PC Virussen

E

espagnol60

Hierbij een handigheidje dat voorkomt dat een (eenmaal bij je binnengedrongen) virus zich verspreid over alle kennissen die in je adressenboek staan.

Werkwijze :

Maak, in je adressenboek, een nieuwe contactpersoon aan met de naam : !0000 en zet daar geen emailadres bij.

Deze fictieve contactpersoon zal nu helemaal bovenaan in je adressenboek staan. Als nu een virus probeert zichzelf te spreiden via jouw adressenboek, dan zal je computer de foutmelding geven:

"Dit bericht kan niet verstuurd worden, omdat een of meer contactpersonen geen geldig email-adres heeft. Controleer uw adressenboek en zorg ervoor dat alle contactpersonen een geldig email-adres hebben."Je klikt dan op 'OK'.

Het virus wordt dan niet verzonden en je adressenboek is nog in orde.Het virus zal opgeslagen worden in je postvak uit (of 'drafts' als je hotmail gebruikt). Ga daar naar toe en verwijder het; ga dan naar je 'prullenbak' en verwijder het daar ook.Je hebt nu wel voorkomen dat het virus zichzelf verspreidt via je adressenboek, maar je moet nu nog wel zorgen dat je zelf het virus kwijtraakt !!

Stuur dit bericht naar iedereen in je adressenboek. Hoe meer mensen deze techniek gebruiken, hoe minder kwetsbaar we allemaal tezamen worden voor virussen die zich op deze manier verspreiden!

Saludos Esp

 
Nu moeten we dit berichtje met de hand naar iedereen in ons adressenboek sturen, wel veel werk....

Waar heb ik dat virus ook al weer?

hihi

 
@Espagnol60 , dat is een goede tip voor de outlook gebruikers!

Een andere goede remedie is het Eudora mail programma in combinatie met Mcafee virusscanner.

Bij een juiste configuratie haalt deze op vaste tijden automatisch de laatste virusdefenitie op en scant al je inkomende mail op de aanwezigheid van virussen en wormen.

Het mooie hiervan is dat deze combinatie het virus al onderschept en eventueel verwijderd heeft voordat het virus of worm schade kan aanrichten.

Mocht er toch een worm doorheen slippen, dan is er nog niets aan de hand omdat Eudora niet gerelateerd is aan windows en de worm dus ook zijn werk niet kan doen. (dit geld alleen voor de outlook wormen )

Het bestandje word samen met al je andere attach's opgeslagen waarna je het eenvoudig zonder virusscanner kan verwijderen.

Het nadeel van eudora is dat je even moet wennen aan een ander mailprogramma als je outlook gewend bent.

En niet iedereen heeft daar geduld voor.

 
best aardig van je, maar dit helpt alleen tegen de vbs wormpjes en de wormpjes die de MAPI functies gebruiken.

maar toch lief ;)

 
Kleine tip voor antivirus software gebruikers:

Probeer eens AVG-Anti Virus. Ik gebruik dit inmiddels al ruim een jaar tot volle tevredenheid. Bijna wekelijks updates via het net en helemaal geintregeerd met Outlook(PlugIn).

Checked zowel in-als-uitgaande mail met attachments,en mail met een virus word gelijk overschreven en/of in een antivirus vault gezet.Het programma neemt niet veel geheugen in beslag en draait op de achtergrond.

Ik heb veel AntiVirus software gezien en gebruikt maar dit is een van de weinige die echt goed werkt en een goede bescherming geeft.

Download kan via http://www.grisoft.com

Oefoef ik word er wel moe van van al dat verkeerdepuntjesachter url'sweghalenzodatzeweerwerken gedoe. :)

(Puntje weggehaald, link werkt weer)

Bigbit

 
Laatst bewerkt:
Excuus voor het puntje teveel,had dat ff over het hoof gezien.....

 
Eens gekregen!!

Dit is een Belgisch virus:

Maak uw harde schijf leeg en start de pc weer op nieuw op.

Dit virus is een hardnekkige ik krijg hem er niet af!!

Gr vladimir

 
@Vladimir, je weet dat het moedwillig verspreiden van virussen strafbaar is?

Je hebt dat dus zojuist gedaan!

Kan ik weer mijn pc opnieuw installeren! :biggrin:

@Pretorian, Elke "volwassen" virusscanner heeft zo'n zelfde funktie waarbij je kan kiezen of deze je e-mail checkt of niet.

Ook is het mogelijk om de bestanden te scannen die via het netwerk binnen komen.

Tegenwoordig is het ook een trend om virussen, trojans en wormen in internetpagina's te weven die er met de betere virusscanners er netjes uitgefilterd worden.

Goede tip overigens want ik wist niet van het bestaan af van AVG-anti virus.

Ik heb in het verleden Thunderbyte gebruikt dat later over werd genomen door Norman anti-virus.

Deze ging er op betrouwbaarheid achteruit waardoor ik later zat te twijfelen tussen norton en McAfee.

Dat laatste is het uiteindelijk geworden omdat deze het minst aan valse meldingen gaf en de meeste echte virussen uit het systeem kon halen.

Ook waren de mogelijkheden het grootst met dit programma.

Ik zal eens kijken of ik AVG ergens kan downloaden en zal deze eens vergelijken.

 
@Drz:

Jou opmerkingen kloppen als een bus, maar voor degene die hier niet bekend mee waren leek het mij zinnig om dit te vermelden.

AVG checked ook inderdaad via het netwerk en ook internetpagina's. Heb al diverse malen een melding gehad van AVG dat de pagina "besmet" was waarop AVG direct actie onderneemt.

ThunderByte was in het MS-DOS tijdperk altijd zeer betrouwbaar maar sinds dat ze op windhoos zijn overgegaan holde de betrouwbaarheid inderdaad achteruit.

Wat valse meldingen betreft;tot op heden niet gehad van AVG.Qua mogelijkheden houdt AVG het simpel, maar zeer doeltreffend. Voor een eventueel serial moet je maar een PM'tje sturen. Deze werkt ook op de trialversie die je kan downloaden op de URL die ik al eerder vermelde.

Siouxs,

Ed

 
Een goede virrus scanner kan sosm wonderen doe :)

 
Soms wonderen doen bedoelde ik :) :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan