ECM_patch voor DVB2000 ook op Silver

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Ik las op het board iets over de ecm_patch voor dvb2000 soft dat dit prima werkte.

Ook zag ik dat men het alleen over de Fun-kaart had.

En omdat ik ook nog wel eens de cam moet resetten vn de Nokia 9500, dact ik laat mij de patch ook eens proberen.

Als eerste de patch uitgevoerd op DVB2000Beta5_DR2

Firmware geprogrameerd.

Toen moest ik nog het ASCI serieel nummer op mijn kaart aanpassen om de patch te activeren en het zoeken van de ECM's te starten.

Ik gebruikte een silverkaart met daarop de DS9502 file's

De eeprom file ingelezen in picbinedit en ben begonnen te zoeken waar dan eventueel die asci serieel veranderd moest worden.

Alles eens geprobeerd, hexserieel, hexseieel string, enz

Overall iets geprobeerd in te voeren maar zonder resultaat.

Tot ik ondekte dat in het ASCI serieel het nummer en de naam staan vermeld van de provider.

B.V.

00 AUTOSV

01 STREAM

02 Noem maar op

Als je nu de readme file leest welke bij de patch hoort dan staan daar verschillende combinaties die je kunt gebruiken. Een van die combinaties die veel gebruikt worden is een serieel nummer dat begint met 35

Wat nu gedaan de 00 (daar start mijn kart in op) veranderd in 35

Er staat nu

35 AUTOSV

01 STREAM

02 ....

Kaart in de ontvanger en zie daar het werkt.

Getest op cinecinemas omdat deze bij mij niet open ging niet eerder dan dat ik mijn cam op stream had gereset, waarna dus wel alles werkte.

Wat nu het geval is dat cinecinemas gelijk open gaat

Ook andere kanalen krijgen nu de juiste ECM toegedeeld zodat ze weer te zien zijn.

Misschien gebeuren er nog wel andere dingen maar de kanalen die ik voorheen niet open kon krijgen gaan nu zonder probleem open ook de viaccess.

Misschien dat andere die met hetzelfde probleem zitten van het resetten van hun cam hier een oplossing in kunnen vinden.

De file die ik gebruik is via Polen ons land binnengekomen.

 
Hi,

ik heb hetzelfde gedaan zoals jij beschreven hebt, de dvb2000.bin file (beta 5) genomen en die gepatched. Erweer ingezet en dan mijn card veranderd zodat 00 autosrv nu is 35 autosrv. Settings erin en de meeste kanalen werken , ned1,2,3, enz maar discovery en CineCinemas en zo niet! Wat doe ik fout?

 
Hi,

ik heb wat testen gedaan zoals hierboven omschreven, maar het is dus wel degelijk de Manuf String die moet beginnen met 35 en niet de eerste provider op de kaart zijnde 00AutoSV. Ik heb die 00Autosv laten staan en enkel de Manuf String veranderd. En nu is alles ok.

Groetjes,

Stefaan

 
Ja inderdaad had ik ook hier problemen, maar toch wrkten bij mij meerdere kanalen wel na het invoeren als ik eerder vermelde.

Heb ook in de manuf string iets veranderd maar tot nog toe geen resultaat .

Waar en wat verander je aan die string.?

42 32 53 00 32 00 64 00 14 00 00 00 00

Waar pas jij je serieel nummer in Stefaand. ? kun je misschien een voorbeeld plaatsen. ?

 
ja, het is de eerste byte die je moet veranderen. Dus in je voorbeeld maak je van 42 gewoon 35

En klaar....

 
Heb dit geprobeerd maar dan werkt het hier niet.

Waneer ik in de ecm-pid verander en hem op het desbetreffende kanaal zet zou hij autom. de juiste pid moeten vinden maar hier blijft het beeld zwart.

Ik blijf het ook vreemd vinden dat je in de manufactory string je ascci serieel nummer moet zetten, omdat er duidelijk in de textfile over het plaatsen van je ascci serieel nummer word gesproken dat je moet veranderen. Stop je originele irdeto kaart maar eens in de ontvanger dan zie je duidelijk je ascci ser. num staan waar nu je 00 AutoSV staat. Dus is dat volgens mij de plaats waar je dit moet veranderen.

Maar de auto-pcm werkt hier nog niet juist.

Mag ik vragen hoe je dit gecontroleerd hebt, want als het daar werkt moet het hier toch ook werken.

 
Hi,

Ik had ook eerst de 00 Autosv gezet op 35 Autosv maar dat deed het niet. Ik had wel Ned 1, 2, 3, enz...maar niet discovery en Cinecinemas en zo.

En dan heb ik telkens de oorspronkeleijke file genomen en andere bytes vervangen en bij het vervangen van de eerste byte van manuf string ging het bij mij wel.

Stefaan

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan