Apollo programmer op compoort ?

A

appie39

Is het mogelijk om een apollo-programmer op de RS232 poort van de computer aan te sluiten.Ik weet dat de Apollo op de printerpoort moet,maar daar staat de printer op aangesloten en ik heb geen poort over,alleen maar een RS232 poort.Hier zou ik dus een verloopstekker op willen zetten,die overal te koop zijn.

Als dit niet mogelijk is , weet iemand dan een andere oplossing?Het is namelijk niet prettig werken als ik steeds de printer af moet koppelen.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Appie

 
Wat je ook kunt doen is gewoon even een tweede printerpoortje in de pc zetten.

Wat ook mogelijk is, neem een printerpoort switchbox kun je schakelen tussen printer en progger, dat heb ik hier ook.

 
@BT

Kan ik uit je reply concluderen dat `t via de compoort niet mogelijk ?Dan ga ik maar printerpoort-switchbox kopen.

Groetjes,

Appie

 
Een printerpoort is sneller dan een compoort, de verloopstukken die jij gezien hebt, zijn voor smalle naar brede compoort, brede compoorten werden op iets oudere pc's nog gebruikt en komen op veel pentium I systemen nog voor.

Bij mijn weten bestaat er geen verloopstuk van compoort naar printerpoort, wel van scsi naar printerpoort.

Dus je mag de conclusie trekken dat het niet gaat en het beste uit bent met een printerswitch, of anders je printer op de usb poort aansluiten (indien hij die mogelijkheid heeft).

Of een los printerpoortje kopen, maar ik denk dat je met een los printerpoortje tegenwoordig duurder uit bent dan met een switch met een paar kabels.

 
Heb een switchbox gekocht.Werkt inderdaad perfect!!!

Thanx

appie

 
Geweldig!

Graag gedaan, zijn echt fijn die dingen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan