draadloos video overdracht

K

knoebelejoep

wie gebruikt er van die apparaten bv van marmitek voor het draadloos overbrengen van video en of geluid ik wil zoiets aanschaffen maar weet nog niet precies wat wie kan me een goede raad geven

 
Ik heb zo'n ding maar verwacht er niet teveel van , opzich is de kwaliteit van het gebodene goed , het bereik valt erg tegen ,2 betonnen vloeren door is teveel van het goede.

Overigens schijnt er een ander type op de markt te zijn (geen marmitec dus) die het wel goed doet . De marmitec laat nog wel eens een steekje vallen wat betreft de infrarood overdracht.

 
Die dingen werken op 2.4 GHz. De grap is dat je magnetron daar ook op werkt dus als die aanstaat heb je storing. Dat is nog niet zo'n ramp, behalve als de buurman ook een magnetron heeft..

Betonnen vloeren met kruisbewapening zijn funest voor alle signalen, enige wat je dan nog kunt doen is de units precies onder elkaar plaatsen dan gaat het nog het beste.

 
Ik heb thuis zon ene, werkt goed (1 betone vloer, +/- 4m) maar zet je microgolfoven echt niet aan terwijl dat je tv kijkt :sad:

 
Heb ook zo'n toestel (ander merk). Werkt perfect, ook met de afstandsbediening van de Humax. 1 betonnen vloer en een paar muren.

Kostprijs 4.000 Bfr, zo'n 200 Fl.

CU

Red

 
Ik heb ook zo'n ding die qua signaal prima is over 10 meter afstand met 2 betonnen muren er tussen.

Alleen is het beeld qualitatief minder zodat ik aan de zenderkant de modulator heb aangepast.

Het beeld wil nog wel eens 'vegen'over het scherm wat ik niet prettig vind kijken.

Voor de rest een prima oplossing voor je kabel probleem zolang er geen grote aantallen gezinsleden door het signaal heen lopen.

Het beeld wil dan nog wel eens van tijd tot tijd wegvallen als er een persoon langs komt.

 
Bevalt mij ook prima. Onlangs met die mooie avonden in de tuin tv kijken. Alleen als mensen door het signaal heen lopen geeft het inderdaad storing. De afstand is dan ong. 30 meter.

Aznar

 
Had altijd mijn bedenkingen over dit systeem maar als ik dit zou hoor dan moeten we het toch maar eens aan een testje onderwerpen....

Maar ik lees nu over verschillende merken en over mogelijkheden om ook via afstand de humax bijv over te zetten naar een andere zender... Mijn vraag nu is wat lijkt op dit moment een van de betere merken om te gebruiken......

 
Ik heb zelf een Marmitec van 299.-

Deze is op zich wel goed maar is nogal krap met het signaal voor de AB.

Deze wil hij nog wel eens verliezen zodat je het doosje weer een paar centimeter moet verplaatsen.

En in de buurt van een Echostar werkt deze helemaal niet meer :)

(bij mij tenminste)

 
In de Hopperguide van juli 2001 staat iets beschreven over zoeen systeem. Zou op zich, met weinig obstakels, goed moeten werken.

Grtz Mike

 
Ik heb gehoord dat er al verschillende merken zijn die zoiets hebben. Ik heb geen betonnen plafonds dus dat moet geen probleem zijn. Met welk merk (type) zou ik het beste kunnen beginnen Ik hou niet van bras en ik wil dan ook de mogelijkheid hebben om det tuner te kunnen bedienen vanuit de andere kamer.

 
Ik dacht dat de Marmitec de goedkoopste was voor 299.-

Met dit videosysteem kun je ook de tuner bedienen die aan de zender gekoppeld is.

Maar misschien zijn er nog betere en/of geodkopere.

Ik denk dat deze qua prijs/kwaliteit verhoudeing wel goed is.

 
Ik heb met de marmitek in de buurt van mijn LT8700 geen macht meer over laatstgenoemde ontvanger (met de RF afstandsbediening dan) ik ben bang dat de frequentiegebieden te dicht bij elkaar in de buurt liggen .

Voor de rest is het best wel genieten in de tuin , zowel het beeld als de remote control maar op het moment dat er iets door een muur moet is het gewoon gebeurd, en dat lijkt me juist de opzet van deze apparatuur , op een andere plek in je huis draadloos genieten van de beelden van video/audio signalen zonder kabels te hoeven trekken , daarin schiet de marmitek te kort , het andere merk waar ik de naam even van kwijt ben, is beduidend beter ,zowel in de beeldoverdracht als in de remote control.

 
is er hier wel iemand die z'n marmitek gigavideo WEL goed ir naar de tuner laat sturen ?

ik krijg em absoluut niet lekker aan de praat ;-(

Groet,

C4

 
De beste oplosing blijft een kabel wil je toch de tuner bedienen doe er een Xstralink tussen dan werkt het perfect en de humax heeft een ANT uitgang dus dat is geen probleem.

Heb meerdere in handen gehad op tenduur gaat de voeding achter uit en dan wordt de kwalitiet minder.

 
Ikzelf heb een Archsat, beschreven in de laatste Hopperguide en vroeger ook eens in de Satellite. Ben zéér tevreden over dat tuig.

 
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn eens achterop het doosje te kijken, of in het boekje van deze apparaatjes, en hier vermelden op welke frequentie(s) deze toverdoosjes werken ??

en dan niet iets van 2,4 Ghz maar graag wat meer decimalen achter de komma :) dus 2450 Mhz of zo

Is het een kanaal, of zijn er meer ??

Zijn de kanalen afstembaar of vast ??

Gewoon wat hobbie nieuwsgierigheid omdat ik nu eenmaal alles wil bekijken wat er op de 2,4 gig rondvliegt

Bedankt alvast !

 
Op de gigavideo van marmitek staat alleen 2.4GHz (zonder decimalen) het boekje kan ik helaas niet terugvinden, maar als ik met het goed herinner worden daar ook geen preciese frequenties in verteld.

Op dit doosje kan ik kiezen uit 4 kanalen.

Groet,

C4

ps.

suc6 met het 'afluisteren' van de buurt ;-)

 
Jammer dat analoge sat-receivers maar tot 2150 MHz gaan, er is overigens wel een S-band converter die 2400 omzet naar 950 in zendamateurkringen.

Een antennetje eraan en dan kun je snuffelen wie er in de buurt zo'n giga-dingens aan zijn video heeft hangen. kan vooral 's avonds laat leuke plaatjes opleveren ;)

 
Die oude rtl4 convertertjes doen het ook goed :)

Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan