Background images uit de firmware halen

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

De nieuwe achtergronden in de 3.2 patch vindt ik niet zo leuk, ik wil er liever die van de 3.1 (met het apple logo) over zetten.

Met Background patcher 2.0 kan je wel de beelden bekijken die in de firmware zitten, maar ik heb nog niet gevonden hoe je ze kan bewaren ...

Is er iemand die deze background heeft en wil mailen ? of iemand die kan uitleggen hoe ik hem er zelf kan uithalen ...

Thanks,

Red

 
Ik heb het op de volgende manier gedaan:

- op het plaatje dubbelklikken zodat het plaatje groot wordt weergegeven.

- alt+printscr intoetsen (het actieve window wordt nu in het clipboard bewaard)

- nu plakken in bv mspaint

- ff de randen (windows titelbalk) wegwerken en saven.

Ik weet het is een omslachtige manier maar een rechtstreekse save-functie zit niet in de backgroudpatcher volgens mij.

Greetingz,

duzz

 
hallo

@ duzz voor zover ik het begrijp heeft ''redneck eyeball'' het over zijn HUMAX en niet over zijn PC.

Je hebt het waarschijnlijk even verkeerd begrepen

 
@Espagnol60,

Duzz heeft wel degelijk gelijk hoor, met de Background patcher kan je op die manier de beelden bekijken en dan een capture doen.

@Duzz,

Die methode kende ik al, maar ik vrees dat er iets te veel verlies zal opzitten ... ik heb het beeld graag zo scherp mogelijk en het origineel is al redelijk fuzzy ...

@All,

Waar op het net staan er collecties background pictures voor de Humax ?

CU

Red

 
Dat kwaliteitsverlies valt denk ik wel mee. Volgens mij zijn de resoluties niet zo groot bij de achtergronden van de Humax. (Ik kon in ieder geval niet veel verschil ontdekken).

Wat een gallerie betreft (waarschijnlijk ken je deze al wel):

http://www.satpage.de/diram/humaxgalerie.html

Greetingz,

duzz

 
Er kan geen verschil zijn, de humax heeft het beeld opgeslagen in 720 bij 576.

De kopie is net zo groot, daar zit dus geen verlies.

Het beeld zal op de PC minder lijken omdat het beeldscherm van een pc veel beter is als die van een TV.

Carpio2

 
Een eventueel kleiner plaatje word automatisch door de humax opgeblazen tot beeldvullend, dus erg kritisch is het niet.

Bij een groter plaatje weet ik niet wat voor effect dat geeft maar als deze gekrompen word zal het hooguit iets meer geheugen kosten van de Humax en de resolutie zal wat beter zijn.

Ik heb zelf een foto van mijn schotel ingescant en deze in de humax geladen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan