Lopggen

SatGeert

New Member
Special Friend
Lid sinds
8 mei 2001
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Punten
0
wie wil mij helpen hoe ik loggen moet?

Hier ben ik helemaal nieuw in

Dus zonder ervaring!

En kunt jullie mij zeggen wat ik er voor nodig heb

Ik leest er veel over

Hoe het moet weet ik niet!!!

Ik heb wel een season 2 programmer

Al het begin is moeilijk dus daarom mij vraag?

ik hoop op medewerking van jullie

Jullie kunt mij ook mailen!

De groeten van( Satgeert)

 
Dat gaat op verschillende manieren.

Gaat niet met alle ontvangers, nokia 9200/9500 gaat met dvb98/2000

Keuze tussen serieel of scsi

voor- en nadelen

serieel is goedkoop, maar langzamer en kan dus niet kontinu de stream loggen, pc met nulmodemkabel aan nokia verninden (RS232) en enkele instellingen in dvb menu maken.

SCSI duurder (SCSI adapter adaptec 2904 +- 100 gulden), maar zeer snel, adapter in pc inbouwen, installeren en pc met box via scsi kabel verbinden.

Software

Masterlog of MKtool

Season logger gaat ook eventueel

 
stap 1:Om te beginnen is loggen met seca het makkelijkst omdat die ontvangers veel al het meest vertegenwoordigd zijn.

Inderdaad kun je de season interface op je compoort aansluiten en met een log programmat'je die je hier en daar wel eens tegen komt (even de boarden afspeuren) kijken of je data binnen krijgt.

Als je zover bent dan beginnen we aan stap 2.

De 0-modem kabel is een zogenoemde 1-op-1 kabel die je nodig hebt.

Maar kijk eerst of je data binnen krijgt en het progje reageerd zodat we daarna de volgende stap kunnen doen.

En vermeld even wat je precies op je scherm krijgt aan data cijvertjes enzo.

Waarschijnlijk heb je niet eens hulp meer nodig als je dit voor elkaar hebt maar vragen staat uiteraard vrij.

Succes!

 
DRZ: ff een reactietje een nulmodem kabel is niet hetzelfde als een 1 op 1 kabel !!

in een nulmodem zitten wat kruisinkjes (3 met 4 dacht ik)

groeten en suc6

 
Alexje, je hebt helemaal gelijk, maar om het verhaal niet nog ingewikkelder te maken noem ik de bewuste kabel maar gewoon 0-modem kabel zodat iedereen weet wat er zoal bedoeld word.

Aangezien ik ook zo snel even niet op de naam van een 1-op-1 kabel kan komen (ik weet het ,het is slordig) leek mij dit de beste benaming.

 
Originally posted by alexje DRZ: ff een reactietje een nulmodem kabel is niet hetzelfde als een 1 op 1 kabel !!

 


in een nulmodem zitten wat kruisinkjes (3 met 4 dacht ik)


 


groeten en suc6
Dit moet zijn 2 met 3 en 3 met 2 verbinden en 5 aan 5

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan