Canalsatellite ontvanger omproggen naar NL+

D

Dighunter

Heb hier een Canalsatellite ontvanger die ik graag zou herprogrammeren naar V15 van Strong. Is uiterlijk dezelfde ontvanger als Strong 8000H doch wanneer ik de procedure volg (seriele en parallel kabel, menu en rechts knop + pwr up) voor het inladen van andere soft gebeurt er niets . Zijn deze toestellen niet op te proggen of is hiervoor een andere procedure? Tnks voor de hulp.

 
Misschien kun je ook nog even het merk en type noemen van je ontvanger, dan kan men je wellicht nog beter antwoorden.

 
Het merk is Canalsatellite zoals Dighunter al schrijft, oftewel de officiële goldbox van C+ (frans of spaans?) Wat belangrijk is voor de typenummering is het TS nummer (onderop de ontvanger). Als je een TS2 hebt (zo heb ik er hier ook nog een liggen) dan kun je het volgens mij vergeten want die heeft totaal andere geheugen ic's. Er zijn in die box maximaal 500 kanalen te programmeren (ipv 1000 voor de Strong), dus ik denk dat de hardware daarvan te zeer afwijkt. Als het wel zou kunnen ben ik ook zeer geïnteresseerd in de mogelijkheden van omflashen naar Nederlands.

 
marciemarc dan zou ik nog geluk kunnen hebben, het is een TS1 maar ik krijg er ook maar 500 kanalen in zoals jij. Ik heb het ding eens opnieuw de kanalen laten inlezen en het stopt steeds op 500 met de Fransen als eerste als ik de C indeling kies. Tevens krijg ik telkens na enkele minuten "kaart onleesbaar" maar dan wel in 't frans. Bijkomend vervelend ding is dat ik er geen afstandsbediening van heb. Ga zo snel mogelijk de kodes in mijn universele remote controle laten zetten. Ik zal nog eens gaan neuzen op de franse sites. Als ik iets vind lees je het hier wel. Alle sugesties zijn natuurlijk welkom.

 
Datzelfde probleem heb ik ook nog bij een Poolse goldbox, nog hardnekkiger, want die geeft 40 minuten gewoon beeld en dan zegt hij ook dat de kaart er niet inzit...

Even terugkomend op die afstandbediening, om het gemakkelijk te maken kun je bij een beetje onderdelenwinkel de imitatie remote kopen van Nedis (bestelno. RCS400) voor ongeveer 40,-. Deze is identiek voor alle goldboxen (behalve pioneer)

Verder denk ik dat we er een beetje mee in onze maag zitten, maar ik heb hem voor maar 250,- gekocht die TS2 dus...

 
Dan heb ik hem nog iets beterkoop gehad,nl 215,-. Ik heb een universele remote controle waar ik de juiste code kan laten inzetten (heb me reeds geinformeerd). Moet er enkel mee naar hun service center gaan en FF laten proggen. Je hoort er wel van als het patchen gelukt is

 
Ik lees in het begin van deze posting dat het proggen niet wil lukken, en dat je zowel serieel als parallel kabel hebt geprobeerd, maar mischien moet je een Nul modem kabel gebruiken. Alle ontvangers die ik ken prog je met zo'n kabel.

Scooby Doei

 
scooby doei ,

dan ken je vrij weinig ontvangers,,

alleen antwoorden als je zeker van je zaak bent ,in dit geval kan je een ontvanger van een ander omzeep helpen.

als deze er nog geen kijk op heeft is het helemaal een risicovolle operatie voor zowel satontvanger als PC/laptop.

 
Klopt Xgabox, je moet zeker opletten bij het aansluiten. Het grote probleem is dat er niet altijd rekening gehouden wordt met de standarden ivm wat met in vaktermen DCE of DTE noemt.

Wat ik nu echter niet weet (aangezien ik zelf geen srtong8000 heb) of de melding CHAr ook op het display komt wanneer de verbinding met de pc niet of verkeerd gemaakt is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan