signaal meter

S

Stingertje

In het tuner menu van DVB2000 heb je een sterktemeter van het signaal, het eerste getal lijk me duidelijk maar de 2 anderen ?

Wie weet waarvoor de drie getallen precies staan ?

Thanks

Stingertje

 
Denk eens aan fijn en nog fijner afsteming ??

 
Nog iets duidelijker.

De eerste blijft bijne onveranderd de tweede kun je nog volgen maar de derde loopt als een gek heen en weer.

Het is net zoals met uren-minuten-seconden.

 
Hallo,

Thanks, maar de reden waarom ik dit vroeg is de volgende :

Waneer ik naar een sat zoek op een freq waar er zeker signaal is gaat het derde getal tussen de A0 en CF hangen van mij. Komt men echter in de buurt van die sat zal dat laatste getal steeds kleiner worden tot een bepaalt getal (meestal in de 60) dan enkele seconden later schiet het eerste getal de lucht in. Zo dacht ik dat het derde getal een zelfde werking had al zo'n satzoeker, maar ik zat dus mis.

Thanks again

Stingertje

 
Is een hele tijd geleden toen het forum van het overflow board nog bestond en "der Uli"zelf nog antwoorden op vragen gaf,uitgebreid over gediscuteerd maar niemand kon er helemaal het juiste antwoord op geven ook dr.Overflow niet.

@ NcBgm,dat van die fijnafstemming klinkt logisch maar hoe verklaar je dan dat de middelste getallen vaak op 00 blijven hangen.

Zoals Stingertje al zei heb ik ook weleens een satelliet gezocht met deze signaalmeter en zodra je in de buurt komt van de sat ,beginnen eerst de meest rechtse getallen omhoog te gaan en m.i. is het onlogisch dat bij een fijnafstemming eerst het fijne signaal en dan pas het ruwe doorgegeven wordt(wist niet goed hoe dit te omschrijven,hoop dat je het snapt).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan