Mosc Advanced Simulation 1.1

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Na een tip van iemand op dit board ben ik bezig geweest met Mosc Advanced Simulation 1.1 van de piccard boys.

Met Mosc Advanced Simulation 1.1 kun je een originele seca kaart simuleren.

Ik heb hierbij gebruik gemaakt van een "silverkaart 16F876+24C64" en tot mijn grote verbazing werkte dit met de eerste keer.

Ik ben als volgt te werk gegaan:

Als eerste de pic programeren met de daarvoor bestemde hex file.

Daarna de kaart bewerkt met MKfind en de de desbetreffende hexserieel op de kaart gezet.

Dus staat de kaart op dat moment in High Programm Mode

Seca key's erop en provider 00 19.

Na alles te hebben gecontroleerd en weer uitgelezen had ik een exacte clone van een originele kaart op de silverkaart.

Ook de AU werkt prima.

Daarna een wat heel anders geprobeerd en wel het opnieuw activeren van de originele kaart.

Even bellen en na een tijdje was daar de activatie van de originele kaart.

Wat er allemaal gebeurd bij het opnieuw activeren van je kaart kun je prima met een goed log programma volgen welke ik dan ook deed.

Maar nu komt de verbazing dat ook mijn silverkaart welke ik in een andere ontvanger had zitten exact dezelfde update kreeg dan mijn originele.

Mag ik dan spreken van een clone of moet ik het toch iets anders noemen ?????

Wie hebben meer hier mee gespeeld en weten wat er nog meer mogelijk is ???

Kunnen we ook meerdere providers op de kaart programeren ??

Bij de originele gaf dat wel eens problemen. Tenminste hier bij mij wel.

 
lijkt mij in ieder geval goed nieuws als het zo werkt is er wel wat mee mogelijk :)))

 
@NvBgm:

Die iemand zal ik wel zijn:)

Dat de Moscas bijna zo werkt als een originele is niet zo verwondelijk.

De Moscas ondersteunt gewoon updates over UA en MK00. (reactivatie bv) Dit is echter niet zo speciaal, het werd al geruime tijd ondersteund door bepaalde soft voor Funcard (Niet de officiele van funcard.net), en de piccard2 soft (van de boyz). Die laatste werkt zelfs iets beter dan de Moscas trouwens. Deze doet soms geen update bij superencryption over sec-key:(

vooral de ingebouwde logfunctie van de piccard2 soft, en het ledje dat brandt bij een NIEUWE update vind ik persoonlijk wel leuk...

Grtz,

 
Ja inderdaad was jij dat wimpie. Ik ben maar een nieuw topic hestart omdat het andere meer over darksat ging.

Je spreekt over de de piccard2 soft (van de boyz) maar dan bedoel je denk ik voor de funkaart.?

Ja zal ook eens een funkaartje kopen eens kijken wat daar allemaal mee te doen is. Maar dit werkt al zeer mooi.

 
@NbBgm:

de piccard2 soft is bedoeld voor.... de piccard2!:)

Dit is de nieuwe naam voor de vroegere CULLAH software.

Werkt beter dan de funcards. (ik heb 4 piccards2 en 2 funcards in elkaar geflanst, dus kan ik wel vergelijken)

Probeer zeker eens de opvolger van de cullah-soft, die is onvolprezen...

ook niet voor niks dat er geen updates meer komen, hij is perfect...

Grtz,

Btw, waarvoor staat die onmogelijke NbBgm;)

 
Ja ok Wimpie die soft had ik al die nieuwe van Cullah.

Momenteel gebruik ik de 19A versie en werkt uitstekend.

Ik bewerk deze met Matrixstudio 62 alleen weet ik niet wat al die commando's betekenen staat allemaal in een vreemde taal.

Maar jij hebt een kaart met led's neem ik aan. degene die ik gebruik heeft dat niet. Kaal met een 16F876 erop.

Mijn vraag is hoeveel van die ledjes hangen er aan en heeft het zin om die alsnog er aan te hangen.??

 
Ja Wimpie voor jou een vraag voor mij een weet...

Als ik dat hier ga uitleggen lijkt mij niet verstandig...

 
Sorry voor de vele postings achter elkaar maar ik mag niet editeren.

Alweer een nieuwere versie binnen gehaald V19.B voor de piccard2

Kun je ook nog via remote commando's dingen omschakelen.

 
De laatste versie van de 'cullah' soft is Picc2rd 2.0. (klinkt eigenlijk nogal stom he)

De ondersteuning voor remote control commandos zit al lang in de cullahsoft. bv. switchen van interne naar externe eeprom, leds afzetten, logs resetten, enz...

Ik heb er 2 gemaakt met leds (niet handig voor DS9), en het interessante daaraan vind ik het update-ledje. Als die brandt dan is er een nieuwe update binnengekomen... net iets handiger dan iedere keer weer door het Aston menu worstelen...

Grtz,

 
Ja erg handig dat update ledje weet jij hoe en aan welke die hangt bij een 28 pens smd 16F876 ??

 
hoi NvBgm

even een vraagje heb Mosc Advanced Simulation 1.1 wel gevonden maar als een tekst bestand heb met een editer de hex voor de pic en de eeprom eruitgehaald maar als ik hem dan met mk4 probeer te bewerken staat hij in normal mode en kan ik de hex serial niet aanpassen. en de seca provider is er ook al

weet jij wat ik fout doe of heb ik gewoon een al bewerkte versie.

groeten blokker

 
Waneer je dat hebt is het goed nu als eerste je hexserieel schrijven.

En dan de rest.

(MKFind geeft inderdaad niet aan of je kaart in High Mode staat)

 
Een eeprom file heb je niet nodig alleen een hex file.

Je moet je hexserieel wel met een manual commando schrijven.

C1 0C 00 00 08 XX XX 00 00 00 XX XX XX

Daarna de kaart opnieuw inlezen.

 
hoi NvBgm

heb het nog een keer geprobeerd kaart weer helemaal gewist

opnieuw gwprogt

met mk4 gelezen

C1 0C 00 00 08 XX XX 00 00 00 XX XX XX

naar de kaart gestuurt met mijn eigen nummer maar krijg dan een foutmelding van mk4 en na het opnieuw uitlezen is de hex niet verandert.

enig idee wat ik verder nog kan doen

ps

met darcmosc gaat het wel maar wil het met deze ook graag aan de praat hebben

groeten blokker

 
Welke foutmelding geeft MKf ??

 
foutmelding is 6d 00 /instruction not supported/valid or instruction protected

 
Ja ok Blokker ik denk dat je toch de boel opnieuw moet programeren.

Als je in je mailbox kijkt dan zou je die hex file eens moeten proberen.

Welke kaart gebruik je en wat zit er op een pic...... en gebruik je een externe eeprom of de interne flasch van de 876 ??

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan