"A Virtual Card for You " virus

V

vladimir

Net binnen gekomen BELANGRIJK

Subject: virus informatie!! zeker lezen en doorsturen!!

> A.U.B. ONVOORWAARDELIJK LEZEN EN VERDER ZENDEN:

> Er is pas een nieuw virus ontdekt, dat Microsoft en McAfee als het tot

> hiertoe gevaarlijkste virus beschouwen!

> Dit virus werd pas vrijdagnamiddag door McAfee vastgesteld en wordt nog niet

> door virusscanners herkend.

> Het vernietigt de nul-sector van de harde schijf, waarinbelangrijke gegevens

> voor de functie der harde schijf opgeslagen zijn.

> Het virus werkt als volgt: het hecht zich automatisch vast aan alle

> contactadressen uit het Email-Adressenboek en geeft als

> referentietekstekst "A Virtual Card for You " aan.

> Zodra deze zogenaamde virtuele postkaart geopend wordt, blijft de computer

> hangen, zodat de gebruiker opnieuw moet starten.

> Wordt nu de combinatie [Ctr]+[Alt]+[Del] of de Reset-knop ingedrukt, wist

> het virus de nul-sector van de harde schijf, waardoor deze

> laatste definitief onbruikbaar wordt.

> Als U dus een bericht met de aanduiding \"A Virtual Card for You\" ontvangt,

> open dan deze mail IN GEEN GEVAL, maar wis het bericht onmiddellijk.

> Vrijdag ll. heeft dit virus binnen enkele uren een ware paniek onder de

> EDV-gebruikers te New York veroorzaakt, zoals CNN heeft

> medegedeeld. ; http://www.cnn.com <http://www.cnn.com> .

> Deze waarschuwing is afkomstig van een Microsoft-medewerker.

> Stuur dit bericht a.u.b. aan alle personen inEmail-adressenbestand door.

> Het is beter deze waarschuwing 25 maal te ontvangen, dan helemaal niet!

> Intel meldt eveneens een nieuw en zeer gevaarlijk virus, dat zich met de

> aanduiding \"An Internet Flower For You \" verspreidt.

> Indien U zulk een email ontvangt, open deze niet, maar wis hem meteen! Dit

> virus wist alle DLL-gegevens van uw computer, zodat hij

> daarna niet meer kan opgestart worden.

> Ook kwam heden vanuit het Medien- und Eventagentur Suttner in Duitsland het

> volgende bericht, met het verzoek het onmiddellijk

> door te zenden : Er zijn opnieuw 3 nieuwe, enorm gevaarlijke virussen

> ontdekt.Ze komen per E-Mail met de titels: PSYCHOSPIEL,

> SCREENSAVER "BABY FUN" of Emanuel.exe ! Ze zijn blijkbaar nog gevaarlijker

> dan het "I LOVE YOU"-virus, daar de complete

> harde schijf gewist wordt. Er bestaat nog geen bescherming tegen!!!!!!!!!!

> DUS A.U.B. NIETS OPENEN DAT (EEN VAN )DEZE TITELS DRAAGT!!!

> Nog niet veel mensen zijn ervan op de hoogte, dus stuur dit bericht zo snel

> mogelijk door. De virussen zijn pas 7 dagen in omloop.

Gr Vladimir

 
Afgelopen week ontving ik een e-mail met als onderwerp Light a candle.

Dit zou iets wezen om medeleven te tonen aan de slachtoffers van de aanslagen in de USA.

Er zit een attachment bij met als titel stars stars_stripes.

E-safe gaf aan dat dit schoon was, en ik heb het dus ook geopend. Daar er niet direct iets gebeurde vermoedde ik al dat het toch niet goed zat en dat bleek wel: de eerstvolgende keer dat ik mijn computer opstartte was in elk geval mijn firewall erafgegooid. Nu heb ik het attachment geopend terwijl ik off-line was, dus er kan volgens mij nog niets verzonden zijn.

Na opnieuw de firewall geinstalleerd te hebben heb ik AVG antivirus eropgezet en deze herkende in het bewuste attachment een trojan horse met de naam subseven.

IK weet verder niet wat deze allemaal uitspookt, maar het feit dat het vanzelf je firewall uitschakeld geeft wel aan dat er meer achter zal zitten.

 
@Vladimir. Mailtjes zoals jij hier in je posting schrijft, waarin vermeld wordt het betreffende bericht naar zoveel mogelijk mensen in je adressenboek door te sturen, zijn in 99,9% GEEN reeele viruswaarschuwing maar zijn in feite zelf een soortement virus.

Niet dat ze iets infecteren, maar omdat zoveel mensen er in trappen en het naar iedereen gaan forwarden, raken de mailservers overbelast en dat is ook de bedoeling van die mailschrijvers.

Er is momenteel wel een nieuw W32 virus wat gevaarlijker is dan het W32/sircam maar dat wordt wel degelijk al door de nieuwe updates van virusscanners ontdekt.

Het beste wat men kan doen is dus GEEN gevolg geven aan soortgelijke mailtjes/waarschuwingen als boven, en dat soort mailtjes gewoon te wissen.

 
En om het nog een beetje on-topic te houden: het bestaan van het admin-virus (maar dan achterstevoren) werd gisterenavond live gemeld door de Amerikaanse minister van justitie in een persconferentie door Fox News live werd uitgezonden. Ik heb nog nooit *zo* snel een update op mijn computer gezet.

 
Ja dat Nimda virus is er zeer zeker en ook al nieuw, maar daar ging de eerste posting niet over.

Er zijn namelijk wel degelijk beschermingen voor te krijgen.

Voor IIS zijn er ook al patches voor.

Het hier geposte mailtje is zuiver en alleen voor wat ik schreef, het overstulpen van de mailservers, en wellicht nog het mogelijk maken van het verspreiden van een virus (waarvan je het bestaan niet weet zoals heel veel mensen hadden met het w32/magistr. virus) naar de mensen in je adresboek.

Nogmaals, krijg je zo'n mailtje, stuur het dan NIET rond, maar WIS het gewoon onmiddellijk, grotere onzin dan zo'n mail bestaat er niet, en je bezorgt de ontvangers er alleen maar last en schrik van en het risico dat je ze eventueel besmet.

Dergelijke mailtjes gaan al jarenlang het email verkeer rond en steeds zijn er weer honderdduizenden op de wereld die er in trappen. Het is puur toeval, dat nu weer zo'n mailtje rondgaat nu het Nimda virus rondwaart, zowat elke maand zie je wel een mailtje als bovenstaand. Komt nu goed uit, veel mensen mailen, veel mailservers belasten, veel verspreiden, ideaal voor winsock virussen.

Het Nimda virus is heel iets anders en tegen de tijd dat zo'n virussen bekend worden, net zoals bij het W32/magistr en het w95/cih virus, zijn er updates voor te krijgen.

 
Het was bedoeld als info voor diegene die het nog niet wisten. Het is meer dan vervelend als je het overkomt.

Ik zal het de volgende keer niet meer doen.

Gr vladimir

 
Vladimir, het is geen enkel probleem als je een viruswaarschuwing plaatst, we vinden dat zelfs fijn!

Mijn commentaar geldt alleen die mailtjes, waarin staat dat er een "groot onbekend virus" gesignaleerd is waar "de grote virusfabrikanten nog niets van weten" en waar in staat dat je het naar zoveel mogelijk mensen in je adresboek moet doorsturen.

Die "viruswaarschuwingen" (want in feite zijn dat het niet), liever niet plaatsen. Dat zijn de zogenaamde "hoax" meldingen en zijn gemakkelijk aan bovengenoemde tekstdelen te herkennen.

Elke ander virus waarschuwing, zoals een degelijke waarschuwing voor bijv. het Nimda virus, en in het verleden het w32/magistr. en Win95/CIH virus zijn uiteraard ZEER welkom.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan