PayPal gaat geld van inactieve gebruikers vanaf 16 december afschrijven

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
PayPal gaat vanaf 16 december van dit jaar geld afschrijven bij gebruikers met inactieve accounts. Daarna wordt jaarlijks zo'n 'inactiviteitsvergoeding' afgeschreven. Die vergoeding ligt op twaalf euro per jaar.

PayPal wijzigde eerder deze week zijn voorwaarden en stelde daarin dat het het recht kreeg om een 'inactiviteitstoeslag' op te leggen aan gebruikers die hun account niet gebruikten. Het bedrijf bevestigt nu aan Tweakers dat het die vergoeding inderdaad in rekening gaat brengen. Dat gebeurt tussen 16 en 21 december van dit jaar. Het gaat dan om de vergoeding voor het jaar 2020, dus niet voor het komende jaar. Aanvankelijk leek het erop dat de vergoeding in januari van volgend jaar zou worden afgeschreven.

Na die periode wordt er iedere twaalf maanden opnieuw een bedrag afgeschreven. "De cadans voor het in rekening brengen van de inactiviteitsvergoeding is echter nog niet voor elk jaar vastgesteld. Het zou op andere data kunnen gebeuren", schrijft het bedrijf.

Het geld wordt alleen afgeschreven van klanten die 'een jaar niet hebben ingelogd of het account hebben gebruikt om geld te versturen of ontvangen in die periode'. Ook moet er wel geld op de rekening staan, anders wordt er ook geen afschrijving gedaan. PayPal noemt als reden dat 'klanten gebruik kunnen maken van een reeks tools, producten, support en andere voordelen die gekoppeld zijn aan het hebben van een account'.

Het Belgische Testaankoop ontdekte de veranderingen vorige week in de bijgewerkte voorwaarden. Daarin staat dat het voor Nederlanders en Belgen zou gaan om een bedrag van twaalf euro per jaar.

@Bron: tweakers.net

 
Nou, dat zullen we nog wel eens zien! Ik moet ook ergens een paypal account hebben.

 
Dan zou ik maar eens gaan inloggen.

Het schijnt ook dat als er geen geld op de Paypal rekening staat, ze geen geld zouden incasseren, schijnbaar alleen als er wel geld op staat maar de rekening niet of niet meer gebruikt wordt.
Handig om zo geld van evt. overledenen in de zak te steken of mensen die 't vergeten zijn.

Schijnt voldoende te zijn om een of enkele keren per jaar in te loggen zoals ik las.

 
Ik heb hier ook nog een PayPal account waar als het goed is geen saldo meer op staat, en dus ook al jaren niet meer gebruikt is. 

Toch eens inloggen, en mijn account verwijderen. 

 
Phoe, ik heb geen inloggegevens meer! ?

 
Ikke ook niet @Dr.Z.

Maar er staat niks meer op de rekening bij Pp.

Het lijkt mij sterk dat ze dan iets af kunnen schrijven of in rekening kunnen brengen?  

 
Geen zorg, zoals in het stuk vermeld stond:

Ook moet er wel geld op de rekening staan, anders wordt er ook geen afschrijving gedaan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan