Kabelkaartje

K

klukje

Regelmatig hoor ik, ook hier op het board, dat onze Vlaamse satvrienden er in slagen om Canal+ op de Belgische kabel te decoderen. Meestal met mosc, maar soms ook met piccard.

Ik zelf heb onlangs met succes een kaartje gemaakt voor een Duitse kabelbox.

Hier door ging ik mij dus afvragen, hoe het in Nederland gesteld is met dit soort activiteiten.

De vragen, die mij kwellen:

Werken de kabelboxen overal in Nederland? Kan ik bijvoorbeeld een kabelbox uit Den Haag aansluiten op het Amsterdamse kabelnet?

Wie kent een plek op het net, al waar men zich bezig houdt met deze materie?

Wie heeft er resultaten met mosc of picje op de kabel?

Hoogachtend, Klukje.

 
Ik denk dat het antwoord heel simel is:

Waarom zou je kabel in huis halen? en als je toch aan je kabel vast zit ivm internet ofzo, waarom dan een decoder als je via satelliet 100x meer kan ontvangen?

(wij Nederlanders zijn nogal zuinig, dus dubbel betalen doen we niet,zelfs niet voor de hobby)

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: : D

Maar om toch nog even een sereus antwoord te geven:

Het digitale tijdperk is in nederland nog maar net begonnen en is alleen bij mijn weten in de 4 grote steden aktief.

Het merendeel is nog analoog en daar gebruiken we omgebouwde rtl4 kastjes voor met een gemodificeerde nicam decoder.

Maar wat niet is kan nog komen...........!

 
Hier in België zijn de kabel dozen Seca decoders van Philips, heb er zo eentje staan. Werkt prima met pic card.

Hier verschilt de frequentie per kabel provider en moet je die aanpassen wil je je doos ergens anders aansluiten.

CU

Red

 
Hoi,

Er zijn al wat digitale uitzendingen te bewonderen in Nederland.

MrZap van Palettelecom (Viaccess)

UPC-Digital van UPC (Cryptoworks)

Canal+ van CanalDigital (Seca)

Maar in het grootste deel van Nederland worden nog analoge systemen gebruikt:

Canal+ van CanalDigital (CableCrypt, broertje van de oude

RTL4 codering)

PlusTV van UPC ( Suppressed-sync, oud

amerikaans systeem met decoders

van GeneralElectric)

Daarnaast gebruikt Casema geloof ik nog D2Mac voor hun PPV service, de gebruikte decoder is de CTU902 van Philips

Groeten,

Erik.

 
Casema in Den Haag gebruikt een Sagem box. Heb um geprobeerd op de UPC kabel in Zaandam, doet het natuurlijk niet. Wie heeft ervaring met de Haagse kaartjes?

 
mr.zap gebruikt ook sagem/viaccess. helaas krijg ik m'n season op geen enkele manier aan de praat op dit apparaat.

Het schijnt dat heel essent gebied beschikbaar is voor mrzap, dat betekend een kleine miljoen (?) aansluitingen.

Als iemand suggesties heeft om de season aan deze (zeeeer traaage) sagem doos te hangen, houdt ik me aanbevolen.

Groet,

C4

ps. heb op een russisch/pools board een (denk ik) uitgebreide via. moscing document gevonden. Helaas is deze gezipt met password. Als er mensen met een goeie passwordcrackprogje zijn die hun computer aan het brute-forcen wil zetten.... stuur maar een mailtje..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan