Patch ASSCOM ontvanger.

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Voor diegene die hun Asscom Seca ontvanger regio vrij willen maken met de patch die er rondgaat het volgende:

Er schijnen veel problemen met de bekabeling van de ontvanger te bestaan. Ik hoop dat mijn bijdrage daar enige verheldering in kan brengen.

Ik ben even een uurtje aan het stoeien geweest met het volgende resultaat:

De kabel die je gebruiken moet op de volgende manier aangesloten worden.

Je hebt in de ontvanger de JP03 zitten (vlak naast het voedingsgedeelte) welke er als volgt uitziet en benummerd is:

0-1 0-6

0-2 0-7

0-3 0-8

0-4 0-9

0-5 0-10

Dus de rij die het verste van de voeding af zit tel je vanaf de pijl (of achterkant ontvanger) met 1-2-3-4-5 en de rij die het dichts bij de voeding zit tel je 6-7-8-9-10 vanaf de achterkant van de ontvanger.

Nummer 1 is degene waar de pijl bij staat.

De bedrading is dus niet compatibel met de meeste flatkabbeltjes die je gebruikt bij b.v. een compoort van je moederboard. Bij die is de benummering kruislinks.

Je hoeft niet alle draden te gebruiken alleen de nummers 2,3 en 5.

Deze draden soldeer je aan de overeenkomstige nummers van je 9-polige SubD Male conector en dan verbind je de ontvanger aan je computer compoort met een nulmodemkabel.

Aan welke compoort maakt niet uit je kunt namelijk het LOAD programma opstarten en als parameter aangeven welke compoort je wilt gebruiken.

Je doet dit als volgt voor com 2 :

LOAD c2

Voor com 1 hoef je niks in te geven dit is de default instelling.

Trouwens wie LOAD ? ingeeft krijgt een hele helplijst te zien.

Hoe je de patch in je onvanger programeerd staat in de read.me file bij de patch.

Wat ook zeer interessant is dat waneer je in de HanSh mode staat en je geeft H in dan moet je eens kijken wat je allemaal kunt doen met het load programma.

Wees wel voorzichtig hiermee en weet wat je doet.

Zo ben ik bezig geweest om vershillende stuurcodes naar de ontvanger te sturen welke perfect uitgevoerd werden.

Ik hoop dat wat de bekabeling het iets duidelijker is geworden.

Mijn ontvanger had de volgende gegevens:

Menu - 7 - 2

Software Versie 12

Fabrikant ANAM Electronics

Type 2

Patch Run 0

O ja het belangrijkste bijna vergeten de patch werkt 100%

Alle K en Taq en P kanalen nu te ontvangen.

Het enige wat opviel is dat je soms even heen en weer moet zappen om beeld te krijgen, maar dit alleen als je van de ene provider naar de andere gaat. Dit kan ook een kaart kwestie zijn maar dat zoek ik nog wel eens uit.

 
Bedankt voor deze info NvBgm nu kan ik ook weer verder.

Ik heb wel begrepen dat de patch alleen werkt bij een type 2 ontvanger en ik helaas een type 1 heb.

Misschien komt hier wel weer een oplossing voor.

Remco

 
Na alle onduidelijkheden betreffende de patch weten we nu allemaal al wat meer, de mensen met een type 2 zullen al heel gelukkig zijn denk ik, hoop dat er in de nabije toekomst ook aan ons gedacht gaat worden, de vele mensen met een type 1 ontvanger.

Ik ben niet verder gekomen dan de lus waar het load programmatje in terecht komt na write ok, als je de ontvanger uit en aanzet. begint weer netjes van voor af aan, maar goed we zijn er nu waarschijnlijk wel met z'n alle achter dat dit met het type geval te maken heeft.

zie satnerds en s**4**l boards.

Ik hoop dat er een vervolg op dit alles komt.

Groetjes Korben.

 
Ja ik denk waneer je een patch wilt hebben voor versie 1, dat je dan bij de makers van de patch moet zijn.

De versie 1 en 2 zijn verschillende firmwares dus zal het eingelijk nooit zo zijn dat een patch geschreven voor V2 ook op een andere versie werkt.

Maar wat nu wel duidelijk is dat je maar 3 draden hoeft aan te sluiten om alles te kunnen besturen.

Ik heb geen v1 reciever maar ben wel nieuwschierig wat hij doet.

Korben heeft het over een lus na write ok. Maar dan heb je dus wel iets naar je ontvanger geschreven wat naar mijn idee niet goed is omdat de patch voor v2 is zal hij bij een v1 versie wel ergens iets overschrijven maar niet hetgeen wat hij in een v2 overschrijft.

Mijn vraag is als je de ontvanger opstart meld de v1 versie zich dan net zo als de v2 ?

 
Hoi NvBgm

Hij schrijft wel iets naar de ontvanger, want je ziet als hij bezig is dat hij aan het uploaden is naar de ontvanger.

Hij zegt dus netjes write oke, als je nu zoals omschreven in de txt file bij de patch de hoofdschakelaar van je ontvanger uit en aanzet, begint het load programmatje weer van voor af aan.

Je krijgt dus weer het hele verhaal te zien voordat je mon etc moet intypen.

Normaal zou hij de rest moeten afwerken maar dat doet hij niet.

Groetjes Korben

 
ANAM DBS Monitor Program V3.00 © Copyright 1997-1998 by ANAM Electronics

Initialize native code

native: text.vaddr = 0x9fdf0080, text.offset = 0x80, text.size = 0x9db4

native: data.vaddr = 0x80001000, data.offset = 0x9e34, data.size = 0x70

native: bss.vaddr = 0x80001070, bss.offset = 0x9ea4, bss.size = 0x2dc

native: Total RAM size = 844(0x34c) bytes

native: Patch ID = 0x000002

native: Hardware ID = 0x03000a

native: Software ID = 0x019808

native: API ID = 0x040303

native: DIFFERENT PATCH ID 1

Unexpected SWITCH OFF or H/W RESET Happend.

Wait for user key or wakeup alarm event...

(Hier geeft men enter en krijgt het volgende)

HanSh> mon

q

Nadat je Q hebt ingegeven krijg je de vraag om de filenaam in te geven.

Als dit bij jou het geval is geef dan even aan wat er staat bij Patch ID

Hardware ID

Software ID

API ID

Is dit gelijk aan bovenstaande of zit er ergens in deze vier verschil ?

 
Hoi NvBgm

Nou bij mij (type1) staat hetzelfe als bij jou.

Patch ID 0x000002

Hardware ID 0x03000a

Software ID 0x019808

API ID 0x040303

Different patch ID 1

Dus.......?????

groetjes Korben

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan