen te doen. 

Mij maakt het niets uit maar advies is advies als je je maar aan de verplichte regels houdt.

 
Het kan ook een alleen staande moeder zijn en daar zijn er tegenwoordig veel van.

Maar als ik lees dat studenten hier dit weekend weer een feest hebben gehad met 50 mensen, in een beperkte ruimte, we leren het nooit.

Hier in de provincie groningen zijn er nu ook veel corona patiënten. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jan , geen illusie, die idioten vind je zowat in iedere stad. 

En de supermarkten spelen daar mooi op in , folders staan bomvol met drankaanbiedingen , bier , wijn en zelfs sterke drank met soms forse kortingen..

Dat nodigt wel uit om te gaan shoppen. 

 
Dat snap ik ook niet helemaal met die alcohol dranken.

Ik drink geen alcohol en dan is het makkelijk praten maar laat dat door de kroeg baas verkopen.

Hebben die ook nog een beetje omzet.

Maar wat anders hoe gaan jullie om met de griep prik.

Is het verstandig om die nu wel te halen?

 
Waarom niet halen , hier word je in tijdvakken ingedeeld en heeft de HA praktijk daar 2 hele zaterdagen voor uitgetrokken. 

Bv mensen met A- D van 08.00u tot 08u45 . Mondkapje verplicht en 1,5m afstand advies t-shirt of iets met korte mouwen zodat doorstroming versneld wordt.

Wij krijgen 2 prikken , een tegen griep en een tegen pneumokokken.

Schijnbaar extra voorzorg leeftijd

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan