DVB in Nokia 9500

P

pierre27

Hallo,

ben een Newbey en zie door de bomen het bos niet meer!!!

Heb een Nokia 9500 en wil daar DVB2000 inzetten, heb al zoveel gedownload over/voor DVB2000, dat het mij duizeld, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen!!

Ik weet niet met welk programma ik moet beginnen!!!

Weet iemand ergens een stap voor stap uitleg te staan, dat ik kan volgen, anders blaas ik mijn Nokia op, vrees ik???

groetjes

Pierre

 
Als je op dit moment nog de orginele software in de ontvanger hebt zitten moet eerst de boatloader vervangen worden en daarna kan de dvb2000 software er via de serieele poort ingezet worden.

De bootloader vervangen gebeurd met een zogenaamde bdm en je ontvanger moet hiervoor opengeschroeft worden.

Ik ga ervanuit dat je zelf geen bdm hebt.

Je kunt dan het beste iemand die er wel één heeft vragen om de bootloader te vervangen aangezien dit maar één keer hoeft.

Ken je niemand die dat voor je kan doen dan zou de dichtstbijzijnde satwinkel het tegen een geringe vergoeding moeten kunnen doen.

 
Activ,

bedankt voor je reaktie.

Mijn bootloader is al vervangen, dat is geen probleem, door een satwinkel in Zeeland, ik moet alleen de software (welke) via de seriele poort in de Nokia zetten!

groetjes

Pierre

 
als de bootloader er al in zit is het een fluitje van een cent

zorg dat je een nulmodem kabel hebt en serial download die zegt precies wat je moet doen is bij mij nog nooit mis gegaan echter dvb edit wil nog wel eens vastlopen die gebruik ik alleen voor settings vergget niet de snelheid van de coompoort hetzelfde in te stellen met de ontvanger

suc 6 herbies

 
Monnick 3,

Dvb-edit 5.6 heb ik al bij mijn verzameling zitten en met de settings van Kwiknet bedoel je toch deze pas te laden, als BVD2000 erin zit, dat zijn toch de kanalen???

x

x

Herbies,

ik heb een nulmodemkabel, ik hoef de Nokia toch niet open te maken om DVB-edit 5.6 erin te zetten, ik meen dat er aan de achterkant een seriele aansluiting zit !!!

Wat bedoel je met een "serial download"????

Hoe weet ik de snelheid van mijn ontvanger (Nokia 9500),

is dat 3.5Mhz of

6 Mhz (Phoeinix) of misschien een andere???

gr.

Pierre

 
pierre 27

serieldownload ? inderdaad de seriele aansluiting achter op je ontvanger .programma NSE = Nokia Seriel download.

de kommunikatie snelheid vind je onder menu-9-A-6 :com .....baud

let op dat in dit menu opties 1-2-3-4 op off staan anders kun je de baudrate niet veranderen ( blijft ie op 9600 staan )

gr trust

 
Trust,

ik heb geen programma NSE bij mijn verzameling zitten, ook niet

tegengekomen, anders had ik het gedownload.

Pierre

 
Satlook,

hardstikke bedankt dat je zoveel moeite voor mij doet, nu kan ik verder, ik hou je op de hoogte!!

gr.

Pierre

 
Trust,

ben eerder weer on board, dan ik dacht!!

Heb de Nokia 9500 met nulmodem kabel aangesloten op compoort van mijn computer, had NSE en Dvb-Edit reeds geinstalleerd en toen.................................................................

moest ik een file openen, maar welke?????????

Ik heb alles maar weer afgebroken, dom natuurlijk, maar ik dacht dat het programma al in NSE zat!!!!!

Ik ben een echte "junior"!!!

gr.

Pierre

 
Gewoon even van http://www.dominance.de (als die het nog doet) een goede versie downloaden.

Dan krijg je een zipfile met een .bin file daarin.

Meestal heet die dvb2000.bin en deze plaats je dan in een directory en laadt hem in SDS of wat je dan ook gebruikt om de soft in de ontvanger te zetten.

 
Let ook even op welke versie je wilt hebben er zijn er nl. zoveel:)

de 1.81.6 is de laatste versie met ingebouwde (softwarematige)blokker.

 
Hallo allemaal,

mede dankzij jullie reaktie's ben ik eindelijk nu zover om Dvb in mijn ontvanger te laden, waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank, ,,,,,,,,,,het is nog wel een donker bos waarin ik loop, maar ik weet nu welke richting ik uit moet gaan om geen onherstelbare schade op te lopen.

Nse geinstalleerd als software met Dvb 1.18.7 als file,,,

maar..............

-moet ik de Nokia aan het net hebben als ik hem met mijn computer verbonden heb, m.a.w. moet er spanning op de Nokia staan om de file te laden????

-dan moeten er settings ingelezen worden voor de kanalen, waarschijnlijk met Dvb-edit 5.6, maar met welke settings en waar vind ik die????

groetjes

Pierre

 
Sorry,

ik heb weer eens NIET GOED GELEZEN!!!!

Alles staat precies omschreven, wanneer je wel en wanneer je niet je ontvanger aan het net moet plaatsen, wanneer je Nse opstart.(had ik natuurlijk nog niet gedaan, vandaar mijn vorige vraag)

En de laatste settings heb ik gehaald van de BelgianSattelitehoppers site.

groetjes

pierre

 
HET IS GELUKT!!!!

Mijn Nokia 9500 loopt op dvb2000, geen problemen verder.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Met de settings wel, ik gebruik dvbedit61 en wat ik ook doe, de oude blijven er in staan, meer dan 500 stuks en niet volgens mijn volgorde, want op 472 zit ned-1..... wel een beetje ver,.............. volgens mijn vrouw moet ik er de oude software maar weer inzetten, was gemakkelijker en handiger!!!!

Ik heb ze geprobeerd te veranderen met mijn afstandbediening, maar...............die is nu helemaal ook van de kook!!!!!!

Zie de gekste menu's, terwijl sommige knoppen helemaal niet meer werken!!!!

WIE weet op BEIDE problemen raad?????????

gr.

Pierre

 
de settings kunnen afhankelijk waar je ze weg hebt verschillend zijn. niet iedere site heeft de nl kanalen vooraan in de lijst staan.

kijk eens op http://home.12move.nl/~sh118984 onder de knop settings om de lijst te downloaden met de nl kanalen vooraan.

en wat de bediening betreft: de functies van je ab zijn nu nders ingedeeld dan met de orginele soft. mischien moet je even een dvb2000 handboek aanshaffen bij de betere sat zaak. daar staan de functies exact in. hier en daar is het ook op het net te vinden.

greetings opeltje

 
Opeltje,

uit je antwoord begrijp ik dat ik die settings niet kan veranderen!!!

In de "dvb settings editor v.5b" kan ik de kanalen ergens anders zetten cq. verwijderen en dan de knop " Send settings to Mediamaster via serial" indrukken, hij begint het zaakje dan over te laden, wat je kunt volgen via een balk aan de onderkant, echter als hij klaar is zitten de oude (niet door mij veranderde) settings er nog in!

Als dat niet gaat, waarom dan zo,n knop op die software??

......

wat de ab betreft, weet je misschien waar ik moet zoeken, ik heb al verschillende dvb2000 url,s/site,s afgestruint en een zoekmachine geeft ook geen uitsluitsel??

gr

Pierre

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan