DS9, zover staan we al ...

R

redneck eyeball

kaartje gekregen, met 5 contacten !

Pic en eeprom besteld, geen probleem, waren in voorraad.

Veel zoeken en proberen, veel vloeken en miljaren ... niets wou mijn kaartje geprogrammeerd krijgen.

Icprog, cardwriter, editor 2.2 ... vanalles geprobeerd.

Hier dan berichtje gevonden die sprak van pin 4 en 5 van de eeprom kort te sluiten.

Mijn eerste success, de pic zit er in ... maar de eeprom wil nog altijd niet ...

Verder zoeken ... aha, loader gevonden voor de 876 !

Loader er in, eeprom met editior 2.2 der in en dan de pic voor de ds9 terug met icprog.

Het ziet er naar uit dat het zal lukken...

Kaart in de humax ... smart card accepted ... geen beeld ...

Toch nog iets niet juist ...

Ik twijfel dus momenteel aan de files die ik heb voor DS9.

Twee vragen :

- Wij kan mij zijn geteste en werkende files bezorgen voor Humax met DS9 502

- Als ik de kaart in de ontvanger steek krijg ik 'smart card accepted', ik voel bij het insteken een soort veertje, dat duwt de kaart er terug uit ... 'smart card removed' ... wie kan vertellen wat daarvan de oorzaak kan zijn ... ik heb de hoekjes van de kaart reeds wat bijgevijld, maar zelfde probleem ...

Enfin, hopelijk heb je hier wat aan, ik had allemaal dezelfde problemen als ik overal kon lezen (no acknowledge) bij het proggen van de eeprom, da's dus opgelost met het gebruik van de GOEDE loader ...

Als je kan helpen hoor ik het graag ...

CU

Red

 
Het probleem dat de kaart terug geduwd wordt heb ik hier opgelost door een stukje tape rond de kaart te kleven. Nu is ze dus een ietsjes dikker en blijft ze netjes op zijn plaats.

Mijn ervaring bij het programeren is dat je best de eeprom van de kaart neemt en hem appart progt.

Greetz

Ruff rider

 
Dat met die tape ga ik eens proberen, de eeprom appart proggen zal niet gaan met de Mastera2 :)

CU

Red

 
mijn ervaring met programeren: picbined 1.30, phoenix op 6mhz goed file kiesen en eeprom type en geen probleem

 
klopt vlovlo, dat werkt hier ook prima. Het proggen op deze manier via picbined gaat via de pic dmv c1 20 commando's (net als oude irdeto picfiles)

En doordat het via de pic gaat moet het niets uitmaken of je 8 of 6 contacten op de kaart hebt.

Groet,

C4

 
toch nog even stellen dat ik 5 contacten heb.

Dit is de layout van de kaart die ik heb, wie weet heeft hier iemand dezelfde.

http://www.bidousoft.hpg.com.br/piccard2%20sans%20led.jpg

Ik heb wel nog een draadbrug moeten leggen tussen pin 4 en 5 van de eeprom.

Proggen met picbined (1.33 of 1.34) gaat niet, wel met viaxenix. Ik heb dus geen idee of die eeprom correct beschreven wordt.

Zo stillekesaan begin ik zot te worden ...

Ik heb inmiddels de files van vlovlo geprobeerd, resultaat is hetzelfde, smart card accepted, maar geen beeld.

Het kan dus nog liggen aan :

- De eeprom die niet of verkeerd wordt beschreven.

* ik gebruik viaxenix, mastera op mode 1 (3.5Mhz)

- De layout van de kaart die gewoonweg verkeerd is ...

* Hier zal ik wat hulp van experts ter zake nodig hebben

- De loader die toch verkeerd zou zijn.

* Als through pic programming zou werken, dan zou ik toch

ook de eeprom moeten kunnen proggen met icprog ?

Komaan, laat uw grijze massa ook eens mee werken, die van mij begint het zo stilaan op te geven ...

CU

Red

 
heb deze kaart ook (alleen met led) dus moet het doen met de files die ik gestuurd heb. picbined moet dus ook werken. de snelheid van de mastera moet je dan wel op 6mhz zetten

 
Nu ziet het er al een stuk beter uit ! Met hartelijk dank aan vlovlo voor de files !!!

Ik heb nog wel geen beeld, nog steeds die scrambled message, maar het programmeren werkt dus wel ...

Wat stond er nu allemaal verkeerd vraagt U zich in koor af ?

Wel, dit kan ik besluiten uit wat ik tot nu toe heb gezien ...

- DS9 is niet gelijk aan DS9

Dat wil zeggen : Alle files waarmee ik de pic tot nu toe probeerde waren 18k groot. De pic die vlovlo me stuurde was 40k groot en heeft intern ondersteuning voor through pic programming !

Er zijn dus veeeeeel verschillende versies van DS9 in omloop, blijkbaar zijn ze dus niet allemaal geschikt voor alle piccard2 kaarten.

- Picbined is niet gelijk aan Picbined.

Ook hier, groot verschil ... niet enkel in de versie nummers, maar vooral de ini files die er bij zitten ... wederom, die van vlovlo schijnen te werken, diegene die ik had gevonden niet ...

Programmeren met zijn versie van Picbined lukte dus van de eerste keer ... nadat de pic er op zat ...

En ook

Als ik nu nog die 'scrambled' weg kan krijgen ... de kaart zou dus nu goed moeten zijn ... nu ga ik eens naar de patch van de Humax gaan kijken ... er zit momenteel de 3.1PH in ... misschien moeten we terug naar de 2.4 ...

CU

Red

 
YES !

YES !

YES !

YES !

Gevonden !!!! Perfect beeld !!!! Autoswitch !!!!

Red = happy !!!

Bon, voor diegenen die willen weten wat het was ... die draadbrug tussen pin 4 en 5 van de eeprom was er te veel aan, die er af, en alles werkt !

Bedankt aan iedereen en vlovlo in het bijzonder !

Algemeen besluit :

Er zou best iemand die een website heeft de files ter beschikking stellen, de goeie dan wel te verstaan, niet de verkapte rommel die op het net te vinden is, dezelfde naam heeft, maar niet werkt.

Kijk ik heb hier nu een paar nachten aan liggen prutsen, vloeken en miljaren ... en dit allemaal omdat ik met de verkeerde DS9 files aan het werken ben ... en omdat de ini files die bij picbined zitten niet goed zijn ... omdat er zoveel mensen zeggen dat die draadbrug er wel moet zitten ...

Als ik de berichten hier zo lees (en op andere boards) ben ik niet de enige die hiermee heeft zitten worstelen ... je kan de mensen wel helpen door te zeggen, gebruik dit of dat, maar het probleem is dat de files die her en der staan gewoonweg anders zijn ...

Ergens een stek waar we de GOEDE files kunnen zetten zou dus welkom zijn voor iedereen denk ik ...

Nogmaals bedankt aan iedereen die heeft geholpen of willen helpen. Zonder jullie was het nooit gelukt !

CU

Red

 
mischien even het linkje naar abradus is het sm link gedeelte zetten? het proggen blijft een probleem en ja ook picbined is zoeken naar degene waar de goede ini files bij zitten. ook postings " tussen de regels door lezen". en dan moet het lukken. weer iemand geholpen. p.s. werkende files is altijd leuk als je ergens niet uit komt

 
Zit hier in de vloek en andere faze waar Red enkele dagen geleden inzat...

De cam van de 9500 omgebouwd naar amon2.1, dat werkt, nu het probleem om het goede in de 16f876/16lc65 te krijgen.

Als eerste is er het probleem van de programmers, heb hier een Ludipipo, een Willempro en een ISO smartcard programmer (de laatste heb ik nog niet geprobeerd). 16f84/24lc16 programmeren is geen probleem, een adapter voetje gemaakt om de 16f876 aan de voet van de 16f84 aan te sluiten, maar blijkbaar lukt er iets niet, werk hier wel met win2000 en uit het verleden al geleerd dat vele programmas hierop de mist durven ingaan, welke programmeersoft gebruiken jullie ?

Heb hier ook verschillende files voor het ds9 project op schijf staan...(voor pic en eeprom)

Al bij al een hoop variabelen en zou het op prijs stellen als er al een paar variabelen zouden kunnen omgezet worden naar zekerheden..

azerty123

 
ik gebruik ic prog onder win 98, voor de eeprom gebruik ik zoals al eerder gezegd picbined met een phoenix (het kan ook met ic prog direct op de eeprom af hankelijk van de programmer). volgens mij de pic gewoon op de kaart en de kaart in de ludi mischien even spelen met delays en gaan.

 
ffe vegeeten. het ook wel eens liggen klieren met de 16f876 toen een andere file hiervoor geprobeert en die wou wel.

 
We zijn al een stap verder, hoop ik..

De 16f876 kunnen proggen met ppic.exe onder dos met een ludipipo, nu nog de 24lc65 aan de praat zien te krijgen.

Wat is het verschil tussen een 24lc64 en 24lc65 ?

nog onder DOS of Win2k krijg ik er iets in, lezen wel maar schrijven niet, terwijl een 24lc16 probleemloos gaat...

Het weekend is nog lang....

 
hallo,

vandaag een piccard 2 silver aangekocht,

geprogd met Mastercrd + Cardwriter1.70 >> heeft ingebouwde loader <<.

werkte de eeste maal,dit op mijn 9500.

enkele kanalen en de auto omschakeling lijken het niet zo goed te doen.

gebruikte DS9 file DS9v502-300801 van bij de pool.

Amon 2.2.

mischien heb ik niet de juiste settings file.

 
Zit me hier te ergeren aan het programmeren van de 24lc65, lees nu dat je bij deze eeprom 'security bits' kunt zetten zodat hij niet meer kan beschreven worden (hier staan die bits 0 / 15 / :cool:.

Iemand die me kan vertellen of, en hoe, die eeprom terug beschrijfbaar te maken is.

Zou een 24lc64 ook 'security bits' hebben ?

Tot nu toe niets gevonden over de 24lc65 (datasheet).

Iemand die me kan helpen ?

de bits en bytes

azerty123

 
De 24lc65 heeft inderdaad security bits, dit wil zeggen dat eens die gezet zijn de EEPROM een gewone PROM is ! Deze bits zijn niet te wissen, weggooien dus !

Een 24lc64 aangeschaft en programmeren lukt zonder problemen.

Na een nachtje programmeren van verschillende file combinaties nog steeds geen beeld :-(

Kan er iemand een tip van de sluier oplichten en eventueel de juiste combinaties bezorgen voor een DS9 kaart met 16F876 en 24lc64 in samenwerking met een MM9500 en amon 2.1 ?

Bij voorbaat dank.

azerty123

 
Even ter afsluiting van mijn DS9 experiment, de gebruikte files waren goed, het probleem zat hem in de kaart/kaartlezer kombinatie. enkele van de kontakten kwamen niet goed overeen, na enkele metingen met de scoop en bijvijlen van de kaart ook dit laatste probleem opgelost en beeld, nu nog het fijntunen van eeprom parameters.

azerty123 gaat de verloren slaap NU inhalen :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan