Amon ervaringen?

D

digidirk

Ik overweeg om de cam van m'n good old MM9500 te laten patchen, maar heb toch ernstige twijfels na het lezen van verontrustende berichten over hitte-ontwikkeling en cams die na een half uur uitvallen etc op Duitse boards.

Wat zijn jullie ervaringen met Amon? Kun je inderdaad een ei op de cam bakken?

Greetz Digidirk

 
Ik denk dat het allemaal onzin is wat men schrijft over dat de cam te heet word en dat daarom de boel uitvalt.

Ik denk eerder dat het een kwestie van slecht soldeerwerk is dan warmte.

Ik heb mijn cam omgebouwd en weer keurig ingeblikt en in de ontvanger gestoken.

De ontvanger staat hier soms 12 uur per dag continu aan en dan word natuurlijk de boel warm maar uitvallen doet hij niet.

Ook de originele cam word warm na 12 uur en valt ook niet uit.

Dus denk ik dat men een oorzaak zoekt voor het uitvallen van de cam en het dan maar op de warmte schuift.

 
sinds gisteren heb ik ook de cam omgebouwd

van overmatige warmte merk ik niks heb de cam wel open gelaten voor de zekerheid maar ik heb de indruk dat de aston ci vele malen warmer word

ik gebruik een funkaart die is auto switching en met de ds9 moet je elke keer je cam resetten dat is niks mijn indruk is heel goed denk er wel aan dat je een aangepaste settingslijst moet laden anders heb je alleen irdeto ik zou zeggen gewoon doe maar dan wel met eeen voetje kun je altijd nog het orginele chippie erin zetten

het is ombouwen is een hele meerwaarde voor de ontvanger

vooal nu met de nieuwe dvb versie 2000 beta 5

absoluut geen spijt

suc6 herbies

 
ik heb een voetje geplaatst i.p.v. de originele chip. vervolgens de 27C512 met Amon 2.2 erin gedaan. Tevens heb ik een piccard2 kaart met een 16F876 en een 24C64 erop. Daar staan de nieuwste files in (30-08). Gevolg alles vrij en NIETS resetten bla bla gewoon draaien!! Seca-Irdeto en Viaccess. Jippie lang leve Kelvin !!

 
Hallo,

welke settings file gebruik je.

ik mis hier en daar enkele kanalen.

groeten,

 
De warmet die er uit gestraald wordt hangt er van af welke chip set je hebt.

Toen ik mijn cam liet ombouwen hebben we dit gestest.

En die man die dit voor me deed die zei me als je deze versie van de Irdeto chip hebt die er in zit, dan wordt ie warm en als je die versie hebt.....dan heeft ie dat niet.

Ik had geluk, ik had een van de laatste soort. Ik weet niet meer welke versie hij bedoelde...maar het hangt dus totaal af welke versie je CAM is .

 
Bij mij wordt ie ook behoorlijk warm maar blijft toch doordraaien urene aan een stuk. Eerlijk gezegd zie ik niet hoe een stuk software de cam warmer kan maken. (lijkt mij meer de electronica componenten)

Ik raad persoonlijk wel niet de nieuwe beta's van dvb2000 te gebruiken. Het ziet er heel flashie en profesioneel uit maar Zoooo langzaam. Met de oudere versies is hij gewoon snel. (sneller dan een hummie volgens mij). Met de Funkaart werkt het gewoon fantastisch. Nu nog de Optische uitgang erop en je hebt een ontvanger is die terug meekan met de nieuwe.

Kirech

 
De DVB2000 V2 beta 5 heb ik ook geprobeert maar dan wordt het een trage vastlopende ontvanger. Met de V1.82Sandra loopt de MM9500 perfect, snel en op kanalen beeld waar hij eerst op vastliep.

Sccoby Doei

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan