welke ECM pid in dvb settings voor ATMEL kaart in MM9500

K

kirech

Mischien past die vraag beter hier (zelfde vraag Derek)

Het is mogelijk om via een Funkaart op een gepatchte MM9500 naar Irdeto, Seca en Viacess kanalen te kijken.

Echter je moet wel een aangepaste settingslijst laden in de MM 9500. Volgens de bijhorende text in de Atmel files moet de ECM pid aangepast worden in de dvb setting.

Is er daar ergens met uitleg over ? Hoe vind ik de juiste ECM pid van een kanaal en waar moet ik die dan zetten want in dvbedit staat er geen ECM pid parameter.

Kirech

 
ECM pid = PMC pid , en die is er wel in dvbedit.

En om de pid te vinden zul je moeten loggen.

 
Tx, activ.

Is dit ook zo met een bij gebruik van een PICCARDII (ds9) ?

Die PMC PIDS zijn blijkbaar enkel nodig om de SECA en VIACCES kanalen te kunnen decoderen. Helaas vrees ik niet wat ik waar moet loggen ? Kan dit met een Seasons ? (welke soft)

(hoe weet ik bvb welke PMC pid ik moet gebruiken om TV1000 te decoderen of een of ander seca kanaal ?

Kirech

 
PMC pid's zijn ook nodig om irdeto te decoderen maar die zet de nokia standaard goed.

Ik log via scsi met dvblog, en dat wijst verder vanzelf.

 
Misschien roep ik te vroeg victorie maar met de standaard settingslijst in de MM9500 met amon 2.1 en een 3in1 (flash 2.4)funkaart (atmel 8515 en 24lc64) lukt het me, om zonder veranderingen in de settingslijst, toch alle kanalen te zien (irdeto/betacript/seca - viacess moet ik nog eens onder de loepe nemen, misschien heb ik geen goede keys).

Neem de funkaart editor ISVEDIT15.exe lees, via bv. een phoenix programmer, de funkaart in en verander in het Main scherm 'EMM disable' (vinkje weg), terug wegschrijven op de funkaart en beeld zonder editeren :)

Misschien kan deze ervaring anderen op de goede weg zetten, een paar honderd kanalen manueel editeren loopt wel eens mis en bij de volgende settingslijst kun je opnieuw beginnen...

azerty123

 
Vreemd.

Ik gebruik de settingslijst die bij de file gevoegd is (duck) en een silvercard. Bijna alle zenders werken. Ook heb ik The Animal Channel toegevoegd en dit kanaal doet het ook op de Nokia 9500. Maar eigenaardig : de cinedom kanalen doen het geen van al en de andere Premiere kanalen dan weer wel.

Wie weet raad?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan