Premiere opnieuw keywissel

D

Derek

Heeft premiere de OE key (6c*******) opnieuw uitgeschakeld?

Hier heb ik in ieder geval geen beeld meer.

 
Met de andere (reeds bekende oude) keys werkt het nog wel, eens ff meeloggen of er nog wat komt op 7530.

Wallbanger en een goeie MK erin en je hebt zo je keys.

Ik zie dat ze 06 08 10 en 0A gebruiken met diverse ID's..

0E krijgt nog wel een update, maar zonder channel-ID 7530.

De key is nog hetzelfde.

Dus vermoedelijk hebben dat Ch-ID uitgezet..

misschien een test, ff afwachten.

 
Haha humor die Premiere jongens...

Ze gebruiken nu 7530 in combinatie met key 10.

Maar de grap is, dat ze 2 verschillende keys "10" uitzenden. Dus een AU op een goldwafer gaat dan plat.

De "echte" key 10 is die met 95 begint...

Dus geen AU in je wafer zetten (tenzij die ook CB20's kan interpreteren)

 
Misschien kan dit iets bijdragen.

Dit is wat ik ervaren heb om het gehele pakket open te krijgen.

CH-ID's

4E2C - KEY 08 b.v. CNBC

7D04 - KEY 10 ,, Seasons

756B - KEY 0C ,, BD1

756C - KEY 0C ,, BD4

7D21 - KEY 06 ,, een hele rits anderen

7D22 - KEY 08 ,, Alweer een hele rij

7D23 - KEY 0A ,, Sport

Dit allemaal uitgezocht met Walbanger op mijn kaart geplaatst en alles was open.

Voor Cinedom heb ik het volgende ondekt.

Cinedom de Luxe 20E3

1/1 1C19

2/1 1D57

3/1 1E52

4/1 1F08

5/1 1FFD

Dit alles werkt tot op heden perfect. Alleen is er een ding wat mij opvalt bij WB, dat ik wel de juiste key's binnenkrijg maar dat hij niet automatisch mijn file update. Ik krijg dan de melding:

Not for you ... en iets met CB20..

Ok misschien had ik deze id niet moeten plaatsen maar ik zag een SMetje staan dus...

 
Da's vreemd.

Een tijd geleden heb ik eens met Wallbanger gelogt op de CD's, en had toen na een paar uur gelogt te hebben maar liefst iets van 75 verschillende chids.

Het probleem daarbij is dat je er maar 20 of zoiets op een mosc krijgt, dus houdt het snel op.

Een dealerkey zou dit probleem niet moeten aantonen, dus het zal zoeken worden naar een goed werkende dealerkey.

Bij de test wat ik net zelf deed, wilde op een mosc alleen Seasons en de Cinedom's niet, alle andere kanalen (ohja Fox Kids kon hij ook niet vinden) stonden open.

Dat is dan met die key 0E en chids 7530 en 4e2c.

 
Op dit moment draait op een mosc bij mij alles.

Gebruikte keys:

08: 79 x1 xx xx 3x xx xx EE

10: 95 x2 xx xx Ex xx xx 7A

0E: 6C x3 xx xx 5x xx xx BA

Chids: 7530, 4e2a en 4e2c

Ik weet niet of die 4e2a nodig is en de key 08, maar in elk geval hier draait echt alles weer op met een mosc op dit moment.

 
Ik heb gisteren niks bekeken op PW. Maar vanmorgen werkt alles nog steeds zoals eergisteren. Uitsluitend 7530 op mijn mosc, en die geeft alles door. Lijkt alsof ze met de spielerei gestopt zijn...

 
Dat "Keyfile not updated, cb20 not for you" hebben ze waarschijnlijk speciaal in WB ingebouwd om te voorkomen dat je een "foute" key binnenkrijgt.

De grap is, dat je juist uit die info kunt halen welk laatste byte je moet hebben voor de haendlerkey. Je kijkt naar de keyupdate + CB20 (nu key 10) en daar staat doorgaans ook de channel-id bij

Staat daar 7530 dan pak je als laatste bijte van je ProviderId eentje uit de CB20 matrix die daarbij staat.

Een channeld id scan met Masterlog laat overigens zien dat elk kanaal id 7530 heeft, alleen de bijbehorende key willen ze nog weleens wisselen, vroeger was dat 10, toen 11 toen 0E en nu weer 10... De andere keys schrijven werkt natuurlijk ook, het enige probleem is dat je dan op cinedom niet lang beeld hebt omdat die alleen met 0E en 10 werken, waarbij het channel-id van 0E regelmatig verandert. Dus dat is mijn motivatie om de dealerkey te gebruiken....

 
Dat is intressant, alleen krijg ik nu in WB de melding niet meer van "Keyfile not updated, cb20 not for you" dus kan ik ook niet zoeken. Hoe krijg ik dat weer voorelkaar ??

Trouwens alles werkt wel.

 
Bedankt voor jullie reacties.

Hier heb ik weer wat geleerd. Ondertussen heb ik de keys zoals door Black Tiger gezegd met enkele strings in mijn CRD file bijgevoegd en alles werkt momenteel.

Blijkbaar zal ik toch mijn seasoncard terug moeten installeren als premiere zo bezig blijft.

 
Hoi Derek! Vooral doen die season, dat is leuker om naar te kijken dan de meeste tv programmas ;)

 
Heb vanmiddag eens goed gelogd op PW en daar kwam het volgende uit:

Gebruikte keys:

06: B* ** ** ** 7F ** 0* 4*

08: 7* ** ** ** 36 ** 4* E*

0A: 4* ** ** ** 45 ** C* 8*

en natuurlijk de al eerder aangehaalde 0E handelaarskey.

Gebruikte Chids:

75 30 - Gebruikt bij handelaarskey

4E 2C - Gebruikt voor de meeste zenders (basispakket)

61 B3 - NBC, Superdom informatie

7D 13 - Seasons

75 71 - Cinedom 1 , 3 en 5

7D 22 - Cinedom 2 en 4

7D 1D - Superdom Spiel 1 t/m 5

 
Natuurlijk maakt iedereen nu gebruik van de haendlerkey en die gevonden zoals Satslope hier eerder vermelde.

Het probleem hier is echter dat ik een log aan kan leggen van een dag maar in mijn gelogde data geen CH-Id 7530 tegen kom.

Genoeg andere maar die niet.

Ik begrijp volkomen wat je bedoeld want bij de andere CH-ID staat ook de gebruikte key vermeld. Vraag? Kan ik die zo knippen en plakken of moet er nog wat mee gebeuren..

Hier een klein stukje log-info. Misschien ziet iemand wat er fout gaat.

>01050000 00-------------: ECM packet using one key only

23----------------------------: length

7D04-------------------------: Channel ID

10-----------------------------: for Provider 10

10-----------------------------: Key # 10

!00----------------------------: always 00???

1D-----------------------------: NANOs length

7812 10----------------------: 78 NANO => send decrypted key #10

12-----------------------------: Key packet= only 1st key is used

56CBDAAB5921B403------: 1st Key (used)

BE4B95319CC96A50------: 2nd Key (not used)

4002 05C5------------------: 40 NANO => Set date to= 05C5 (17-8-01)

AA8E90B30D----------------: Digital signature

[81]---------------------------: Check sum (OK)

It says------------------------: SIGNATURE OK!!

<0105------------------------: Responce to ECM from card

9D-----------------------------: Decryption is successful

!0038 0100 0E--------------: ???? using 1st key + length

7D04--------------------------: Channel ID

00-----------------------------: for Provider 00

12-----------------------------: Key packet 1st key is used

!FFFF

9120F89721D0C74B------: key 1

[59]---------------------------: Check sum (OK)

 
Euh. Ten eerste zit niet in elke groep bij PW een handelarenkaart.

Je kunt er soms wel eentje vinden in de keycompatibele groepen.

WB pakt gewoon het eerste Ch.ID wat ie krijgt van de decoder en zoekt of die daar een key voor heeft. Dat werkt altijd als je alle keys hebt.

Van welke provider groep heb jij de mk? Kan ik wel ff zoeken of er een compatibele is.

Verder hebben ze van de week de combinatie 0E-7530 veranderd in 10-7530. Schrijf je dus PK10 en CHid 7530 in een MOSC dan zou het al moeten werken, tenzij ze inmiddels weer wat veranderd hebben (zou ik ff moeten kijken)

Kun je via SCSI loggen dan kun je zelf die compatibele groepen vinden: er zit een functie voor in, maar een andere truc die ik allang gebruik is de logfile met de gecodeerde keyupdates te sorteren (dat kan bijv. met Ultraedit). Daarna zoek je de providergroep op waarvan je je eigen PMK hebt en dan zie je soms dat er andere groepen dezelfde krijgen. Wat je daarna doet is kijken in welke groepen key10 wordt geupdated, en die groep stop je in WB en kijkt naar de CB20 update van key10. Dan pak je een van de aktieve bytes en voila... ;)

Met key 0E was dat wat lastiger omdat alle groepen die krijgen. Maar er bestaan ook log analyze programmas' die mooi alles van 7530 voor je bij mekaar zoeken..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan