SCSI en Nokia 9500

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Hallo,

Ik heb geprobeerd om met Masterlog en een SCSI kabel aan mijn Nokia MM9500 eens te loggen.

Helaas krijg ik dit niet voorelkaar.

Weet iemand wat de instellingen moeten zijn en wat je nodig hebt om dit te realiseren.?

Ik heb natuurlijk een interface waar ook de HP scanner op zit en deze werkt 100%.

Koppel ik de Nokia eraan dan lukt het niet. Heb ik nog een of andere driver nodig ??

Wie zou wat uitleg kunnen/willen geven..

 
Ziet de scsi bios de Nokia bij het opstarten. Op mijn AHA 2940 komt er bij het afscannen van de scsi bus: ID3 : dvb 2000 Nokia Rulez. Indiezelfde lijst moet ook je scanner te zien zijn. Let er trouwens op als je je scanner en Nokia aan elkaar koppeld dat ze een verschillend scsi id hebben en de Scanner niet getermineerd is !

Kirech

 
Zorg ervoor dat je de Nokia aansluit en aanzet voor je je computer opstart anders kan je computer de receiver niet zien.

Suc6

Ruff rider

 
Ik heb hem even verplaatst naar het juiste forum.

 
En als je computer aanstaat voordat je de 9500 aanzet is er nog een mogelijk.

Zet de 9500 aan.

Ga in de PC naar "Apparaatbeheer".

Klik op "Schijfstations".

Klik op "Vernieuwen".

Het lijkt of de PC vastloopt, maar dan scanned hij de poorten (Dit is maar 5 sec. of zo).

Als je de muiscursor weer kan bewegen, open Schijfstations.

Nu moet er 1 of 2x "Nokia Rulez" in staan.

Als dat zo is, ziet de SCSI kaart de 9500.

Dit werkt met win95/98. Win2000 gaat wat moeilijker met de 9500 om, maar het is wel te installeren.

 
Het is vreemd maar het lijkt net of heb ik geen Nokia aan mijn SCSI kaart hangen.

Heb bovenstaande aanbevelingen geprobeerd maar zonder resultaat.

Wat ik wel ondek dat is als ik de schijfstations opnieuw laat scannen en ik zet nadat ik de comp. aanzet de scanner aan hij keurig de scanner weer in de lijst zet. Dus dat werkt wel.

Maar hang ik de Nokia aan de poort en scan dan weer opnieuw ziet hij niets extra's

Trouwens ik heb niet mijn scanner en nokia gelijktijdig aan de SCSI poort hangen maar afzonderlijk. het is de een of de ander.

Ik gebruik de DVB200 Beta4 firmware moet ik hier ook instellingen doen om het werkend te krijgen. B.v. in menu-8-4 SCSI setup ?

 
Alleen als je de scanner en de 9500 samen gebruikt moet je even kijken of ze verschillende SCSI ID's hebben.

Is de SCSI kaart die je gebruikt een volwaardige kaart of het kaartje dat bij de scanner is geleverd. Het kan dat deze kaartjes wel met HP Scanners werkt maar niet met andere SCSI apparatuur. Ik gebruik in zowel mijn PC als mijn Notebook een Adaptec kaartje en beiden werken goed met de 9500.

Als je inderdaad met de HP interface werkt, is het misschien mogelijk dat je een SCSI kaart van een kennis leent en kijkt of dat wel werkt.

 
Nee de SCSI kaart is niet van HP en heb ik een tijd terug al eens los gekocht.

Ook de ID's heb ik bekeken en moet goed zijn de scanner heeft nr 1 en de nokia staat op nr 2

Even wat info:

SCSI kaart = Dawi DC93 Mach 1 van Dawicontrols

In de info van de kaart staat dat ik deze kan gebruiken voor zowel scanner, diskdrive, cdrom, streamers en andere devices.

" Your Dawicontrol SCSI hostadapter basically supports all types off SCSI peripherals that are delivered with driver software witch is either based on the CAM or ASPI standards or support these standards. For example, all commercially available back-up programs support the ASPI interface so that running them via your SCSI hostadapter wil cause no problems."

Nou lijkt mij dat ook de Nokia via deze adapter moet werken want ook deze gebruikt volgens mij de ASPI interface.

Maar ik zal inderdaad eens kijken of ik ergens een andere adapter even kan gebruiken om te kijken of deze wel werkt.

Dat lijkt mij nog het enige wat ik kan proberen.

 
Nog geen resultaat. Ook niet met andere SCSI kaart.

Misschien dat iemand even wil kijken wat er voor een driver(s) worden gebruikt waneer men de eigenschappen dvb 2000 Nokia Rulez. eens bekijkt. ??

En eventueel hier even vermelden .???

 
Aan de ASPI drivers kan het niet liggen, die treden pas in werking als je een programma als DVBedit start. Bovedien zitten die standaard in Win95/98. In Win2000 moet je ze er apart opzetten.

Maar bij jou ziet de kaart de MM9500 niet, dat is dus nog een stap eerder. Toch blijf ik bij of de kaart (drivers) of de kabel.

Misschien kan je met een zoekmachine eens op het net kijken of er nieuwere drivers voor je kaart zijn via de fabriekant.

Er zijn in het verleden meer mensen geweest die last hadden van het niet herkennen van de 9500. Misschien dat er eentje meeleest met de gouden tip.

 
Ik gebruik een oude kaart van adaptec en dat werkte meteen.

In dvb2000 zitten wel diverse instellingen voor SCSI. Je kunt de box als "harddisk" of als "device" instellen.

Aspi-drivers zijn dacht ik wel belangrijk. Een kijken of ik aspi4all nog heb, daarmee kun je de adaptec drivers ook gebruiken met een andere kaart.

Als je je scanner hebt aangesloten, en je start dan videograbber, op welke id zit die dan? Mocht dat 3 zijn, zet dan de Nokia op een andere..

 
Voor het herkennen van de kaart heb je geen ASPI drivers nodig. Win2000 herkent de 9500 zonder ASPI drivers, alleen DVBedit ziet geen SCSI en VGrabber geeft de mededeling dat hij WNASPI32.dll mist.

Ik heb nu Easy CD Creator 4 geinstalleerd, die laadt de ASPI drivers en vervolgen Eeast CD weer gedeinstalleerd en het register gecleaned. Het werkt nu allemaal wel met Win2000.

Als je mij ASPIALL kan doen toekomen ben ik je dankbaar. Dat scheelt een hoop werk als ik Win2000 eens opnieuw moet installeren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan