Wat te doen ??

B

Bassie

Beste Mede-forummers,

Wie kan mij het een en ander uitleggen via E-mail, n.l. het volgende...

Ik het Wallbanger met een season1 kaart, alles goed tot nu toe, het werkt goed, heb alles van tips en trucs van de medeforummers goed gelezen en het is dus gelukt, nogmaals thankx iervoor, maar nu het volgende...

het nadeel van wallbanger is dat je altijd een laptopje aan moet laten staan, dus wil ik naar een losse kaart met eprom, heb op deze board het een en ander al wel gelezen, maar kom er niet uit, zie door de bomen het bos niet meer, WIE o wie kan me er een beetje wegwijs in maken, wat heb ik nodig welke hardware, software en welke voorzieningen enzo.

Thankx alvast voor jullie tips, Bassie (nee, niet die van Adriaan)

 
Maakt het veel uit dat je laptopje aan moet blijven staan?

Voor de electra rekening hoef je hem niet uit te zetten want zoveel stroom trekt ie niet.

 
Ik zou ook eens het "Loggen" forum doorlezen, daar is enorm veel informatie te vinden in de diverse threads aldaar aanwezig.

 
Thankx voor de reply`s

DRZ, ja maakt wel wat uit, als je 1 ontvanger heb niet, maar als je er meederen hebt wel, je kunt makkelijker een kaartje mee nemen dan de laptop :)

En thankx, Black tiger, ik zal daar eens kijken, bedankt voor het verwijzen

Vr. Gr. Bassie (Nee, niet die van Adriaan)

 
Maar wat is het verschil tussen loggen en emuleren ??

Want als ik bij loggen kijk zie ik dat ze daar over wallbanger en zo hebben, dus met een season kaart met kabel, en dat heb ik dus ook, ik zou graag een los kaartje willen hebben :)

Bassie (Nee, Niet die van Adriaan)

 
Het verschil tussen loggen en emuleren is heel eenvoudig.

Loggen is een aktie waarbij je gegevens logt, d.w.z. je pikt ze uit een stroom van data die binnenkomt.

Emuleren, is simpel gezegd, iets anders nadoen. Zo kun je beeld op je ontvanger krijgen, omdat een programma van de juiste keys voorzien is, en dan een originele smartcard emuleert.

Het doet dus een originele smartcard na, en werkt ook deels als zodanig, door te reageren met keys en antwoorden, wat de ontvanger aan de kaart vraagt of wat de ontvanger van de kaart als antwoord verwacht.

Er bestaan ook bijv. psx emulators voor de pc.

Dat is dan een programma wat je pc laat doen alsof hij een psx is, je pc doet een playstation na, wat het mogelijk maakt om een psx via je gewone cd-rom drive te spelen.

Zo heb je in vele soorten en maten emulators.

 
Duidelijk Black Tiger,

Gelukkig zijn er hier ook mensen die de moeite nemen om het een en ander uit te leggen aan personen die er nog niet zoveel kijk op hebben, nogmaals, Thankx

Vr. Gr. Bassie (Nee, niet die van Adriaan)

 
Graag gedaan!

Ennuh... dit board is opgericht om beginners in de hobby te helpen, zolang we tenminste geen illegale informatie hoeven te verstrekken.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan