P
petertje
Nou, he he, het is voor elkaar.
adsl, werkend (denk ik), maar nou niet echt zonder slag of stoot.
In mei zou het hier komen, niet dus :-((
ik wachten, en wachten, en eindelijk jawel, kon me aanmelden.
na 2 maanden pakketje ontvangen, nu 2 weken geleden dus.
Opgetogen aan de slag, pc tje open, dvb kaart eruit gerukt, modem er ook maar direct uit getrokken, en nieuwe en betere ethernetkaart erin, oude direct in de kliko. Pc'tje gestart, diverse conflicten geconstateerd, en omdat de hdd nogal een rommeltje geworden was maar besloten het hele zooitje eraf te wippen en opnieuw te beginnen. doos met drivers, boekjes en andere reut uit de kast getrokken en aan de slag maar. ma een uur of 2 eindelijk zover dat alles weer stabiel draaide, en alles fatsoenlijk aanspreekbaar was. Begonnen bij pagina 1 van het mxstream boekje, en boekje doorgewerkt. no problem, iedereen kan dit zelfs al heb je absoluut geen kaas van computers gegeten.
adsl modem proberen te benaderen, no problem. settings in dit alcatel doosje gewijzigd, no problem. in proberen te loggen, no problem. browser gestart, en never nooit geen dataverkeer !
proberen een internetadres te pingen, no response ! alleen het adsl modem gaf respons.
Dan denk je, even de helpdesk bellen, dus zo gezegd zo gedaan.
helpdesk internet provider gebeld, nee mijnheer, u moet mxstream bellen, daarmee hebben wij een contract dat ze u er de eerste keer doorheen praten.
Goed, weer geen probleem, ik ga wel weer een half uurtje in de wacht, mxstream heeft een gratis nummer dus wat kan mij het schelen.
Krijg je een sukkel aan de telefoon die zo te horen rechtstreeks uit de surinaamse jungle is geplukt en op een stoel achter de telefoon is geplempt, die telefoon kraken en knerpen, maar na veel wat zeg je begreep ik wattie bedoelde en kon ik de aanwijzingen opvolgen.
Het vervelende (voor hem) was dat ik alles al een keer of drie was nagelopen. kort gezegd we kwamen er dus niet uit.
Zijn advies, bel maar met uw internet provider.
Deze konden me wat handige tips geven, maar werken deed het nog niet. uiteindelijk was het enige advies wat ze me konden geven maar weer met mxstream te bellen, en me niet af te laten schepen.
dus weer mxstream gebeld, krijg je iemand aan de telefoon die wolgens mij nog niet droog achter de oren is. zo uit de schoolbanken (of uit de eerste de beste snackbar) geplukt. Mijnheer moest ongeveer tienmaal ruggespraak houden, en snapte er toen helemaal niets meer van. Na veel vijven en zessen doorverbonden met een "technisch specialist". Technisch was 'ie best wel denk ik, alleen aan enige vorm van tact of vriendelijkheid ontbrak het deze persoon volledig.
Omdat ik mijn computer een volledig nieuwe setup had gegeven en alle niet noodzakelijke hardware eruit had gerukt zou je denken dat eea. niet al te ingewikkeld zou zijn, maar helaas was dit dus anders.
na veel telefoontjes met de mannen van mxstream maar besloten er een storingsmelding van te maken. dit zou minimaal 5 werkdagen duren. Omdat ik op het werk onbeperkt toegang tot internet heb geen groot probleem dus. beetje afkicken 's avonds, da's alles.
Na 5 dagen niets gehoord, zelfs na een week niet. Ik elke avond pielen en prutsen, maar ik kreeg het dus niet aan de praat. andere mensen (niet de eerste de beste) ernaar laten kijken, diverse kannen koffie, cola en kratten bier erdoorheen gejaagd, maar niks dus. Het enige wat ik bereikte was dat de diverse systeembeheerders die hier in die week zijn langsgekomen er waarschijnlijk een nieuwe hobby bij hebben gekregen
uiteindelijk gisteren een pc van het werk "geleend", en HIEP HIEP HOERAAA ! binnen een half uurtje werkte alles.
Nu de grote vraag, wat was het verschil tussen deze pc, en de mijne ????
in principe niets ! alle twee ongeveer even snel, de mijne wat rapper, en in de pc van het werk zat een telefoonmodem !
Ik het modem uit de vuilnis gevist (28k8) en geinstalleerd. niet werken dus. met geen mogelijkheid een verbinding tot stand te brengen. partities verwijderen dan maar weer, zwikkie formatteren en systeem er maar weer opnieuw op. uurtje of 2 bezig geweest om alle drivers weer op orde te brengen, maar alla. eerst een internetverbinding tot stand gebracht met behulp van het modem. no problem.
hierna het hele mxstream boekje weer afgelopen (door ervaring kan ik dit nu binnen 10 minuten) en jawel hoor, WERKEN !!!
Moraal: de helpdesk van C+ is brandhout, maar mxstream spant bij mij toch echt wel de kroon. wat een stelletje loosers daar ! ongelofelijk !
Wat was nu het probleem: als je geen modem installeert en alleen een netwerkkaart dan ziet win98se dit dus niet als een ppp adapter, en zal dit ook nooit als een ppp adapter gaan zien. installeer eerst een telefoonmodem, en windows zal dit als ppp adapter zien. installeer hierna het VPN protocol, en windows is in staat dit als ppp adapter te configureren.
zouden er meer mensen zijn met de problemen die ik heb ervaren ????
Peter.
adsl, werkend (denk ik), maar nou niet echt zonder slag of stoot.
In mei zou het hier komen, niet dus :-((
ik wachten, en wachten, en eindelijk jawel, kon me aanmelden.
na 2 maanden pakketje ontvangen, nu 2 weken geleden dus.
Opgetogen aan de slag, pc tje open, dvb kaart eruit gerukt, modem er ook maar direct uit getrokken, en nieuwe en betere ethernetkaart erin, oude direct in de kliko. Pc'tje gestart, diverse conflicten geconstateerd, en omdat de hdd nogal een rommeltje geworden was maar besloten het hele zooitje eraf te wippen en opnieuw te beginnen. doos met drivers, boekjes en andere reut uit de kast getrokken en aan de slag maar. ma een uur of 2 eindelijk zover dat alles weer stabiel draaide, en alles fatsoenlijk aanspreekbaar was. Begonnen bij pagina 1 van het mxstream boekje, en boekje doorgewerkt. no problem, iedereen kan dit zelfs al heb je absoluut geen kaas van computers gegeten.
adsl modem proberen te benaderen, no problem. settings in dit alcatel doosje gewijzigd, no problem. in proberen te loggen, no problem. browser gestart, en never nooit geen dataverkeer !
proberen een internetadres te pingen, no response ! alleen het adsl modem gaf respons.
Dan denk je, even de helpdesk bellen, dus zo gezegd zo gedaan.
helpdesk internet provider gebeld, nee mijnheer, u moet mxstream bellen, daarmee hebben wij een contract dat ze u er de eerste keer doorheen praten.
Goed, weer geen probleem, ik ga wel weer een half uurtje in de wacht, mxstream heeft een gratis nummer dus wat kan mij het schelen.
Krijg je een sukkel aan de telefoon die zo te horen rechtstreeks uit de surinaamse jungle is geplukt en op een stoel achter de telefoon is geplempt, die telefoon kraken en knerpen, maar na veel wat zeg je begreep ik wattie bedoelde en kon ik de aanwijzingen opvolgen.
Het vervelende (voor hem) was dat ik alles al een keer of drie was nagelopen. kort gezegd we kwamen er dus niet uit.
Zijn advies, bel maar met uw internet provider.
Deze konden me wat handige tips geven, maar werken deed het nog niet. uiteindelijk was het enige advies wat ze me konden geven maar weer met mxstream te bellen, en me niet af te laten schepen.
dus weer mxstream gebeld, krijg je iemand aan de telefoon die wolgens mij nog niet droog achter de oren is. zo uit de schoolbanken (of uit de eerste de beste snackbar) geplukt. Mijnheer moest ongeveer tienmaal ruggespraak houden, en snapte er toen helemaal niets meer van. Na veel vijven en zessen doorverbonden met een "technisch specialist". Technisch was 'ie best wel denk ik, alleen aan enige vorm van tact of vriendelijkheid ontbrak het deze persoon volledig.
Omdat ik mijn computer een volledig nieuwe setup had gegeven en alle niet noodzakelijke hardware eruit had gerukt zou je denken dat eea. niet al te ingewikkeld zou zijn, maar helaas was dit dus anders.
na veel telefoontjes met de mannen van mxstream maar besloten er een storingsmelding van te maken. dit zou minimaal 5 werkdagen duren. Omdat ik op het werk onbeperkt toegang tot internet heb geen groot probleem dus. beetje afkicken 's avonds, da's alles.
Na 5 dagen niets gehoord, zelfs na een week niet. Ik elke avond pielen en prutsen, maar ik kreeg het dus niet aan de praat. andere mensen (niet de eerste de beste) ernaar laten kijken, diverse kannen koffie, cola en kratten bier erdoorheen gejaagd, maar niks dus. Het enige wat ik bereikte was dat de diverse systeembeheerders die hier in die week zijn langsgekomen er waarschijnlijk een nieuwe hobby bij hebben gekregen
uiteindelijk gisteren een pc van het werk "geleend", en HIEP HIEP HOERAAA ! binnen een half uurtje werkte alles.
Nu de grote vraag, wat was het verschil tussen deze pc, en de mijne ????
in principe niets ! alle twee ongeveer even snel, de mijne wat rapper, en in de pc van het werk zat een telefoonmodem !
Ik het modem uit de vuilnis gevist (28k8) en geinstalleerd. niet werken dus. met geen mogelijkheid een verbinding tot stand te brengen. partities verwijderen dan maar weer, zwikkie formatteren en systeem er maar weer opnieuw op. uurtje of 2 bezig geweest om alle drivers weer op orde te brengen, maar alla. eerst een internetverbinding tot stand gebracht met behulp van het modem. no problem.
hierna het hele mxstream boekje weer afgelopen (door ervaring kan ik dit nu binnen 10 minuten) en jawel hoor, WERKEN !!!
Moraal: de helpdesk van C+ is brandhout, maar mxstream spant bij mij toch echt wel de kroon. wat een stelletje loosers daar ! ongelofelijk !
Wat was nu het probleem: als je geen modem installeert en alleen een netwerkkaart dan ziet win98se dit dus niet als een ppp adapter, en zal dit ook nooit als een ppp adapter gaan zien. installeer eerst een telefoonmodem, en windows zal dit als ppp adapter zien. installeer hierna het VPN protocol, en windows is in staat dit als ppp adapter te configureren.
zouden er meer mensen zijn met de problemen die ik heb ervaren ????
Peter.