Irdeto ca 5400 naar de kl*ten

I

iceke

Blijkt dat mijn irdeto ca stuk is, heb gisteren ff de print vervangen met werkend printje en is wel degelijk de irdeto ca print...

Nu, Heeft iemand daar verstand van ?? heb al naar de winkel gebeld maar dan moet heel de reciever binnen :-(

Mischien is het printje nog te maken, of kan je die los ergens kopen...

Is dit trouwens iets typish voor humax of kan ik eender welke smardcard reader gebruiken ??

Groetjes Iceke

 
???

Dat je CAM defect is lijkt me stug, deze zit op de hoofdprint samen met alle andere onderdelen.

Of bedoel je misschien dat je reader (waar je smartcard ingaat) defect is?

Controleer dan eerst eens de cardswitch, deze moet namelijk open gaan op het moment dat er een smartcard ingaat, en weer sluiten als de kaart eruit gehaald wordt. (is makkelijk te meten)

vaak blijft de schakelaar 'open' staan, en ziet de ontvanger een kaartwisseling niet.

Je kan het ook testen door een werkende (liefst originele) kaart in de ontvanger te steken terwijl deze uit! staat, wanneer je de ontvanger nu weer aanzet moet ie alsnog de kaart herkennen.

(en werken)

Gr FranX

 
Tsja ... ik heb dat ook gehad..

Tijdens een poging met een emulator / logger wilde ineens het irdeto slot niet meer werken ... Hij gaf steeds een kaartfout als er een kaartje inging. Ook met de echte officiele irdeto kaart. Ik denk dat het statische lading was of zwerfstroom/spanning van de monitor (wijn PC was toen niet geaard).

Uiteindelijk met tranen in de ogen afscheid genomen bij de sat-boer.. en drie weken lang naar de kabel TV moeten kijken. Ja mensen dat is heeeel erg !!

Uiteindelijk kwam de machine terug en werkte het weer, de patch was verdwenen. Ik heb later van de medewerker van de sat winkel in P***D begrepen dat hij mij niet langer wilde laten wachten en een printje had geleend uit een andere ontvanger. Toen hij het nieuwe printje terug zette in de andere ontvanger en die ook wilde patchen ging dat dus mooi niet.

Let dus op Uw spullen !!

Veel sterkte in deze moeilijke tijd !

 
heb dus voor alle duidelijkheid het zelfde voor als mister livingstoned

Kaartje origineel of gold geeft altijd error

heb er al een andere cardreader opgesoldeerd, maar met het zelfde resultaat.....

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan