Picbinedit

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb de devo* files van 27-01, maar nu wil ik deze editen met picbinedit.

Ik heb alle formats uit het programma geprobeerd, maar ik kan nog steeds niet zien welke prov. en welke keys hierop staan.

Andere files krijg ik wel open, maar ik wil eigenlijk deze open hebben i.v.m. een reset probleem.

Ik weet niet of ik op de goede plek gepost heb, maar de plek waar deze volgens mij thuishoort kan ik (nog) niet openen (pics,wafers ....).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 
ff hierheen gezet.

Dit soort vragen moeten maar niet in het "open" gedeelte.

Je kunt de file uitlezen met een hex-editor.

Het is alleen ff puzzelen, maar er staan werkende key's in.

Namens Denksport ****:

 
Bedankt voor je snelle reactie denktenk.

Heb ik nu iedere keer toegang tot het "gesloten" gedeelte, en welke zijn dit precies, zodat ik hier rekening mee kan houden als ik weer wat post.

Heb jij trouwens ook nog een goede aanrader welke hex-editor ik moet gebruiken en waar ik zoiets eventueel kan vinden.

Bedankt

 
Ultraedit is denk ik een hele goeie en deze kun je gewoon downloaden op de bijbehorende site.

En voor wat betreft je vraag over toegang: kijk eens onder je naam bij je posting :)

 
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik zal ultraedit eens opzoeken en hiermee aan het stoeien gaan.

Ik had nog niet gezien dat ik al tot "special" member benoemd was, ging snel.

Thanks !!!

 
De secties smartcards en decoderen zijn alleen voor special members

 
Ik ben niet zo ervaren met een hexeditor maar door lang zoeken weet ik toch bepaalde key's eruit te halen.Zoals bij Allauto2(weet niet van wie de file is) daar staat de MK 01 van c+ op het adres 10060 met dan op 10062 en 63 de 0C,0D en 0E key de PPUA staat dan op 1000E.Nu dat is te vinden door dat deze gegevens bekent zijn.

Mijn vraag is nu hoe je deze gevens kan vinden als ze niet bekent zijn?

De Devoy files zouden dus auto moeten zijn en ik zie dat Mk 01 dezefde is maar kan niet de PPUA vinden die gebruikt wordt.

Hopelijk mag dat hier gepost worden!!!

P.S.:Het gaat mij niet om een geldige PPUA te krijgen maar wel om HOE hij te vinden is met ULTRAEDIT.

Alvast bedankt,zipper.

 
Dit is denk ik een leuk onderwerp om eens te gaan spelen met een hex of bin file.Wat je eens kunt doen voor je zelf is bv een Eeprom file te bekijken waarvan je de PPUA weet van een willekeurige provider en die eens wijzigt in 99 99 99 99.Nu sla je deze wijziging op en probeer deze eens met een hexeditor te bekijken en te ondekken op welk adres wat veranderd is.Dit lijkt een beetje op een speld in een hooiberg zoeken maar je probeert een patroon te ondekken.

Je hebt ook een optie in het programma Ultraedit om 2 files met elkaar te vergelijken en als je die optie gebruikt word alles een stuk duidelijker denk ik.Laadt de orginele file en de gewijzigde file en je ziet op welk adres er iets veranderd is en op welke manier.

Op deze manier ga je stapje voor stapje meer van de opbouw van een bin of hex file begrijpen

Zo kun je ook een hex of bin file van 2 maanden geleden vergelijken van de zelfde maker met een hex of bin van nu en buiten de key's die veranderd zijn ondekken wat er toegevoegd is.

Dit doe ik ook bij een gsm telefoon een beetje off topic denk ik maar ik wil aangeven dat je daardoor op een leuke manier met de hobby bezig bent en je kennis daardoor steeds beter wordt.

Remco

 
Om de devoy file te ontleden heb ik pix (het aloude programmerprogje) gebruikt.

Na cntl F6 de hex ingeladen en dan zie je de structuur vrij snel.

Tip!: er staan 9 providers in. 2 zonder ppua.

 
Pix is dit ergens te vinden op het net?

Bedankt voor de reakties,zipper

 
Hallo denktenk,

Ik heb de file ook eens bekeken met wat oude editors en door het vele spelen met Hex en Bin file zie je bijna automatisch de structuur bv Canal+ begint altijd met 00 19

of de oude key 01 zit op mijn netvlies die haal ik er ook zo uit.

Denktenk je bent voor mij de Seka meester (hi hi hi).

Twee maanden geleden heb je me op de rails gezet met een klein tipje en dankzij dat en mijn doorzettingsvermogen weet ik al iets meer van de Bin file.

Voor de mensen die Ultraedit willen hebben die staat op http://download.cnet.com/,typ Ultraedit en daarna op zoek en je kunt het downloaden.

 
Remco, thanx.

Alleen is het leuke van die devoy-file dat je die key, die zo op je netvlies zit, daar niet zult vinden ;-))

@zipper, nee, geen key's posten.

[Edited by denktenk on 11-02-2001 at 14:14]

 
Als ik het dan goed begrijp staat in de ini file van bv picbinedit precies waar het programma "moet kijken" waar het adres staat in de bin van de 01 key 0c,0d,0e en ppua.

Als je dit door hebt kun je dan zelf de ini aanpassen zodat alles weer op zijn plaats staat?

Remco

 
Nee, ik bedoel het progje pix.

 
Heb de die file gewoon ge-edit met secanix!

De regelnummers in de hex-file begonne met 08, dit is niet goed, met PicHex file geopend, "change format", toen begonnen ze met 10 -> Klaar!!

Piet zocht en heeft gevonden!

Groetn Piet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan