vp20

T

tonykart

wie heeft de VP20 gebruiksaanwijzing nog liggen. Ik heb hem maar wil mijn Funcard programeren met atmel. Waar o waar moet ik de jumpers op zetten.

Er zitten drie jumpers op naast de seriele poort, die was voor 3.57 en 6 mhz d8 is. Naast de phoenix switch (was voor atmel d8 ik) en de achterste was ook voor atmel. Klopt dit mensen ???

nog 1 vraag : Atmel is gewoon 3.57 Mhz ?!

bedankt

 
Ik heb die vp20.doc hier wel voor je. Hier een deel van de gebruiksaanwijzing (de tekening kan ik hier niet publiceren):

PIC Microchip en Atmel AVR smartcards kunnen over algemeen rechtstreeks

geprogrammeerd worden.Let hierbij op de juiste plaatsing van de 2 jumpers(zie tekening).

De mode schakelaar staat hierbij naar beneden.De rode led brandt bij iedere lees en schrijf aktie.

Zoals het hier staat hoef je de jumpersettings niet te wijzigen voor Atmel of Pic. Allebei de jumpers zo dicht mogelijk bij de smartcardadapter dus.

 
Om de athmel8515 te proggen moet de vp20 op 6Mhz worden ingesteld.

 
om pic of atmel te proggen moet je wel degelijk de jumpers omzetten

houd de kaartlezer naar rechts dus de serieeel kabel links dan heb je bij de hefboom twee jumpers bijde moeten naar links voor de atmel stand en bijde naar rechts voor de pic stand en 6 mhz is niet nodig gebruik ik bijna nooit meer hooguit voor irdeto mosc

zo moet het lukken

suc 6 herbies

 
hallo ik heb ergens gelezen dat deze programmer niet goed is dat ie ouder wets en niet of weinig mogelijkheden heeft tot programmeren van kaarten wie kan vertellen of je met deze vp20 de silver kaart en fun kaart kan programmern?

en als het effe kan een beetje uitleg mag ook ,via mail als het niet op board kan

alvast bedankt voor de hulp

 
dat is dan door iemand geschreven die niets aan de vp20 verdient of er niks van weet

ik vind het een aanrader

 
de vp20 kan bijna alles progameren ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden een goede goedkope progammer

gr gert

 
bedankt alamaal ik was al bang dat ik een miskoop had gedaan want ik heb er een besteld want die was niet duur tegen over de ander programmers nu ga ik effe spelen met de kaart

bedankt en groetjes

 
hoi meschien wil iemand helpen ik heb een fun kaart en die probeer ik te proggen maar krijg elke keer error ik had chipcard en cardwritter gebruikt met de vp20 maar het wil maar niet lukken is het iemand wel gelukt en wil die meschien ook het laten weten dan ben ik hem zeer dankbaar

 
let op bij de vp20 zit aan de soldeerzijde,

een verbinding tussen de jumper voor de kristallen.

snij deze door,anders blijft die op 3 mhz staan!

 
hoi het is me toch weer gelukt ik heb niks door gesneden maar het lag gewoon aan de software na een paar keer geprobeerd te hebben loop ie nu als een (trein)

groetjes, en de stand van de jumpers is j1 links j2en j3 ook links maar voodal rechts in in de cardwritter de eeprom aan vinken dan werkt het beslist

 
ok laziz dat klopt (eeprom).

maar ik ben wel benieuwd naar het printbaantje.

zit die er wel/niet bij jou?

als ie er wel zit krijg je um nijet in 6mhz.

 
Bedankt voor de tip Apkay,

Ik heb al heel wat zitten af..tten met de VP20 en met de nodige moeite kans gezien alle geprogrammeerd te krijgen. Met een hele selectie aan progger is het uiteindelijk gelukt.

Na je tip heb ik de onderzijde ook een nader bestudeerd en inderdaad loopt er een direkt verbinding van het middelste pootje van de jumper naar het 3.57 kristal. Is dus inderdaad niet goed.

Ik heb nog niet verder geëxperimenteerd maar verwacht dat het proggen nu nog beter zal gaan. By the way de VP20 bevalt mij ondanks het wat lastige programmeren prima. Zeer universeel en nog zeer voordelig ook.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan