Viaccess op GW in de interne cam van Humax.

R

redneck eyeball

Een tijdje geleden files tegen gekomen om Viaccess en Irdeto te doen op een standaard GW in de interne cam van de Humax.

Ik heb helaas hier niets verder over gehoord...

Wie heeft deze files ? Wie wil ze mij mailen ?

En als het effe kan, ook de editor om de keys aan te passen.

Bedankt !

Red

 
Viaccess EN Irdeto in 1 GW zijn inderdaad niet zo eenvoudig te vinden. Dat bedoel je toch neem ik aan... want alleen viaccess is overal te vinden.

 
Inderdaad, Via en Irdeto op 1 GW ... voor de allcam...

De files hebben bij Duck gestaan, maar nu staat de link er niet meer, enkel project stopped ...

Er moeten er toch nog zijn die een Aston in hun Humax steken hebben en die interne cam willen gebruiken voor Via en Irdeto.

CU

Red

 
Alfredo heeft de perfecte, op '16F84/24c16' gebasseerde files.

You've got mail.

Grtz Mike

 
Thanks Mike !

Maar ik moet tot mijn teleurstelling vaststellen ... dat het echt Irdeto is ..... eigenlijk had ik gehoopt dat het Betacrypt ook zou geweest zijn ... zodat ik mijn PW niet zou moeten opgeven ...

Zou leuk zijn, Aston voor de Seca kanalen, Interne cam voor Viaccess en PW ...

Heeft iemand een aanpassing gemaakt om bovenstaande te gaan doen ?

De files kan je trouwens ook hier downloaden

http://kickme.to/kiklop/

CU

Red

 
Volgens mij zou PW ook moeten lopen. Ik zal ff testen en je iets laten weten.

Grtz Mike

 
@Redneck, je hebt gelijk alleen Via, ik meen me te kunnen herrineren dat ik ook een I-V versie heb gehad van Alfredo.

Zal nog eens zoeken.

@Wimpie, veel beter kijken.

Grtz Mike

 
@MTB

Ja, de viacces file alleen kun je niet naast kijken, daar zijn al een stuk of 4 versies van (alfredo)

Wat ik niet vond was de irdeto/viacces combi...

Blijkbaar een misverstandje...

Grtw,

 
Hij staat er nochthans hoor, ga kijken bij viaccess. De tweede file is de Irvito.

Dit is de directe link

http://members.tripod.com/joekaktus/File/Irvito.zip

================================================

16 Viaccess Provider im Humax 5400 mit +CAM 2.0

================================================

------------------------------------------------

- 001C Ultra Blue HotBird 13.0° -

- 0055 MTV Network HotBird 13.0° -

- 0070 ABSat HotBird 13.0° -

- 0078 CSN Numérique Astra 19.2° -

- 007C TPS HotBird 13.0° -

- 0084 ART ARABESCUE HotBird 13.0° -

- 008C Canal+ Astra 19.2° -

- 0094 SRG Swiss HotBird 13.0° -

- 00AC HRT HotBird 13.0° -

- 00B0 TV Slovenia HotBird 13.0° -

- 00C4 NTV Int HotBird 13.0° -

- 00C4 NTV Rus Seasat 36,0° -

- 00E4 SCT HotBird 13.0° -

- 010C VIASAT Nordic Sirius3 5,0° -

- 010C VIASAT Ticket Sirius3 5,0° -

- 010C VIASAT Baltic Sirius3 5,0° -

------------------------------------------------

================================================

Dus viaccess en Irdeto, maar geen PW ...

CU

Red

 
De files hebben inderdaad goed gewerkt op een GW, je kon hiermee Viaccess kijken op de gepatchte Hummie.

De Viaccess providers hebben op een gegeven moment iets veranderd (is hier op het board over te lezen) waarop de files niet meer werkten, op deze verandering zijn toen ook de ds9 type's 401 en 501 uitgevallen waarop de nieuwe versie 402/502 werd uitgebracht door het Deep Space9 team waarop Viaccess wel weer werkt.

Alfredo heeft zelf niet zoveel interesse in Viaccess en daarom besloten geen effort meer in deze GW files te steken vandaar de melding project stopped achter de file.

Hij heeft me wel de asm.sourse van de file gestuurd zodat er nog wel aan kan worden gewerkt door mensen die en kunnen programmeren en er tijd in willen steken.

Zoals de zaken er nu voorstaan zal er geen vervolg komen op de irvito files tenzij de geschikte persoon opstaat en er verder in wil gaan.

 
heeft hij de source een beetje gedocumenteerd ? zo ja, wil ik er graag is naar kijken.

Het werkt niet meer sinds ze gca (geographical code area /group customer adress ? oftewel voor de kenners caF8, ca88 en ca18 ;-) gebruiken, soort regio check dus.

Als er iemand is die een beetje details weet van via. decoding en mij hierin wil ondersteunen kan het aanpassen/uitbreiden van dat progje niet zo'n heeeel groot probleem zijn.

Groet,

C4

 
Het is een vervuilde source zo zegt hij zelf, ik heb ze jou gestuurd bekijk maar eens.

 
@Duck

Bedankt voor de toelichting

@See4

Als jij dat kan laten werken heb je een pilsje verdiend !

Je mag de beta's steeds naar mij sturen ;-)

CU

Red

 
@redneck eyeball:

kan zijn dat ik begin te flippen van de hitte, maar ik zie toch alleen maar 16 viaccess providers... geen irdeto:)

Grtz,

 
tzal de warmte zijn ... dit blijkt enkel viacces te zijn op de interne cam ...

En de files werken dan nog niet ook ...

The search continues ...

CU

Red

 
Dat ze niet lopen, kan kloppen, de keys waren dan ook verouderd, zet de nieuwe erin en het lupt.

Grtz Mike

Ben er over 8 dagen weer.

 
Ik heb de source ontvangen, bedankt!. Dat de source een 'beetje' vervuild is is te zien, hij is behoorlijk aan het plakken en knippen geweest erin.

Ik zal komend weekend (als het niet al te warm is) mij is even gaan verdiepen in de logs die wallbanger maakt met via in irdeto. en op zoek gaan naar preciese nieuwe trucs die met gca te maken hebben.

even een eerste gedachtenkronkel:

Om via+pw beide aan de praat te krijgen is waarschijnlijk niet genoeg ruimte in de pic. Dit ligt aan de hoeveelheid rekenwerk wat er moet gebeuren voor gca.

@mike

het lijkt me stug dat deze file werkt op alle via zenders, voor zover ik nu weet werken oudere files niet samen met de nieuwe ecm. mede daarvoor ook updates van ds9 project.

Groet,

C4

ps.

Ik houdt me nog sterk aanbevolen voor info over via decoding en vooral nieuwe ecm (gca)

alle info is heeeel welkom !

 
vandaag 23/8 staat een nieuwe viacess file op de poolse server.

Ik heb ze getest, maar er is niet echt veel wat werkt, TPS niet ... MTV wel en NTV of zoiets.

IrViaCodeX_2308.zip

http://sat-digital-tv.admin.net.pl/upload/

Als de files van Alfredo indertijd werkten, Irdeto+Viaccess, dan veronderstel ik dat daar ook wel PW zal bij geweest zijn...

Wie heeft die toen getest en kan dit bevestigen ?

En als Irdeto werkte, dan zou ook Betacrypt moeten werken, want dat is ei zo na hetzelfde ...

Of zie ik het te simpel ?

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan