5300 omproggen naar 5400

M

marciemarc

Waarschijnlijk loop ik een beetje te hard van stapel, maar we kunnen nu toch al zo veel met die humax. Is het niet mogelijk om de humax 5300 (embedded viaccess) om te flashen met de software van de 5400? Ik heb altijd begrepen dat de decoderings software ingebakken zit in de firmware, en die hebben we compleet. Of zijn er technisch nog grote verschillen?

Het zou een super truc zijn, want dan kunnen we nog even vooruit met de voorraad, aangezien de 5400 niet meer geproduceerd mag worden... en je betaalt gewoon 100-200 gulden minder.

 
Als dat zo makkelijk zou gaan dan kun je met de 5400 ook alle kanten op.

Maar stel dat het wel zo zou zijn dan is dat een klap voor de 5400 die dan waarschijnlijk niet meer verkocht zou worden.

Ik denk dat ook de fabrikant daar bewust van is en toch gekozen heeft voor andere hardware.

Mocht het echt zo zijn dan is er iets mis met het bedrijf die de humax produceerd ,maar zo dom zullen ze toch niet zijn?

Alhoewel................je weet maar nooit!

Ik zou zeggen, probeer het en mocht je geen 5300 hebben dan probeer je toch van je 5400 een 5300 te maken?

Dan weet je het.

 
@Marciemarc; Hoezo mag de 5400 niet meer geproduceerd worden? Dat gerucht van een tijdje geleden is toch allang uit de wereld? :sad:

Recentelijk heeft men in Londen wel een nieuw model getoond met Irdeto embedded (4400).

 
Marciemarc maakt echter wel een goed punt, voor zover ik weet is het enige verschil de softcell ... of zijn er nog andere verschillen ?

Het lijkt mij logisch dat de twee systemen identiek zouden zijn, met uitzondering van de cryptering. De ontwikkelingskosten zouden anders te hoog liggen. Op deze manier sparen ze veel geld uit.

Wie wil zijn 5300 of 5400 riskeren om het uit te proberen ?

CU

Red

 
Tja ik ben best wel in voor een expirimentje en ik heb nog garantie op mijn Humax maarreeeeeehhh..................

Ach, waarom ook niet, het is toch een expirimenteer ontvanger dus als ik de 5300 software ergens vind dat ga ik het gewoon proberen.

En zou ik dan gewoon WDN40AK+ kunnen gebruiken?

 
Toch even een waarschuwing!

Als je iets in je Humax gaat laden wees er dan zeker van dat er GEEN! loader bij de software zit...

Wil je dus proberen 5300 software in een 5400 te laden, zorg dan tenminste dat de loader van de 5300 versie verwijderd is!!!

Zolang je van de loader afblijft kan je praktisch alles naar je Humax uploaden (zelfs win.com als het zou moeten.:laugh:

Overschrijf je de loader, dan is je Humax dood!, en kan alleen de fabrikant/importeur de ontvanger dmv. een zgn. romboard weer van goede software voorzien, maar dat zal altijd! met onkosten gepaard gaan...

Gr FranX

 
En, enig idee hoe de loader te splitsen van de rest van de software ?

CU

Red

 
@Franx; Verstandige opmerking

@Redneck; als je een upgrade download waarin de loader niet veranderd is, dan zit ie er volgens mij ook niet in...

@drz: WDN40AK+ is voor de hele 5000-serie...

De 5400-loader zal er waarschijnlijk wel voor zorgen dat die andere soft niet geladen wordt, vrees ik, tenzij je die weet aan te passen.

 
@redneck eyeball,

Met de HDFTool is de *.hdf te extracten waarbij je de loader kunt verwijderen en vervolgens de *.raw files weer samen kunt packen met dezelfde tool echter nu zonder loader.

 
FranX, Het is toch denk ik beter om de 5400soft (met patch) om te zetten in een 5300. Zover ik kan nagaan is de 5300 in Duitsland een stuk goedkoper dan de 5400. En hardwarematig kan ik niet beoordelen of ze verschillend zijn, alleen de specs van de 5300 en de 5400 tonen veel overeenkomsten

de 5300:

Max. 4000 Channels. (TV & Radio Programmable)

Channel Switching Time less than 1 sec

MPEG-2 Digital & Fully DVB Compliant .

Capable of Descrambling Encrypted Programmes by Embedded ViACCESS.

2 Slot Common Interface for ViACCESS, Conax, CryptoWorks, Nagravision, Irdeto and more.

Input Frequency 950 - 2150 MHz, Symbol Rate 2 ~ 31 Ms/s.

1 LNB Input (F-Type) and Loopthrough IF Signal.

SCPC & MCPC Receivable from C/Ku-Band.

Software Download via ASTRA.

Capable of delivering Dolby Digital Stream to Dolby Digital Encoders through S/PDIF.

S/PDIF Digital Audio Output for Digital Amplifier or DAC.

Grtz Mike

Programme List Download from Receiver to Receiver.

Supports user friendly OSD and easy Main Menu.

Displaying fantastic Electronic Programme Guide(EPG) & Information Plate.

DiSEqC 1.0 and DiSEqC 1.2 are available.

0/12 Control Voltage Out to DC Jack

16 Colors On-screen Display.( 256 colors optional)

Plug & play Self Installing Programmes by Automatic Scanning.

Supports Letterbox Subtitle(DVB A009) and Teletext(DVB ETS300 472)by VBI insertion.

Parental Control is available which is supported view-controlled by Control Access System.

Supports Calendar and Biorhythm.

De 5400

1 Smart Card reader for Programmes encrypted by irdeto

Supporting 2 CAMs of DVB Common Interface Standard

Max.4000 Channels of TV & Radio Progrmmable

Channel Switching Time within Less than 1 Sec

MPEG-2 Digital & Fully DVB Compliant

Capable of Receiving Unencrypted Free Digital Programmes

SCPC & MCPC Receivable from C/Ku-band Satellites

MPEG/MusiCam Layer I and II, CD Quality Audio Sound

DiSEqC 1.0 and DiSEqC 1.2 Control Compatible

Capable of Inserting Max. 1000 PIDs-Video, Audio and PCR

Capable of Setting the Frequency for SMATV System

Multiple Convolutional Coding Supported Defined in DVB

16 Colors On-screen Display(256 color optional)

Supports User-friendly OSD and easy Main Menu

Displaying Electric Program Guide(EPG) & Information Plate

Supports Letterbox Subtitle(DVB A009) and Teletext(DVB ETS300 472) by VBI insertion

Parental Lock Facility by Channel and Program Event

Program List Download from Receiver to Receiver

Supports Calendar and Calculator

Plug & Play Self Installing Programmes by Automatic Scanning

0/12 Control Voltage Out to DC Jack

 
Da's een gedacht, je neemt gewoon de 5400 patch van Planet Hemp of SchumiNL, daar zit de loader niet meer in.

Je stuurt die naar de 5300, mocht het niet lukken dan kan je de normale soft van de 5300 er naar toe sturen.

Het enige is dat de winoak software misschien een check doet op de versie van de upload en die van de ontvanger om te verhinderen dat je dit zou doen ...

Op eigen risico natuurlijk.

CU

Red

 
Ik vroeg me al eerder af waarom de software voor de 5300 zo groot was: 1.950.348 bytes en de laatste allcam2.0 file voor de 5400 is maar 786.002 bytes.

Wie durft? Maar eigenlijk wilde ik graag vragen aan de echte humax-kenners zoals Shumi-nl e.a. of zij iets meer onderbouwd antwoord kunnen geven, want gewoon uitproberen is wel makkelijk, maar ook erg gevaarlijk!

 
Verschil in grootte zal wel liggen aan het feit of er compressie wordt gebruikt of niet... Er is een officiele hic release geweest (de 08?) die ook dubbel zo groot was als de normale...

Grtz,

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan