Pace 501 en geen signaal

J

JB

Hallo,

Ik hem een pace van iemand en deze vind geen signaal. De laatste software zit er al in dus dat is het niet. Toen een vorig bericht gevonden over lekke elco's en verlopen elco's. Vervolgens het app uit elkaar gehaald en diverse elko's in de voeding en bij de tuner( tuning spanning) vervangen deze waren heel erg verlopen bv 100uF was 22uF. Maar vervolgens nog steeds dezelfde melding. Deze klacht is onstaan nadat de stekker er voor een avond was uitgeweest. Misschien iemand anders nog een idee.

Mvg

JB

 
Ik heb al enkele keren dezelfde klacht gehad. Ook nadat de stekker er de avond ervoor was uitgehaald.

Achteraf bleek dat het contact met de LNB niet goed was. Met doormeten bleek de coaxkabel maar weinig/slecht/geen contact te maken, dus logisch dat de Pace geen signaal geeft.

Met een analoge ontvanger er op ook geen signaal.

Nadat ik de coaxkabel weer had schoongemaakt en opgeschuurd in de LNB deed de Pace het weer.

Voor mijn gevoel is dat ding ontzettend gevoelig in het contact naar de schotel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Suk6

 
dank je voor je antwoord maar het heeft niet geholpen want als ik er een nokia op hang heb ik gewoon beeld. Mijn spanning is aanwezig op de lnb ingang en mijn 22Khz heeft een waarde van 0,6Vtt. Weet iemand wat deze precies moet zijn?

 
Hoi,

De 22 kHz puls zou volgens de specs 750 mV moeten zijn.

0.6 V is dus aardig in de richting, en zou geen probleem mogen zijn.

Ik neem aan dat de home-freq en dergelijke allemaal goed staan?

Wat je eens kunt proberen is, een transponder in te lezen met een lagere freq, je zult geen beeld krijgen, maar je kunt dan in ieder geval kijken of hij dan wel de kanalen in leest....

Ook kun je de diverse voedings spanningen op de tuner eens bekijken.

Op welke pootjes ze zo zitten kan ik je niet vertellen, maar je hebt zeker ergens een 5V en een 28V nodig en nog de lnb voeding 14V /18V

Sucsess met de reparatie.

Groetjes,

Erik.

 
transponder instellingen enzo kloppen maar ik zal eens naar de spanningen gaan kijken op de tuner. Zal effe meten. Die waarde's wist ik niet.

Bedankt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan