Funcard ?? hoe krijg ik die drie files in die kaart ???

L

Lord^DS

Hallo,

Ik heb hier een zipje met de soft voor een funcard, maar dat zipje bevat 3 files en chipcat die kan er maar 2 gebruiken. Kan iemand me zeggen hoe ik die 3 files in die kaart krijg??

Mvg,

Lord^DS

 
Er schijnt een truukje voor te zijn, je hebt drie files. Een flash.hex een eeprom file en nog een file. Als je de eeprom file nu renamed naar flash.eep dan wordt ie automatisch meegeladen als je de flash.hex laadt (aldus werd mij geadviseerd).

Suc6.

 
Thx, I will surely try this. Also I will send a message back to say if it worked or not

With kind regards,

Lord^DS

 
Hmmm

ik heb dit dus geprobeerd en chipcat geeft me een foutmelding. Ik heb dus volgende files: ee_int.hex, flash.hex en dan een funeep.hex.

Ik heb de ee_int.hex hernoemd naar flash.eep en dan krijg ik een foutmelding bij het opladen van die file. Nu ben ik wel een beginneling en heb wel even getwijfeld over de plaats van die flash en eep.hex. Maar in beide pogingen om te laden naar de AT90S8515 of de 24c64 kreeg steeds de foutmelding. Doe ik nu iets verkeerd ?

Mvg,

Lord^DS

 
Hmmz.. weet het niet, misschien eens andere files proberen. Ik zie dat je twee files hebt waar "eep" in voorkomt.

Normaliter moet je de flash.hex (en daarmee automatisch de flash.eep) op de 8515 laden en op de 24c64 de file waar de keys in staan.

Ik weet niet of je chipcat en de drie files in dezelfde directory hebt staan, anders kun je dat misschien eens proberen. Zal straks zelf ook nog eens even gaan testen. Anders moet je even met icprog die twee files laden en dan met chipcat de 24c64.

 
Ik had beloofd er nog op terug te komen. Naar blijkt schijnt het niet met alle files te werken.

Als ik nu een goede flash.hex gebruik en de internal eeprom file rename naar flash.eep dan worden beiden inderdaad door chipcat geladen.

De keyfile kan dan op de 24c64 in een keer.

De programmer programmeert de kaart goed (althans zo lijkt het), er komen geen foutmeldingen.

Kaart werkt met de garagedeur echter niet, terwijl ze wel werkt als ik hem met de funprogrammer doe.

Ook heb ik geprobeerd met ponyprog en chipcat en dat lukt ook niet, dus tot nu toe heb ik pas 1 funcard aan het werk gekregen met de ghostwriter.

Anderen programmeren prima, maar doen niks.

 
Ik ben hier ook al een tijdje mee aan het experimenteren maar mij lukt het ook niet. Zou iemand een goede file met flash.hex willen mailen . Dan hebben we weer wat om te spelen

 
Nou als er iemand een werkende funcard versie heeft , mag ik dan vragen die ook even te verkrijgen? Ik raak er hier op het moment geen wijs meer uit. Ik dacht dat een funcard niet zo veel problemen zou geven.

Mvg,

Lord^DS

 
Toch werkt het exact zoals Black Tiger schreef.

Je hebt normaal een flash.hex, een internal-eeprom.hex en een external-eeprom.hex.

Rename de internal-eeprom.hex maar.....

LET OP!!!

De naam van de internal-eeprom moet dezelfde naam zijn als de flash, maar dan met de extensie .eep

Dus bijv.:

flash-fun.hex zal een flash-fun.eep als internal-eeprom meeladen. De external-eeprom bevat je keys die je met bijv. funprom kunt editen.

 
wat een een werk heb een fuprom progger en het proggie funprom.

Hiermee lukt het om de garage deur te openen.

met chipcat of icprog heb ik het nooit voor elkaar gekregen.

p.s. ik files om de deur los te krijgen.

Gr knutsel

knutsel10@hotmail.com

 
Ik heb de garage deur open gekregen met 2 files en chipcat, was effe sleutelen , maar werkt. Nu de drie files versie werkt niet tot zo verre , fout bij inladen eep.

Maar nu een ander vraagje, funprog werkt toch alleen met een par. prg'er .???? Mijn Mastera werkt daar niet mee :sad:

 
hoi

@lords

ik zag de postbode bij je thuis heeft hij het goede gebracht

 
ik denk dat de postbode op cafe zit of hij heeft van adres gemist :)

Nu krijg ik anderzijds nog steeds geen seca noch viacess op mijn interne cam werkend :sad:(

Heeft er iemand enig idee naast mijn ander probje wat hier enige reden zou kunnen zijn?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan