HEEEEEEELLP is m'n 9500 stuk????

C

Carpio2

Zit ik vanavond rustig te zappen valt mijn MM meerdere malen uit.

het blokje was klein (Geen signaal). Dit deed ie eigenlijk op alle zenders. Na het uitschakelen en de kabels erin en eruit halen deed ie het weer even.

Nadat de problemen niet meer over gingen ben ik hem opnieuw gaan proggen met BDM. Ik heb een nieuwe bootloader en de laatste versie erop geplaatst.

Nadat ik alles weer opstartte geen beeld. Sterker nog, ook de display van de MM blijft zwart. Ik heb het nu al een paar keer opnieuw geprobeerd met verschillende versies van overflow en BNS 2.0 en 2.1.

Niets werkt. Proggen gaat wel, de display werkt dan wel, maar als ik hem opnieuw aansluit niets....

n.b. (Als ik de stekker erin stop hoor je een heel klein tikje (Lijkt op relais) en verder niets)

Wie o Wie

Carpio2

 
Heb je ook al de bekende reset truuk geprobeerd?

Met de 3 knopjes?

 
De BDM heb ik er uit gehaalt, geen verschil.

Maar de reset truuk ken ik niet.......

Hoe doe ik dat??

Carpio2

 
Heb ik net gevonden in een andere post hoe ik hem moet ressetten en wil ik het gaan proberen, springt ie ineens aan.

Alles werkt gewoon weer.

Ik zal nog wel even nakijken of dat de kast niet ergens geraakt wordt door de printplaat.

In ieder geval bedankt.

Carpio 2

Ik ga trouwens maandag er een Humax 5400 bij kopen.

Was ik toch al van plan.

 
LoL, heeft ie zich zeker verschrokken, bang om gereset te worden.:biggrin:

Fijn dat ie het weer doet!

 
Nou,

Ik heb datzelfde probleem met mijn 9500.

Mijn 9500 is nog steeds donker, ook het resetten werkt niet.

Dat de box ineens weer aansprong heb ik 1x gehad (1 jaar geleden) helaas staat hij nu al een 3 maanden zwart.

Het laten "rusten" en herstarten wil nu niet meer lukken.

Iemand nog een suggestie?

 
Wat meestal helpt is de steker uit het stopcontact, een paar klappen op de MM en de steker er weer in.

Meestal sart hij dan weer op voor onbepaalde tijd.

Gebeurt dit te vaak, dan helpt het niet meer.

Ik moet dan overflow opnieuw erin zetten.

Krijg ik bij het proggen een foutmelding, dan moet ook de loader er opnieuw in.

Het is een rare oplossing, maar verder dan dit ben ik ook niet gekomen.

Soms hoef ik hem maar aan te raken of hij valt uit. Ik heb in een eerder stadium op alle componenten getikt, print met een loupe bekeken en gemeten. Ik kom niet verder. Bij deze actie valt hij geen keer uit.

Maak ik hem dicht en zet hem weer op zijn plaats, begint het gezeur na een paar dagen weer.

Ik weet dat je hier vrijwel niets aan hebt, maar je blijkt niet de enige te zijn.

Groeten,

Dirk

 
Zo te horen heb je een voedings probleempje.

Als je opstart zonder de lnb erin doet die het wel?

Op zich maakt dat niet veel uit daar de lnb pas in het laatste stadium van het opstarten zijn voedingsspanning krijgt.

 
@Tech

Ik gebruik een multiswitch.

Ik heb ook al aan de voeding gedacht. Voor dit probleem begon, heeft de 220V staan te jutteren door een fout in de toevoer.

Temperatuur leek ook een rol te spelen, maar het effect blijft hetzelfde met gebruik van een ventilator. De MM voelt dan koel aan.

Groeten,

Dirk

 
Hmmz.. dat zwart blijven of ander rare kuren heb ik ook eens gehad bij een kennis van mij.

Het bleek dat ze ooit eens de bootloader b2.010uns er in hadden gezet.

De nokia bleek niet meer lekker te werken nadat de b2.00uns er weer in gezet was. Daarna heb ik de b2.010uns in de Nokia gezet als bootloader en sindsdien is ie blijven werken.

Ik wil niet zeggen dat dit hier de oplossing is, maar misschien is het een proberen waard?

 
@BT

Hier zit nog steeds de b2.00uns bootloader in.

Hij staat momenteel in de hobbykamer.

Bij het binnenkomen vanmiddag stond er XX.XX.XX op het display.

Hij is dus weer uitgevallen geweest.

Ik heb eerder van ellende maar een andere ontvanger gekocht. Zo kan het vrouwtje tenminste verder zappen. Voor het uitvallen van de MM heeft ze toch geen begrip en het geeft mij meer tijd om hem hopelijk weer in orde te krijgen.

Ik blijf toch de voeding verdenken, maar eenvoudig is deze niet.

Wanneer hij permanent donker blijft, gaat direct het display aan wanneer ik de PC connect via de BDM interface. Geef ik disconnect, gaat het display uit.

Ik moet dan soms een paar pogingen doen om de software er weer in te zetten. Daarna doet hij het weer een paar dagen of soms weken.

Groeten,

Dirk

 
Ja oke, als je hem van het begin af aan hebt dan zal je het ook het best weten.

Op die van mijn kennis stond ook 2.00uns maar later bleek dat die er weer terug op gezet was nadat hij niet zo lekker liep met de 2.10uns.

 
Met de wetenschap dat de 220V heeft staan te jutteren verdenk ik echt de voedling.

Ik heb bij het gebeuren direct alles uitgegooid. Alleen is een oude monitor gesneuveld. Dit was minder erg. Verder is de rest heel gebleven doch na dit gebeuren begonnen de problemen met de MM.

Groeten,

Dirk

 
Ja in dat geval lijkt mij inderdaad ook de voeding, of iets wat daaraan gerelateerd is de eerste plaats om de veroorzaker van het probleem te zoeken.

Helaas heb ik op dat gebied twee linker handen.

 
Ik ben ook niet zo'n ster met dat voedings gedeelte, maar heb wel een het electronisch schema van de mm9500 op m'n harddisk staan. als je intresse hebt stuur dan effen een pm met je email adress en dan stuur ik ze wel op

success

 
Dank voor de reacties.

Het schema heb ik ook en daaruit blijkt dat het een geschakelde voeding is welke nog eens aangestuurd wordt vanuit het proces.

Als de MM uitvalt is een deel van de voeding weg. Wanneer hij standby staat is hetzelfde deel weg. Het wordt dus bijzonder moeilijk om te achterhalen waardoor dit gedeelte uitvalt. Het lijkt alsof hij in de standby stand komt, echter het display gaat uit en hij reageert niet meer op de afstandsbediening of de aan knop.

Ik moet de steker uit het stopcontact halen, even wachten en er weer in steken. In de meeste gevallen start hij dan weer op.

Groeten,

Dirk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan