Met de mastera de inhoud van de chipknip bekijken.

N

nitwit

De Mastera werkt ook met ePurseit (chipknip) en chipit(SIMkaart).

Editten van de chipknip gaat niet!! Die is (gelukkig) beter beveiligd als de C+ kaartjes.

Probeer maar eens.

Nitwit

 
Jammer :biggrin:

Maar er zal toch wel een manier zijn om de chipper en/of de chipknip te editten?

Valt er niets te bruteforcen op een één of andere manier?

 
ik vermoed wel dat als dit al zou lukken, je vrij snel door de mand zou vallen. Alle transacties worden gelogd op de kaart, en is door iedereen uit te lezen. Vroeg of laat zou het toch wel uitkomen dat je meer uitgeeft dan dat je officieel op je chipknip zet.

Nitwit

 
Hmm, nu ik jouw verhaal lees bedenk ik ter plekke allerlei illegale praktijken waarbij je gerust een flinke gevangenisstraf zou riskeren.

Het systeem is wel te omzeilen maar ik heb een goed leven dat ik niet op het spel wil zetten. :biggrin:

Laten we het maar zo houden, ik geloof dat de straf gelijk staat aan het kopieren van geld en het risico dat niet waard is.

 
DRZ, daar ben ik het volledig mee eens. Mij is bekend dat er mogelijkheden zijn met de chipknip, maar het is uiterst illegaal en je riskeert er inderdaad gemakkelijk enkele jaren gevangenisstraf mee buiten dat ook nog de pakkans erg groot is.

In dit geval kun je dan ook niet meer spreken van hobbyen met een programmertje zoals bij satelliet maar is het echt crimineel gedrag.

Besprekingen hieromtrent zullen wij op het board ook nergens toelaten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan