VREEMD???

J

Josje01

Hallo Luitjes, ik sprak gisteren iemand op de kermis die beweerde dat hij een orginele d-box kaart ( die groene ) had laten omproggen naar de secacodering. Hij heeft een media-box en kan met deze card alles bekijken inclusief de PPV -kanalen.

Zelf heb ik het niet gezien, maar zou dit kunnen???

Je weet maar nooit , toch

Wie kan hierop reageren?

Greetings: Josje01

P.s Ik weet niet of deze posting hier wel op de juiste plaats staat

maar ik weet niet precies waar ik hem dan moet posten, heren moderators hopelijk staat ie goed is toch SM

 
Hmmz.. het gaat niet echt om een originele seca mosc, dus ik verplaats hem even naar seca decoding, je zat dus bijna goed.;)

 
Lijkt me onwaarschijnlijk (maar er is niets onmogelijk)

Op een kaartje (dus ook op de ird*to) zit een eigen operating system. Dat zit bij ird*to dacht ik in ROM. De Ird*to card werkt wel volgens het ISO protocol, maar de invulling is anders. Je zou dan de hele commandostructuur, de ATR en het algo moeten wijzigen. De sig. is bijv 8 byte voor s*ca.

Wanneer het zou kunnen is als het OS niet in ROM maar in een eeprom zit, en iemand specifiek voor deze processor een emulator geschreven heeft. Vroeger met Sky 09 kaarten kon zoiets, dan kon je er D2MAC mee kijken.

 
Satslope, bedankt hoor voor de uitleg.

Ik denk dat ik me ga overtuigen door het zelf met eigen ogen te zien werken. Mocht het dan toch zó zijn laat ik het weten. Is natuurlijk wel weer een nieuwe uitdaging !!

Greetings: Josje01

 
BT, bedankt voor het verplaatsen, had bij nader inzien het kunnen weten.

Greetings: Josje01

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan