UPC maakt zichzelf weer eens belachelijk...

V

vl32

Nieuwszender woedend

CNN vecht verwijdering van kabel aan

LEEUWARDEN-Kabelmaatschappij UPC heeft het met CNN aan de stok over de onverhoedse verwijdering van de kabel in negen Friese gemeenten (Achtkarspelen, Boarnsterhim, Ferwerderadiel, Heerenveen, Leeuwarden, Leeuwarderadeel, Menaldumadeel, Smallingerland en Tytsjerksteradiel). De Amerikaanse nieuwszender, bekend van z'n live-verslagen uit oorlogs- en rampgebieden, hoorde pas vrijdagmiddag dat zijn programma's morgennacht zullen plaatsmaken voor het tienermuziekkanaal The Box Holland

CNN vindt dat UPC met de zenderwisseling z'n boekje te buiten gaat. ,,Er is in Friesland geen programmaraad meer, hoewel die wettelijk is voorgeschreven. Dan kun je als kabelexploitant niet eenvoudig je toevlucht zoeken tot een advies van twee jaar geleden. Dat is al te gemakkelijk'', aldus de zender. CNN is verder verbolgen over het feit dat UPC pas gistermiddag aankondigde dat de doorgifte in de Friese gemeenten wordt gestaakt.

Ook de Leeuwarder cultuurwethouder wethouder Arno Brok (VVD) is verbolgen over de jongste besluiten van UPC. ,,Myn lêste nijs wie dat it bedriuw in flater makke hie mei it ferwiderjen fan National Geographic. Dat soe rjochtbreide wurde. Mar as CNN it belije moat, komme wy fansels neat fierder.''

Vrijdagochtend kwam het nog tot druk faxverkeer tussen de Amsterdamse kantoren van UPC Nederland en National Geographic Channel. De natuurzender wilde de verdringing door The Box Holland desnoods voor de rechter aanvechten, omdat UPC zich op een verouderd advies had beroepen.

Toen ook nog bleek dat UPC dat oude advies verkeerd had gelezen - National Geographic was door de Friese programmaraad in 1999 wel degelijk als basiszender geadviseerd - gaf de kabelexploitant zich gewonnen. Binnen enkele uren viel het doek vervolgens voor CNN.

BRON LEEUWARDER COURANT ZATERDAG 01092001

 
Ben ik blij dat ik een schotel heb en kan kiezen wat ik wil dan van die dictators afhankelijk te zijn.

 
Zelfs de ZDF gaat verdwijnen en Discovery z'n zendtijd wordt ingekort, hun uitzendingen beginnen dan vanaf 5uur s'middags.

Grtz. Bullet.

 
Upc moet eerst maar eens nagaan wat de kijkers echt willen.

zoals satshow al zegt ben ik blij dat ik via Sat kijk en zelf kan beslissen wat ik wil zien. en ik mag wel zeggen dat ik iets meer keus heb dan de kabel kan geven :biggrin: :biggrin:

 
Geen wonder dat UPC bijna falliet is!

Het lijkt wel of dat soort providers (C+ UPC enz) een soort van zelfmoord beleid voeren.

Ze nemen beslissingen die de kijkers nu net niet willen dat het gebeurd en daar maak je je zelf nu net niet populair mee.

Wat een stelletje geiten hé, ipv dat ze nu naar hun klanten luisteren gaan ze de boel juist tegen werken.

 
En ze maken zich nog belachelijker door 3 uur nadat het eerste vliegtuig zich in de toren boorde, CNN weer terug op de kabel te zetten ten koste van Euronews. De reden is derhalve nog idioter: Euronews kon niet garanderen dat het binnen een jaar Nederlandse ondertiteling kon aan bieden. Cnn heeft ook geen ondertiteling, dus wat maakt dat nou uit. De Friese schotelhandelaren hebben gouden tijden.

Grtz. Bullet.

 
Aandeel UPC is op dit tijdstip 26 eurocent. :)

Als dit over een maand nog zo is dan moeten ze van de beurs af.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan