heb ik weer.....

O

opeltje

eindelijk aller zijn gangetje in mijn nieuwe onderkomen....schoteltje geplaatst, keuken er in, badkamer veranderd, enz alles zat super mee. tot vandaag!!!!

kom ik thuis van mijn werk sataan er ineens een aantal grote bomen tegen de weg aan die achter mijn huis ligt. op zich niet zo erg alleen is mijn uitzich van mijn soepbord nu wel erg minder geworden. astra en hotbird gaat nog maar de rest...........snik.

turksat, astra 28e, arabsat,koperkernikus,w1,w3,sirius, enz alles gone!!! soms heb je iets signaal als er een windstootje komt.

ze hadden blijkbaar een aantal bomen!! over en die hebben ze een nieuwe bestemming gegeven. waarom nou bij mij??? kan dit zo maar?? moet ik de schotel weer verplaatsen. en zoveel mooie plaatsen heb ik niet echt.

greetings opeltje

 
Omzagen die hap, brandhout ervan maken.

Dat is inderdaad niet fijn zoiets, waar ik nu woon stond vorig jaar op mijn grond 4 grote coniferen.

Omdat ik het huis huur heb ik die bomen om laten doen door de woningbouwvereniging, alleen mijn buurvrouw was er niet blij mee.

Maar heb dit gedaan omdat daar mijn schotel kwam te staan, nu staat er een schutting op die plaats

 
Stond dit niet in een gemeente gids, zodat je formeel bezwaar kon indienen tegen het plaatsen van die bomen, als dit er heeft in gestaan en je hebt niet gereageerd, kon het wel eenst lastig worden. Maar ja dat kon je natuurlijk weer niet weten door die verhuizing. Gewoon effe de gemeente bellen, maar of het helpt?? :)

 
tja, er heeft een stukje in de huis aan huis bladen gestaan en hier kon je beswaar tegen indienen. maar ja toen had ik het huis nog niet. en heb ik het ook niet gelezen. ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. gewoon de beugels maar weer van de muur en weer een ander plekkie opzoeken. het is niet anders. dan maar boven op het (plat) dak denk ik . is hij ook lekker uit het zicht en mischien is het ook wel beter. is de draaicircel ook weer wat groter.

greetings opeltje

 
misschien kan je er snachts stiekem tegen aan urineren en dan hopen dat die bomen er niet tegen kunnen :)

 
Als je het brouwseltje van Zeeman drinkt dan weet je zeker dat die bomen niet tegen urine kunnen :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
wel leuk hoeveel ideen er voor zijn, maar ik heb er al aan gedacht. nee ik laat ze maar staan denk ik. deze knoerten zijn to big for me. ik zal binnenkort het setje maar eens hogerop op het plat dak zetten. dan is het toch ook nog beter voor elkaar??

greetings opeltje

 
Bij mijn zwager zijn buurman staat wel een heel hartnekkig boompje

3 roestige spijkers accuzuur gloor spiritus

En dat kreng blijft nog leven !

Robbie

 
Een motorzaag bied uitkomst :biggrin:

Gegarandeerd succes!

Anders trek je die boom met je auto toch een beetje uit het lood?

1 stormpje later heb je er geen last meer van :)

 
Iets wat zeker lukt is een gaatje boren onder aan de stam en enkele dagen gewoon wat diesel ingieten of petroleum werkt ook :biggrin:

 
en daarna zeker in de fik steken?? let wel het gaat om 3 joekels en dan heb ik denk ik weer voledig vrij baan. ze staan nu nog maar net in de grond en worden nog vast gehouden door van die spankabels. doorknippen van deze kabels is michien makkelijker en even op een stormpje wachten. nee hoor ik ben er al overheen, de bomen laten we maar staan.

greetings opeltje

 
Originally posted by peez Een koperen spijker erin slaan ( kunnen bomen niet tegen)

Tsja, maar ik zou er persoonlijk weer niet tegen kunnen dat ik maanden moet wachten alvorens dat resultaat heeft (if any). En de volgende vraag: halen ze dat hout dan weg om er vervolgens koper-resistente bomen te plaatsen

 
Nee, nix in de fik steken.

Dieselolie, of kerosine is een zeer probaat middel om alles wat groeit en bloeit vakkundig naar de knoppen te helpen. Laat ik er zeer duidelijk over zijn, ik ben hier absoluut geen voorstander van, maar waar is het wel.

Dit is een oud boeren recept. het werd vroeger veel door boeren gebruikt om het onkruid tussen de wortelen (winterpenen bospenen ed) te bestrijden. een half litertje diesel per hectare deed wonderen. gewoon in de tank van de spuitinstallatie met water. mengt niet echt, maar doordat het mengsel wordt rondgepompt werkte dit.

Niet nodig te zeggen dat diverse boeren hun land hiermee vakkundig naar de verdoemenis hebben geholpen, alles ging eraan.

Lijkt me beter je schoteltje maar wat hoger te plaatsen, en als je een plat dak tot je beschikking hebt kan je je al helemaal een gelukkig man noemen.

Peter.

 
Zo bereken je de afstand om over de bomen heen te kunnen kijken.

Verschil in hoogte tussen obstakel en schotel maal 1,5 = de minimale afstand die de schotel moet hebben van het obstakel om er over te kunnen kijken.

Hou er wel rekening mee dat bomen ook nog groeien ...

En die truuk met diesel werkt dus ook ;)

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan