ruis via Humax ontvanger

J

JoostA

Sinds ik verhuisd ben en zowat onder de schaduw van een hele vette zender zit (nou ja, geef hem 10 km) lijkt het er op dat er een prima ruis op mijn TV komt als ik de Humax aanzet en een scart aansluit tussen Humax en TV. Zet ik er ook nog een antennekabel tusen, dan daalt de ruis naar acceptabele waarden (ik moet dan boven op de TV gaan lifggen om iets te horen). Zou ik last hebben van instraling of zo ? Of heb ik een ander probleem bij de kop ?

 
Zal wel te simpel zijn, maar hoe staat je volume van de tuner zelf ? Als dit te laag staat, moet de tv te hard en krijg je veel ruis.

 
Tesimpel ja. Ik denk dat het zo is, dat hij hier ook zonder antenne zenders vindt (Ned 1, 2 en 3). Die worden vervolgens opgeslagen onder voorkeurzeknop 1 2 en 3 (automatisch). Zet ik mijn tuner nu aan met de scart dan komt er toch nog een hoop ruis door als de tv staat afgestemd op een van die drie "voorkeuze zenders". Pak ik een "blanco-kanaal" dan lijkt het dat er niets aan de hand is. Moet ik nog uitvinden, ben druk bezig geweest naar zenders met nieuws uit Amerika te zoeken...

 
Ik vermoed dat je het over beeldruis hebt? Had ik ook, heb het kunnen verhelpen door naast de scart ook de antenne door te verbinden. Tune je tv op het kanaal van je Hummie (ik gebruik geen kabel dus hij staat bij mij op 1). Als je nu je tv op scart zet zul je zien dat je beeld veel stabieler is. Dit komt omdat het 'onderliggende beeld' (bijna) precies hetzelfde beeld is als wat je via je scart doorkrijgt.

Als ik dit niet doe en de tv staat op een ruiszender (sneeuw) en ga dan naar de scart dan komt de sneeuw er heel lichtelijk doorheen. Ik denk wel dat dit alleen voorkomt met oude (lees analoge) tv's. Ik weet niet of dit bij jouw oplossing biedt maar je weet maar nooit!

 
Haha, de sneeuw komt er niet doorheen (veel te nieuwe TV) maar de ruis wel. Met antennekabel wordt dat zeker een stuk minder. Ik heb onmiddellijk na verhuizing de Casema hier laten weten dat ik dat kabelsignaal er zo snel als mogelijk afwilde... Duurde toch nog een maand, zodat ik me heerlijk aan stoorpatronen heb kunnen ergeren en aan dure digitale Casema set-top boxen (gecastreerde satelliet-ontvangers veronderstel ik) waarmee je voor veel geld nog geen tiende kunt onvangen van hetgeen wij schotelaars binnenhalen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan