dl-20, phoenix en silver-card?

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lodewijk

Ben al een aantal dagen aan het uitproberen maar nu vraag ik het maar eens. (dus mij lukt het nog niet)

Is het mogelijk om met behulp van phoenix en een dl-20 een silvercard te kunnen bewerken?

welke programma's ondersteunen hierbij het beste? En op welke frequentie moet de phoenix staan.

alvast bedankt.

Lodewijk

 
Ja moet wel kunnen:

de PIC met IC-Prog(Schaer programmer) en

de eeprom met Picbinedit.

 
en welke pic moet ik dan bij ic-prog kiezen? als ik een silver card heb?

en zijn er nog andere instellingen die invloed hebben op het schrijven? Op dit moment heb ik dezelfde verschijnselen als veel andere hebben "programming faild at code adress 0000h

 
Het is me eindelijk toch gelukt om met een DL-20 en een phoenix een silvercard te beschrijven. Misschien zijn er nog andere die nog zoeken, kan ik alleen maar mijn ervaring op papier zetten. En dat ze weten welke richting er gezocht moet worden.

Ik heb de programma’s “ICPROG104 en PICBINED” gebruikt en de files van Marrad speciaal voor de silvercard te vinden in duckstad.

Als eerste ICPROG104:

Bij instellingen  hardware  I/O vertraging op 14, programmer op Schaer-programmer en inverteer (alleen) VCC.

Bij instellingen  opties  overig  proces prioriteit op normaal

Hoofdscherm

Pic 16F877 kiezen, oscillator op XT, code protection op CP OFF, fuses (alleen) wrt.

File openen met PIC.hex van Marrad.

En dan programmeren.

Daarna het programma PICBINED

Naar tabstand “JDM/PHOENIX”

Druk op button “Enable” rechts boven.

Kies voor working mode: links: DS9V402/502 **** en rechts: 3in1_ds9

Port afhankelijk waar de phoenix is aangesloten.

Interface op phoenix

Firmware op DS9/C64 ->> alllcam

Baudrate op 5726

Parity op none

File Marrad.eep.bin

Phoenix in de 3.5 Mhz mode.

En wederom schrijven (write)

Zo is het mij gelukt.

Succes.

Billo bedankt vaar de aanwijzingen

 
Dank U voor deze info. Ik gebruik ook nog de DL-20, en heb een phoenix. Heb me al dikwijls afgevraagd of het met deze combinatie zou mogelijk zijn om een silvercard te maken.

Edwin

 
Geweldige info Lodewijk, op deze manier is het mij ook gelukt om de eprom te proggen voor de fun-kaart. Hierdoor is het overbodig om met Chipcat telkens de atmel chip opnieuw te proggen, en het gaat dus ook een stuk sneller. Nu kun je met hetzelfde progje waarmee je de keys aanpast ook direct de eprom wijzigen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan