5300 -> 5400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf die mogelijkheid uit de kast halen!

Vandaag had ik een 5300 opengeschroefd onder ogen gekregen. Daar zag ik dat de JP250 connector niet meer aanwezig was op de hoofdprint. Maar wel de aansluitpunten. En ik was toch weer opnieuw versbaasd over de gelijkenis. Kunnen we nu nog steeds niet, misschien middels het z-board een 5300 patchen tot 5400? Inmiddels weten de echte kenners toch alweer een stuk meer dan een paar maanden geleden.

 
Als je hem wil patchen door er ander soft in te zetten, dat lijkt me niet mogelijk.

Als het goed is zit in de 5300 geen irdeto chip gebakken.

Dan wordet het wat lastig he...

En volgens het schema van deze doos zijn er nog andere, nauwelijks zichtbare hardware verschillen.

Maar ik heb de 5300 nog nooit van binnen gezien hoor.

 
Zit er bij de 5400 dan een speciale Irdeto chip? Ik heb altijd begrepen dat de Irdeto soft in de firmware gebakken zat. Daar worden toch ook de allcam mogelijkheden in aangepast?

 
Ja, in de 5400 zit een Irdeto chip. Deze wordt in de software aangestuurd en daarom is de patch in de software mogelijk.

 
Ok, dan begrijp ik nu dat het niet mogelijk is. Dan hou ik (samen met Mike) er ook over op. Sluiten we dit voor eens en voor altijd op...of kunnen we de irdeto chip ook los krijgen en omsolderen? (Ik kan het niet laten, hé)

 
Je kunt als je perse wilt natuurlijk van een auto een vliegtuig maken, het gaat alleen wel veel moeite kosten.

Gewoon een ontvanger erbij kopen als je een 5400 lijkt mij het simpelste.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan