Sat ontvanger met harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rebootje

Het schijnt dat onze oosterburen ( Kathrein ) een satelliet onvanger met harde schijf hebben ontwikkeld.

Zie : Kathrein UFD 552

Erster Receiver mit integrierter Festplatte (20 GB) zur Aufzeichnung von digitalen Satellitenprogrammen. Mit diesem Receiver kann gleichzeitig während ein Programm aufgenommen wird, das gleiche oder ein anderes aufgezeichnetes Programm wiedergegeben werden. Aufnahmekapazität von bis zu 12 Stunden

Zijn er al mensen die ervaring met deze ontvanger hebben?

rebootje

 
yep,

Gisteren de ontvanger binnen gekregen. Werkt perfect! Er zitten nog wel een aantal bugjes in de software maar het is ook nog maar de eerste versie.

Micronik heeft ook ontvangers met een harde schijf maar het schijnt dat de opnames hierop niet helemaal lekker lopen. (beeld niet synchroon met geluid). De Kathrein heeft hier geen last van.

Een leuke site met veel info over deze ontvanger is:

http://satstation.net/winnetu/552main.htm

Duzz.

 
Ik kon zo vlug niet vinden in welk mpeg formaat een opname wordt opgeslagen.Zit er een scsi uitgang op om een opname naar je computer te krijgen, en er een videocd van te maken?

rebootje

 
Wat wel perfect opneemt is een wintv DBS kaart

er is nu een nieuw proggrammatje waar je de opgenomen PVA

files perfect om kan zetten naar mpeg2 en je kan de files ook spliten voor te branden

speel de files perfect af met mijn reelmagic hollywood+

mpeg2 kaart op mijn tv

Nu nog ff de common interface ervoor kopen en dan kan ik nog meer opnemen !!

Robbie

 
Tja, het word wel een tijd dat het probleem van de Micronik opgelost word.. Dat bugje begint nu wel vervelend te worden.

Maar wist je dat er voor de Micronik 1200s binnenkort een update setje komt, zodat je daar ook een harddisk in kan bouwen!

 
@rebootje

nee, er zit geen scsi interface in de ontvanger. De data naar de pc overzetten zit er dus niet in. Kathrein gebruikt ook een eigen bestandsformaat dus de harde schijf kun je ook niet zomaar in je pc stoppen om de data eraf te halen.

@Robbie

Volgens mij kun je met WinDVBLive direct mpeg-2 opnemen met een dvb kaart.

 
De afgelopen week toen er verder niets te beleven was op het internet...:sad:

Ben ik eens gaan slenteren langs de verschillende satfabrieken.

Technisat biedt ook "de eerste" satelliet ontvanger met geintegreerde HD aan: de streamstore.

Deze ontvanger kan meer dan 12 uur opnemen, afhankelijk van de uitgezonden kwaliteit "tot 24 uur".

Het ding heeft 2x CI en laat dolby digital door.

Prijs is nog niet bekend.

Hier staat'ie: http://www.technisat.de/digitalewelt/deu/produkte/show.asp?nr=0000/4610&okat=A&katkey=A0002.01

 
Digitale recorders zijn ook al los te verkrijgen.

Het zijn VCR's zonder cassette die, afhankelijk van de harde schijf ettelijke uren kunnen opnemen.

je kan ze ook op pauze zetten tijdens bijv een voetbalwedstrijd (omdat de telefoon weer gaat...) en daarna druk op de playtoets en de wedstrijd gaat gewoon verder.

Dus live-wedstrijd, telefoon, pauzetoets, bijkletsen, terug op play en met een delay van bijv 10 min verder kijken.

Te krijgen in de VS oa onder de naam replay-tv of Tivo.

Je kan er allles (en nog veel meer over home theater) over lezen op http://www.avsforum.com.

 
Ik weet zeker dat ook Grundig een FTA ontvanger op de markt brengt (dit voorjaar) met een harde schijf (100 uur opname, zal dan wel mpeg1=VHS kwaliteit zijn) erin. Het zou natuurlijk kunnen dat dit een Kathrein is met een stickertje van Grundig erop. Maar feit is dat er meer aanbieders komen van dit soort ontvangers.

 
Deze voor de hand liggende trend is al een tijdje aanwezig.

Philips produceert al TV's met deze technieken sinds eind '98 voor de veel interessantere amerikaanse markt: de TiVo.

De meest opmerkelijke optie was destijds dat je inderdaad tijdens plaspauzes het beeld kon freezen en dan weer verder van waar je gebleven was zonder iets te missen.

Ook het automatisch overslaan van reclames was een mogelijkheid.

Leuk wel als het nu ook eens deze kant op komt.

 
Hi,

Ook Humax gaat een nieuwe receiver lanceren met een HD aan boord. Veel nieuwe informatie heb ik nog niet over de Humax PVR-5000 kunnen verkrijgen maar het ontwerp was vorig jaar mei al wel te zien in Londen...wordt over 6 maanden op de markt verwacht.

Bij Sagem zitten ze ook niet stil. De Sagem IRD 5000 PVR@ zal een dezer dagen ook het daglicht zien...met (wordt een standaard lijkt het) een Hard Disk. Volgens Sagem zal het mogelijk worden om Pay-per-view films op te nemen, Java-toepassingen en een combinatie met Open-TV wordt zelfs niet uitgesloten. Nog geen lanceringsdatum bekend.

 
Heb een tijd geleden ook al de futuristische nokia gezien met een 20Gieg harde schijf. In de Hopper Guide..... toch

Ben hier wel erg benieuwd naar geworden. Zou in Italie al op de markt zijn???

Iemand nieuws?

Lummel

 
Enig idee wat voor compressie techniek gebruikt wordt voor opslag? maw voor hoeveel tijd valt er op te nemen met 20G ?

dirk

 
Volgens mij wordt er in de ontvanger zelf niet gecomprimeerd. Het komt 'gewoon' als MPEG2 op de schijf te staan, het komt immers al gecomprimeerd binnen vanaf de sat. Vanwege de variabele bitrate waarmee de verschillende programma's uitzenden is de opnametijd op een schijf ook variabel.

 
Heren, het nieuws is dat er een nieuwe ontvanger is, gezien het lang gaat worden zo te zien, graag deze thread en discussie omtrent wat deze ontvanger wel en niet kan a.u.b. voortzetten in het "irdeto en ci ontvangers".

Alvast bedankt!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan