Nokia 5110 wil geen netwerk meer accepteren

H

HurryBird

Ik zal eens het hele verhaal uitleggen:

Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een 5110, die Lock vrij was. Helaas was buurman er met de auto overheen gereden dus de display deed niks meer. Telefoon verder was nog goed, want je kon er nog wel mee bellen en gebeld worden.

Nu heb ik onlangs een displaytje op de kop getikt, deze erin gezet. En kijk eens aan, allemaal display weer. Dus ik blij :) :)

Helaas niet voor lang, toen ik mn Libertel abo. kaartt erin deed helaas geen netwerk :sad: Idem voor KPN abo. kaart en geldt ook voor Pre-Paid kaarten van beide aanbieders.

Lijkt me stug dat ik bij het inelkaar zetten iets vergeten ben, want wanneer ik de telefoon handmatig netwerk laat zoeken vind ie netjes de bewuste KPN en Libertel netwerken. Dus dat de antenne o.i.d. niet meer goed is lijkt mij uitgesloten. (Ik kan er naast zitten natuurlijk). Vraag ik toegang tot een netwerk geeft ie aan dat ik geen toegang heb :sad:

Iemand enig idee of een tipje wat ik moet doen om dit Nokiaatje weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt...........

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
Weet je zeker dat het geen 5130 is?

Check eens onder de accu. Beide modellen zien er immers hetzelfde uit.

Alleen de 5130 is een 1800mhz toestel, daar krijg je dus bij Libertel geen ontvangst mee, en bij KPN maar op enkele plaatsen en dan zou het verhaal wel eens kunnen kloppen.

 
Huh?

Het toestel laat toch beide 900 netwerken zien bij handmatig zoeken. Misschien is de IMEI geblokkeerd.

 
Heren, dank voor de snelle reply:

@BT: Ik heb hem even open gehad. Het Type is een NSE-1NX, model 5110 dus in mijn ogen een 900 MHz telefoon. Trouwens heb ik zonet ook ff de Telfort kaart van mn broertje geprobeerd maar ook hier geen resultaat (zoals verwacht)

@Wizzaerd: Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. Alleen vraag ik me dan af hoe dat kan. Mn buurman had er ook een abo op bij Libertel en nadat ie stuk is geraakt heeft ie misschien 2 maand ff in het bureaula gelegen. Het lijkt me dat een I-MEI nummer pas geblokkeerd wordt waneer een telefoon als gestolen wordt opgegeven.

Zou het veranderen van het I-Mei nummer dan helpen???? Of is er dan toch een andere (hardware) oorzaak.

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
IMEI nummers worden niet geblokkeerd. Ben ik in elk geval nog nooit tegen gekomen. Men kan het wel doen, misschien dat ze het tegenwoordig doen bij gestolen toestellen, maar zeer zeker niet bij verlopen abonnementen.

Er zal dus een andere oorzaak zijn.

Als er inderdaad 5110 staat onder de accu dan is het een 900mhz toestel, de 5130 is 1800.

Echt een vreemd iets dan. Dat hij dus wel de netwerken vind, maar zich er niet op aanmeldt.

Misschien toch wat mis met de antenne.

Heeft deze ook een network monitor funktie die je misschien eens moet proberen uit te schakelen of zo? Ik heb echt geen idee meer.

Misschien dat Remco of Roland hier nog iets op weten?

 
Iniedergeval nog bedankt voor de reply BT. Ik zal eens verder zoeken. Ik weet het op dit moment ook ff niet meer wat dit nou precies zou kunnen zijn.

Iemand nog enig idee????

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
Misschien dat ie niet meer wil zenden of dat het zendvermogen te laag is...

Een 5110 heeft, dacht ik, geen netwerkmonitor funktie.

 
Hallo HurriBird,

Het is altijd moeilijk bij een gsm nadat hij gevallen is of in jou geval dat er overeen gereden is te bepalen wat er mis mee is.

Het kan een kristal zijn wat in een filter zit of toch een haarscheurtje in de print.

Als je hem open hebt zit aan de achterzijde van de print(waar de simhouder zit)bovenaan een blikje met daarop een typeaanduiding DFY2r902.Kontoleer de soldeerverbindingen daaromheen van,kan los zitten.

Kijk met een loep de print goed na misschien zie je iets los zitten.

Bij dit soort fouten kun je met een schema een aantal testpunten van de telefoon opzoeken en dan via deze meetpunten er achter komen in welk gedeelte de fout zit.

Remco

 
@Remco: Ik heb even de print en de solderingen om het desbetreffende blikje nagekeken. Ik kon zo op het eerste gezicht niets vinden. Maandag nog maar eens goed kijken met de loep.

Heb jij toevallig dan ook een kopie van het schema voor mij? Dat zou misschien wat handiger zijn.

Toch heeft de telefoon nog wel gewerkt (na het ongelukje) dus ik blijf het een beetje een vaag verhaal vinden.

@Wizzaerd: Lijkt me stug dat het zendvermogen te laag is, anders had de telefoon toch ook niet de desbetreffende netwerken langs kunnen scannen? Of redeneer ik nu verkeerd.... :confused: :confused:

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
HurryBird heb je wel volledige ontvangst(hoeveel streepjes bij het antenne symbool)

Wat ook kan is dat tijdens het monteren van het display er ergens op de print een haarscheurtje actief is geworden veroorzaakt door het (ongelukje).

Als je het imeinummer oproept klopt dat dan met het nummer achter op het toestel.

Het schema is 4.3 Mb groot,is dat een probleem voor je mailbox?

Groeten Remco

 
@Remco:

Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. En inderdaad, nu ik er ff op let :sad: dan heb ik compleet geen ontvangst. Helemaal no streepies :sad: Dat zou dus eventueel kunnen komen omdat de telefoon tot het desbetreffende netwerk geen toegang kan verkrijgen? Scannen lukt wel (KPN + Libertel) maar bij het aanvragen verschijnt er GEEN TOEGANG op de display. Terwijl ditzelfde abo kaartje het wel in mn 8210 doet.

Kstuur je mn directe mailadres wel ff. Daar is het geen probleem.

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
Voor iedereen die nog schema's zoekt van Nokia http://go.to/drucrew

Is misschien voor jou ook makkelijker HurryBird,ik krijg het niet verstuurd naar je mailbox.

Remco

 
Tsja, lang leve Ch**lo >:( :mad: Mailbox te vol, mn neus............... Kzeg al niks meer hierover.

Maar iniedergeval bedankt voor de link. Op deze manier kan het ook.

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
@HurryBird

Met een simkaartje van Telfort hoef je het niet te proberen.

Deze werkt alleen op 1800 Mhz.

Bovendien is de dekking slecht.

Groeten,

Dirk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan