downloaden software

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Skybobo

Als ik mijn Philips 5816 aanzet krijg ik sinds vandaag bij C+ een groen schermpje met de mededeling 'downloaden nieuwe software' Voor de zekerheid heb ik de ontvanger maar uitgezet. Wat heeft C+ met dit gedoe voor ogen? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gezien.

groeten

Skybbobo

 
Op mijn nokia 9302 heb ik hetzelfde zien gebeuren, echter kan verder nog niets vreemds merken.

 
Hier precies hetzelfde met de DSX 6073. Heb de C+ kaart van Freek er maar even ingezet voor de zekerheid :biggrin:. Heb al verschillende malen gekeken naar het versie nummer, maar deze bleef onveranderd.

Soms blijft mijn receiver zelfs even hangen. Zou nu toch graag willen weten waar Canal+ nu weer mee bezig is?

 
Als het verhaal over die Echostar 3000 waar is wat ik hier op het board ergens gelezen heb, zou het me niets verbazen als het geen versie update is maar een patch die weer iets tegen de "illegale" kaarten kan doen of zo.

 
Is het dan zondermeer toegestaan dat men zomaar de software in een ontvanger kan wijzigen. Het is mijn ontvanger en ik heb niemand toestemming gegeven om hierin wijzigingen aan te brengen

Skybobo

 
Hoi,

Als ik dit alles zo lees, verbaast het me toch, dat C+ schijnbaar toch een werkende software update op al die verschillede ontvangers kan uitvoeren, zonder dat er ontvangers "overlijden"

Maar ik heb zo`n vermoeden dat dit wel eens de voorbereiding voor het overschakelen op Seca2 is....

Ofwel de "goedgekeurde" ontvangers worden momenteel voorzien van de mogenlijkheid straks de nieuwe soort ECM`s te verwerken.

Als deze in gebruik genomen worden (over een maand of twee??)

is het dus afgelopen voor de Aston cams, shit!!

Maar goed, we wachten af.....

Groetjes,

Erik.

 
Kunnen ze dat maarzo maken dan?

Lijkt me stug dat ze alle kijkers met een Aston zomaar op zwart kunnen zetten, die betalen toch ook hun abbootje!

 
ja, kunnen ze maken. Aston's zijn niet C+ goedgekeurd.

 
Zijn er ook mensen bij waar de namen van C+ nu vanzelf zijn veranderd ? Is dat niet de truc ? Kan iemand dat bevestigen ? Normaal kan dit alleen als je de zenders opnieuw inleest op toevoegd.

 
Denktenk:

Ik heb zelf afgelopen donderdag met een C+ medewerker gesproken en die vertelde me dat dat niet het geval zal zijn.

Legale kaarten blijven werken in Aston...

Als hij niet liegt tenminste.

Carpio2

 
Ik heb mijn Humax die ik sinds mei noodgedwongen aan de wilgen had hangen vanavond aangesloten. Ik blijk nu ineens een Canal Plus Rood en Blauw (o.i.d. ) te hebben. Geheel vanzelf. Was trouwens al eerder geconstateerd dat Humaxen toelaten dat de zenders zelf namen wijzigen. Wat daar verder ook van zij, mijn keys uit mei werken nog steeds uit de kunst. V.w.b. de Seca twee kaart, mij is daarvan niets bekend. Ik heb vanavond een spilsplinternieuwe originele CanalDigitaal uit zijn plasticje gehaald en hij ziet er nogal doodgewoon uit. Hij doet trouwens nog geen donder, ik zal hem morgen eens "legaal" laten aanzetten -:)

 
Afgelopen met aston cams??? dan zullen die gasten van Canal+ nogal een wat schadecleams aan hun broek krijgen zeker weten ik geloof er niks van want om schade te betalen hebben ze geen poen meer met al die rechtzaken die ze maar verliezen :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Hoi,

Het probleem met de Aston Cam`s is , is dat het het helemaal geen Seca-Cam is, maar een AstonCrypt-Cam.

Van het feit dat de gehele data afhandeling bij AstonCrypt wel heel erg veel lijkt (kan geen toeval zijn) op die van Seca, is mooi meegenomen, en we maken hier ook dankbaar gebruik van....

Maar als C+ dus besluit om iets in de data-stream te willen veranderen, en dat willen ze waarschijnlijk nu gaan doen, dan houd het dus gewoon op voor de Aston-Crypt, dat is de harde waarheid....

Een lichtpuntje, vanaf 2003 moeten alle providers ook een Ci-Cam uitvoering van hun codeer-systeem kunnen leveren.

Krijgen we dus een mooie Cam het het echte C+ logo er op, en de mediahighway meuk erin....

Inplaats van zo`n nep Aston ;-)

Groetjes,

Erik.

 
Tsjonge wat zijn jullie bang, als die grapjassen van C- echt geintjes uit gaan halen dan zijn straks niet alleen hun kaarten maar ook hun hele softwaresysteem gekraakt.

Ze zijn wel stevig aan het klooien want m'n Mediabox hangt zich vast op NL (moet ik al de SID's even "invalideren")

Wa die onzin betreft is de 3-in-1 cam echt ideaal. Alleen de control messages pakken decoderen en terugsturen. Moet je alleen af en toe een key intikken....

 
hehehehe groot gelijk satslope allemaal bangschijters hihihihi ze zijn bang dat ze hun :biggrin: :biggrin:Taq XX zullen moeten missen .

En dat ze weer video's bij de videoboer moeten gaan huren

 
Nou satjan dat denk ik niet, de meesten hier zijn toch wel de echte hobbyisten die dat niks kan schelen. Het probleem is dat de firmware nog wat "ongrijpbaar" lijkt. Recente patches hebben toch duidelijk uitgewezen dat op dat gebied wel degelijk wat mogelijk is ;) (een buitenlandse EPG op een philipsdoos bijv..)

 
Hi....

Zolang ik nu nog netjes een abo met me'n aston kan afsluiten,

en canal+ mij NIET vraagt of ik een box van hun hebt.

Zullen ze mij dus ook in de toekomst betalend naar c+ moeten laten kijken.

Mocht aston NIET erkend zijn door c+ dan zijn ze dus ten aller tijden VERPLICHT mij te vragen waar ik die kaart instop.

Anders wordt ik vals voorgelicht (nu wel geld vangen en straks bla bla bla)

Nee hoor zo'n vaart zal het met de aston's niet lopen.

By the way ik heb net een jaar c+ abo genomen (en betaald),

Zal mooi wezen dat die straks na 4 mnd niet meer werkt.

En ze tegen me zeggen ....ja had u maar een org. c+ box moeten kopen ..!!! ja ja

Dan had u dat moeten aangeven toen ik een abo afsloot.!!

Wedden dat ze dat verliezen...(ze vragen nu toch niks).

Afwachten maar.

ps. mocht er over 3-4 mnd wat gebeuren waardoor we niet meer kunnen kijken dan is dat omdat die toko niet meer bestaat..!!

Grtz.........JeeJee......

 
Ik denk dat ze met nieuwe kaarten en software update voor officiele c+ decoders meer bedoeld is om de boel meer dicht te spijkeren

Beter beveiligde kaarten Meer checks of er een officiele kaart in de decoder zit uiteraard landcode

En mochten ze een andere encryptie gaan gebruiken zal er ongetwijfeld een update komen via de air voor de astons

Aston heeft een goede naam en die zullen de klanten hopenlijk niet in de kou laten staan

Maar ik ben ook wel een beetje zenuwachtig wat er allemaal gaat gebeuren ?

laten we hopen dat het mee valt

Robbie

 
Voor zover mijn verkregen informatie klopt is de aston een seca emulator.

Dan zou je dus zeggen dat seca2 niet geëmuleerd word door de huidige aston ci's.

Of dit het geval is weet ik niet maar een voorbeeld is misschien het irdeto systeem.

Volgens mij werken de "oude" irdeto ci's ook niet met het irdeto2 systeem.

Misschien is er iemand die daar wat meer over kan vertellen

Ik heb mij tot nu toe niet echt verdiept in de opvolgers van seca en irdeto.

Dan rijst er misschien nog een klein lichtje aan de horizon als er straks een mogelijkheid komt om de huidige aston ci's te updaten en zo ook geschikt gemaakt kunnen worden voor seca2.

Ook zou het inderdaad leuk zijn om het software systeem van C+ te breken en wat kleine aanpassingen in hun software te maken.

Wie weet is dit al gebeurd maar nog niet aan het publiek getoont.

 
Sinds de update SW melding heb ik geen/zwart beeld op C-, EUROsport, NGC, en enkele andere channels op n plips seca doos.

Heb al verschillende S**A files geprobeert op GW card, maar zonder succes.

Misschien iemand een "Golden" tip???

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan