Echostar SR8700 remote probleem.

K

kollenburg

Hoi,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb hier een echostar SR7800 met een UHF afstandsbedienning.

De afstandsbedienning werkt echter niet meer.....

De afstandsbedienning zelf zend wel signaal uit.

De pulsen worden ook ontvangen door de ontvanger, en komen ook netjes bij de micoprocessor aan.

Maar deze reageerd vervolgens niet :-(

Nu is het zo, dat op de afstands bedienning dipswitches zitten waarmee het adres van deze afstands ingesteld kan worden.

Mijn vermoeden is dat het adres van de afstandsbedienning anders is dan dat van de ontvanger, waardoor deze niet reageerd.

In de ontvanger zie ik echter geen mogenlijkheid om iets van een adres in te kunnen stellen.

Welke SR8700 bezitter kan mij vertellen hoe de afstandsbedienning "aangemeld" moet worden bij de ontvanger, zodat deze hem herkend??

Ik heb de handleiding er niet meer bij, dus opzoeken kan ik het niet meer.

Alvast bedankt voor de hulp....

Groetjes,

Erik.

 
Whooof, da's lang geleden hoor, maar voor zover ik weet zit er een knopje op je ab. waarmee je hem weer kan autoriseren. dit is zo'n half verborgen knopje op je ab. (ergens rechts in het midden) de ledjes bovenin je ab lopen dan een paar keer van links naar rechts, en dan moet alles het weer doen. van de dipswitches moet je afblijven.

Het staat ook ergens in de handleiding van de lt8700, maar die ben ik ook helaas kwijt.

misschien vind je iets op de echostar site. volgens mij staan er tegenwoordig ook handleidingen online, en met een beetje geluk staat de 8700 er ook wel tussen.

succes

Peter.

 
Let ook even op de adressering van de ab. en sr.

Ik meen dat je de adressering van de sr kon synchroniseren door de powerknop van de ontvanger en de powerknop van de afstandsbediening tegelijk in te drukken .

Tijdens het opstarten zie je dan het adres waarop de sr dan ingsteld is.

 
Hoi,

Allen bedankt, ik ga de tips meteen uitproberen, ik laat de uitkomst nog even weten....

Groetjes,

Erik.

 
Hoi,

Die tip met de twee power-knopjes indrukken was de gouden...

De Echostar luistert weer netjes naar z`n baasje.

Ik ga toch maar eens op de site van echostar kijken, ik heb het ding net pas gekregen, en je kunt er wel erg veel op instellen!!

Maar beeld hebben we al....

Groetjes,

Erik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan