DVB2000beta5 traaaag

M

MediaMasterA

Hallo allemaal,

Ik heb eens even DVB2000beta5 in mijn mediamaster 9600 geladen, maar ik werd er niet echt vrolijk van. Het ziet er allemaal erg gelikt uit, maar het is zooooo traaaaag. Door de zaplijsten heen scrollen al dan niet met satellietmarkers duurt merkbaar langer, en zappen van 1 kanaal naar het andere duurt ook veel langer;

Het lijkt wel of synchroniseren langer duurt, en het geluid komt pas als laatste (dan ben je al gauw 3 sec. verder). Zelfs na een paar keer rebooten (je weet maar nooit waar het aan ligt) bleef dit zo. Ik was juist altijd zo blij met de snelheid van mijn mediamaster, maar met de laatste DVB2000 versie lijkt het wel een oude Pace...

Ik heb DVB2000 versie 1842 er maar weer op, en dat gaat véél sneller.

Zijn er meer mensen die dit zo ondervonden hebben of ben ik de enige ?

groeten Arnold.

 
Dat klopt , met de beta 5 wordt de zaak een stukje trager maar om nu gelijk de vergelijking te maken met een pace vind ik wel erg ver gaan.

Het ziet er een stuk gelikter uit en dat heeft zijn prijs.

De processor die in de mm9600 zit is nu eenmaal traag.

 
Hallo

Zet die lul eens uit dan wordt hij 30 procent sneller.

Groetjes Sjefke..

 
Hallo,

ook mijn 9500, die voorheen echt supersnel was, is nu zo traag als 'n schildpad met de soft beta5 (ook zonder de "LUL" als volumeslider).

Vergelijking met de Pace gaat toch wel enigzins op: "Traag maar wel 'n mooi menu".

Wacht nog effe af wat de evt. nieuwe soft beta 6 gaat brengen, anders zet deze jongen er weer 1 van de laatste versies van de 182... serie erop.

vr.gr. Charel.

 
ach mensen geduld het is maar een beta.

hopen dat ie met een goeie versie uitkomt.

en ja het zit er goed uit.

hopen dat ie snel komt .

 
Inderdaad het is maar een beta , al die grafics komt natuurlijk niet ten goede aan de snelheid en die volume slider heeft daar niets mee te maken.

In de mm9600 wordt de CI helemaal gek als er geen kaart inzit , dus een hoop data verkeer waar de ci spontaan van reset.

Zo zijn er wel meer dingen..................

Alles op zijn tijd.

 
Zelfde ervaring hier.

Die beta (4-5) zie er op het eerste zicht echt profesioneel uit maar je mag wel niet aan de knopjes van die afstandbediening komen want dan gaat het inderdaad Zoooooo traaaaag.

Na een dag heb ik terug de oude versie er terug op gezet, en man, wat is ie snel. (zij er iemand iets van een trage processor)

En die LUL vindt ik trouwens ook een slecht geslaagde grap. (met 3 kinders in huis kan je zo direct eens tonen hoe een erectie eruitziet.

Kirech

 
ja vond ik ook menu lijst klein letters traag schuivend maar weer oude 18.. weer erop gezet

 
Nou, gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo over denkt.

groeten

 
Tjsa, ik ben het inderdaad wel gedeeltelijk met jullie eens. Ook mijn 9600 wordt er niet sneller op. Toch vind ik dat deze beta versie er wel ergguh gelikt uitziet. Het wordt er beslist NIET minder op. En Uli & CO gaan hier vast nog wel wat aan doen (en ik bedoel de snelheid)

Toch stond de DVB software altijd bekend om zijn snelheid... en dat mis ik nu toch wel een beetje. Al moet ik zeggen als je eenmaal gewend bent om hiermee te zappen vind ik PERSOONLIJK dat het best meevalt. Gewoon niet te enthausiast worden.

Je moet er toch wat voor overhebben he! ;) ;) ;) ;)

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
@ Hurrybird.

Helemaal mee eens dat de nieuwe versie er "gelikt" uitziet maar doe eens het volgende.

Werk nog een dag of 4 met de Beta5 en zet er daarna terug de oude versie op. Het zal pijn doen om daarna terug die Beta5 terug te zetten.

Ik wacht nog eventjes. Hopelijk krijgt ULI en Co de snelheid terug zoals voorgeen. (maar om eerlijk te zijn, de Beta5 die er heel erg fancy uitziet, is nog altijd een stuk sneller dan de orginele Nokia Soft !)

 
de beta verie traag??? tja dat is wel zo maar het ziet er wel mooier uit. enne het is zo te downloaden van het net. dat is toch echt top?? laat het dan wat traag zijn maar ik zweer nog steeds bij de nokia met dvb 2000. de traagheid van de nieuwe versies neem ik op de koop toe. enne wat de volume slider aangaat verteld uli het volgende op http://www.dominance.net/overflow/

And again some words about our new cute volume-slider...

1st: you can switch this OFF! Menu/8/5/9... thats it.

2nd: why did we do this? We want you to upload your very own grafics! At the moment it is just a test. The code is simply not finished. There is more important stuff to do, first. Things like this is fun, only.. The grafics we have is very bad. A lot of people out there can do this much better. And I am sure in some weeks we have nice collection of great animated volume-grafics :)

en of de snelheid wordt verbeterd??? dit staat er op hun verlanglijstje:known problems:

problem/bug status

- Still SCSI bus-scan problems /crash/reboot

(Symbios Logic Controller) will fix that!

- "Canalsat Radios" bug will fix that!

- Channel-Browser Channel Input > 512 fails will fix that! (fixed)

- Menu/8/3/6 - "Find Pin" crash (9200/9500 only) will fix that! (fixed)

- some people do not have sound after bootup will try to fix that!

- "no signal" icon got lost still searching for it... (fixed)

- no alternative languages selectable in event-info and scheduling to be fixed as soon as I have a dish and I am able to receive one of those services

- still some problems when inserting/updating channels (save often and early) too much changes and news in the channel management. Complete reprogramming of this stuff would be the best solution. Thats a lot of work and not at the top of our agenda.

- if a selected NVOD_service is not running, the start- and end times are not updated (select another starttime) when we implemented this, we did not know, there are "not running services" in the table. The problem is switching to next service when current service is ready. If this service is not running, that task hangs. We need a new concept for this.

- no automatic update of scheduling-table (at midnight). You have to re-select the channel We read the scheduling-info only once after channel change. This speeds up much more important parts. I think this is not really a problem but one have to know.

- a very well known german nvod_service is sending strange stuff in event_information_table we continue monitoring those services, well.... I do not know if this is just a transmission problem or if they do bad things to people using other receivers than theirs.

- it takes too much time when switching to AC3-service or back from AC3 to MPEG The audio-DSP has to be completely re-programmed/re-booted. Maybe we are able to combine MPEG and AC3 to one programme in the future

greetings opeltje

 
Ik heb nooit begrepen waarom ie niet een "final version" van dvb2000 1.x voor de 9500 gemaakt heeft, met al die ci-stuff eruit.

1.80.9 is de laatste versie die echt supersnel was. Helaas draait daar de ecmpatch niet op, dus nu 1.82.1 erin en dat is ook goed te doen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan