Nova en PW op een Humax

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Houbie

Ik ben al een paar weken bezig om Nova aan de praat te krijgen op een Humax 5400. Ik ben er in elk geval wel uit dat PW en Nova niet op een kaart kunnen.

Wat moet ik nu doen om Nova toch aan de praat te krijgen.

Ik gebruik een Gold programmer en Gold/Smart cards.

Houbie

 
voor PW moet je nieuwe soft ( humax patch) in je ontvanger laden zodat ie ook b*ta tech decodeert.

voor nova moet je eens op het net kijken of je files vindt voor 5400. voor deze moet je niets veranderen aan je ontvanger.

je moet er wel rekening mee houden dat deze kanalen niet onmiddelijk zichtbaar zijn!! kan soms een paar minuten duren, heb vroeger ook ondervonden dat er bepaalde kanalen zijn waar je eerst naartoe moet om de kaart te doen werken.

 
Ik heb mijn Humax gepached. PW werkt perfect.

Ik heb alleen geen Nova. Je had het over een aanpassing.

Wat voor aanpassing bedoel je?

 
Moet je voor ontvangst van PW een kaart programmeren of

Moet je de reciever programeren met bvb een edit programma??

SE-OAK editor v04.00

Ik heb zelf de 1.08NL patch erover gezet met nederlandse taal

Ik beschik zelf ook over een gold programmer met pic kaart

Ook kan ik een orginele kaart van C+

programeren via MOSC maar heb blijkbaar niet de correcte codes??( crd files ).

Kan iemand mij op weg helpen??

 
Zorg we dat je de juiste keys gebruikt voor NOVA, want deze veranderen weekelijks.

Suc6

Ruff Rider

 
@Houbie,

Voor Nova/Hellas heb je geen aanpassing van je Humax nodig.

@xxr221,

Een paar minuten ?? is mij nog niet overkomen, Filmnet Hellas is een beacon-channel voor het frequent uitsturen van verse keys.

@jmt,

Voor PW moet je om te beginnen een allcam-patch uploaden naar je Humax...dat doe je niet met een edit proggie. Die dient voor het aanpassen van je satellite-settings.

 
Heb 5400 gepatcht met HIC10108pNL.hdf en verschillende hex files met goldprogrammer op gw card geprogd. Beste resultaat is nu met PIT files : "smart card accepted " en één seconde later : "irdeto status 16. Card no rights for this service".

Very frustrating!! Volgens info op net zou dit met de datum op de card te maken hebben. Indien dat zo is , hoe kom ik aan de juiste datum?

 
ik denk dat status 16 wil zeggen dat de keys niet meer geldig zijn

 
Status 16 is volgens my een time out error. Ik krijg deze error in 2 situaties:

1) wanneer de keys niet juist zijn

2) wanneer de keys wel juist zijn (ik krijg dan een status 16 melding en na een paar keer te resetten krijg ik beeld)

Dus volgens mij zegt die status 16 error niets over de juistheid van de keys.

Als ik bij een status 16 na een aantal keer te resetten nog geen beeld krijg, dan ga ik op zoek naar de juiste keys. Als ik onmiddellijk smartcard accepted krijg, maar geen beeld, dan krijg ik ook nooit beeld. Bij invalid card, is het meestal zo dat mijn kaart er niet goed in zit. Dit zijn een aantal dingen die ik heb ondervinden, maar hoeven zeker geen waarheid te zijn. Anderen zullen er waarschijnlijk heel wat andere theoriën op na houden.

Grtz,

Assie

 
Tx voor reply

Behoort de datum altijd bij een bepaalde set keys? Kan je die keys editten met vb eepromedit en de datum aanpassen? Blijft de pic file dan ok? De files die ik laatst gebruikte zijn blijkbaar goed gekend op het net als de pit-files.

Het blijft proberen . Gelukkig heb ik met seca die problemen niet...

 
Originally posted by ruff rider Zorg we dat je de juiste keys gebruikt voor NOVA, want deze veranderen weekelijks.

 


Wekelijks ? Dat lijkt mij sterk hoor. Ze zijn langer houdbaar.

 
Gelieve de datum van Provider 2 en 8 te veranderen .

Moet 04 EE zijn, dit kun je bvb doen met Epromedit 2.25

Groetjes

 
Ik heb nog wat info gevonden over de status boodschappen. Het is wel in het italiaans en afkomstig van 2 verschillende mensen:

Ca 16 = attendo un pmk non valida

ca 30 = attendo pmk valida

CA status 16 : Non giusto Channel ID or DATE

CA status 31 : Non giusto Masterkey

CA status 30 : Non giusto Plainkey?!?!?!

Het lijkt mij dus zo te zijn dat je met een status 16 wel degelijk beeld kan krijgen als je de juist Plainkeys hebt. Of vergis ik me?

Grtz,

Assie

 
Frankie , het is bingo!! Date veranderd in 04 EE en voila : beeld en klank !! Thanks! Kan ik een duveltje mailen?

Terug op aarde : hoelang blijven die keys en dates nu? Is dit vergelijkbaar met wat voor seca gebeurt?

 
Prrrrrttt... time's up.

Heeft lang genoeg geduurt hier, dit is echt een keythread aan het worden en heeft niets meer met een humaxprobleem te maken.

Helaas dus, verdere vragen omtrent keys staan we niet meer toe, dit is tevens ook de laatste keer dat we zo'n thread over het hoofd zullen zien.:)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan