seasonlogger met of zonder voeding

I

ilya

Wat mij nu opvalt is het navolgende .

Tot het heden ging het loggen perfect met de season logger 2, zonder voeding.Eerst had ik mijn flipje, perfect, toen mij echootje met Aston 1.05 ook perfect.Sinds kort verblijdt met freecam 2. 017, wat dacht je er is niet mee te loggen.Gebruik je HBemu , niente, WB356, niente.Een kennis van mij heeft de zelfde problemen.Hij vermoedt dat het komt omdat de season logger niet gepowered is.

Zal met voeding toch de oplossing zijn om lekker te kunnen loggen!!!

Dus the question is "MET of ZONDER VOEDING "".

ILYA

 
Ik denk dat er nogal wat verschil zit tussen verschillende season's. Ik moet namelijk in de ird.cam van mijn humax spanning op de season zetten. in de 1.05 ci is dit niet nodig. Laatst sprak ik iemand op irc, bij hem zat het precies andersom ?!

duz, bij twijffel -> spanning erop ;-))

Groet,

C4

 
Zorg er wel voor dat de externe voeding goed gestabiliseerd is ,bij twijfel gewoon een elco erbij zetten.

 
Nu heb ik geen gekochte seasonslogger maar heb er zelf een gebouwd met jumper voor het omschakelen voor interne/externe voeding omdat ook hier soms met bepaalde ontvangers problemen had.

Voorheen veel verschillende C+ ontvangers gehad waar er ook enkele bij waren die niet zonder externe voeding wilden loggen.

Ook de bij mijn Nokia MM9500 moet ik overschekelen naar externe voeding.

Met een 78L05 en een paar elco's gaat dit alles nu prima.

 
Sorry, ik ben geen techneut, wat is een 78L05 en een elco???Nog wel een paar elco's.Kan een simpele leek een seasonlogger met voeding maken??

ILYA

 
Een 78L05 is een spanningsregelaar die een ingangsspanning van tussen de 7 en 15 volt regelt naar een uitgangsspanning van 5 volt. En een elco is een elektrolytische condensator die dient ter onderdrukking van rimpel op de voedingspanning. Ik kan dit wel voor je aanpassen, neem maar contact op via email om e.e.a. kort te sluiten.

Groeten, Sat4me2.

 
Sat4me, ik maak graag gebruik van je aanbod en zend je nu nog effe email, net voordat ik met vakantie ga.Ik moet dus 2 weken afkicken, dus effe geen satjes , secaatjes, canal plusjes etc. .) ))

ILYA

 
Hallo om even de reden uit te leggen waarom ik mijn ontwerp op mijn site met een exsterne spanning heb uitgerust is gewoon omdat sommige cammen niet de gewenste stroom kunnen levren het probleem zit hem niet in de spanning die is gewoon tessen de 4 en 6 volt dus dat zit wel goed maar als je bedenkt dat de die spanning alleen voor de mosc kaart zou gelden dan zou dat ook ruim voldoende zijn omdat die geen stroom verslinder is maar als je gaat loggen en je wil data op je scherm zien ja dan kan de stroom opnamen wel wat oplopen en dan gaat dat bij sommige cammen niet goed kommen de tor die gebruikt worde kan gewoon niet meer leveren dan 200mil..ampr en dat is al veel dus gaat die tor ook regelmatig naar de 7hemel, en dan is dus je cam naar de kloten en moet dat weer gemaakt worden en aangezien de meeste mensen niet de kennis bezitten omdat voor elkaar te krijgen kost dat al gauw 200piek.

dus gebruik een goede season maak mij niet uit waar je voor kiest er zijn mensen die nu gaan roepen van ik heb nog nooit problemen met mijn season1 gehad nou prima lekker mee blijven werken als het goed gaat maar mensen die er nog geen hebben raadt ik aan gelijk een season2 te nemen met een goede afgevlakte spanningregelaar.

en als je eerst eens wat wil lezen over de season2 kan ook een kijkje nemen op mijn zelfbouw site

G.R Pecari

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan