Satdudez gehack

2

2old4this

Veel van jullie zullen gezien hebben dat Satdudez gisternacht totaal gehackd werd.

Degene ("forum killer") die dat deed heeft de emailadressen en passwords van alle leden gekregen en heeft verder mails naar ze allen verstuurd (dreigementen).

Satdudez was een van de sites wiens admin een ban had ingevoerd op registraties onder een "gratis" mail adres. Dus waren alle gestolen mailadresen "echte" - en nu in handen van een kwaaddoende iemand die al gezegd heeft dat h/zij alles naar Sky, ITV en Canal+ gaat opsturen.

Trouwens, ik ben nooit voorstander geweest voor zo'n regeling. Juist vanwege dit soort risico. Het is naar mijn mening gewoon TE gevaarlijk om je echte (makkelijk traceerbare) mailadres te gebruiken.

2old

 
Inderdaad, 2old, het zou verboden moeten worden dat borden van je eisen dat je een "echt" e-mail adres moet gebruiken om je aan te mogen melden.

 
Wat heeft hij (forum killler )er voor baat bij om alles door te sturen naar onze vrienden ?

Of te wel wat is dit voor een eikel ??

Robbie

 
Je mag je ook afvragen, wat dit persoon er voor baat bij heeft om uberhaupt een forum te hacken en de moiete nemen om dreigementen (tweemaal) naar alle gevonden email adressen te sturen.

Toch is het gebeurd.

Kijk, je hebt van die mensen die gewoon (te veel) tijd er voor over hebben, zij het een eikel of een Engel...

2old

 
Heeft er iemand al een email ontvangen van deze o.be.ul ?

Ik nog niet ?

 
Ik heb ze alletwee ontvangen. Ik geef altijd alleen m'n hotmail adres, zie nu wat er kan gebeuren.

Nitwit

 
ja ja ik heb ze ook ontvangen via mij hotmail adres!!!!

en verleden week een ban gekregen van het xsat forum

gewoon omdat ik een vraag stelde of het mogelijk was om te loggen met een Xsat310

met de vermelding erbij in groote letters dat hij mijn ip adres zal doorgeven aan c+ en andere geintereseerden ??????

prutserjo

 
Dan zal die ook wel gehacked zijn.

ALLE UBB board versies kunnen met deze hack gemakkelijk overgenomen worden, fluitje van een cent. Dit was mij persoonlijk al maanden bekend en ook een ander druk bezocht NL board wat hier nu gebanned is, is gevoelig voor deze hack. Ik ben echter nooit zo lame geweest om daar misbruik van te maken, ondanks onze slechte band.

Onze board software, VBB 2.03 is hier tegen beschermd, maar het is nooit zeker of er niet bij een of andere versie weer een nieuwe hackmogelijkheid ontstaat.

Bij ons is alleen hotmail gebanned, om de reden dat hotmail accounts steeds weer problemen gaven met de activatielink die via email gestuurd wordt. Echter bij ons werd al vanaf het begin van Satellite Fun geadviseerd een free account te nemen en geen echt email adres.

Behalve hotmail kan men hier dus elk free account gebruiken wat men wil, ook echte email adressen kan men gebruiken.

Men zal er echter altijd rekening mee moeten houden dat boardsoftware, vooral na nieuwe updates, nooit 100% waterdicht hoeft te zijn en al is de boardsoftware het wel, hoe waterdicht is de server dan waar die op draait? Zekerheid is er dus nooit.

 
wat moet C+ nou met je ip.

kijk ze weten dan intern dat je een sat hobby hebt.

een hobby waar opzich niets mis en ilegaal aan is.

Maarja zou er toch wat mis mee wezen zowat, ze kunnen je niet vervolgen omdat het bewijs niet legaal is verkregen!

daarom snap ik de bedoelling niet van deze hacker, hij hackt een website, bedrijgt de boel een beetje en ver volgens wil persoonlijke gegevens bekend maken, en is hij/zij daarom op heel veel verschillende manieren strafbaar.

,Jaldert

 
Jeetje waar je zin in hebt zeg om daar je leven aan te spenderen !

Het zijn niet alleen de teroristen die een zieke geest hebben !

Voor zulke figuren moeten ze ook maar eens een opsporings dienst beginnen

Ben blij dat ik een iets kreativere mind hebt !

pa ma bedankt !!

Robbie

 
@jan2

Je hebt gelijk dat een hacker zich natuurlijk zich op verschillende feiten zich bezighoudt met strafbare handelingen. Het is echter ook zo dat het merendeel van de gebruikers van een dergelijke board zich ook bezig houden in het grijze gebied van de wet. Daarom hebben instanties zoals genoemden zeker wel interesse in iemands ip adres. Deze willen namelijk investariseren wat er gaande is in het sathackerswereldje en in het verleden hebben ze weleens uitspraken gebruikt van mensen op boarden om ze aan te schrijven. Dit waren dus ook mensen met een orginele provider emailadres.

Het gevaar is dus echt wel aanwezig op boarden waar dit op verplicht is. De boardeigenaren gebruiken dit middel, al dan niet terecht, om de rust op boarden te beheersen maar het nadeel is dus dit. En daar moet je zeker niet al te licht overdenken.

 
Als je gebruik maakt van een inbel verbinding krijg je toch elke keer een nieuw ip adres als je inbelt, dus volgens mij heeft hij er dan toch niks aan als ie ze doorstuurt.

 
via je internetprovider is dan wel degelijk traceerbaar wie of wat die iemand was. Elke keer als je inbelt wordt namelijk een log gemaakt in het logbestand van je internetprovider. En met de veranderde regelgeving die opkomst is kan een provider door de rechterlijke macht gedwongen worden zijn medewerking te verlenen aan een eventueel strafrechterlijk onderzoek.

De soep wordt natuurlijk niet zo heet gegeten als hij nu hier opgedient wordt maar en echt al te lichtzinnig over doen is weer het anderste uiterste.

 
BT: toch blijf ik het jammer vinden dat hotmail adressen niet worden geaccepteerd. Dat dhr.Gates je "vast" probeert te houden door niet echt volledig naar een gelingde pagina te springen is toch duidelijk genoeg aan de hand van de hotmail banner die in beeld blijft.

Als je die gemailde link (om je registratie te aktiveren) gewoon "handmatig" in een nieuwe window plaatst (knip/plak) werkt het natuurlijk prima.

Zijn er dan echt zoveel mensen die dat (knip/plak) nooit bedacht hebben als oplossing voor dit "probleem"?

Euh, of mis ik iets?

2old

 
@ Schot

het ip adres word niet gewijzigd als je internet gebruikt

via de tv kabel. in belgie althans

het zit zelfs vast geprogt in je aansluitingsdoos en is zelfs

adres gebonden.

verzet de doos 2a3 huizen verder en het werkt al niet meer,

dit hebben de mensen van telenet mij toch wijsgemaakt.

gr prutserjo

 
Ik heb ook al een mailtje gehad van ITV, maar ze hebben van mij alleen een hotmail adres.

Laat ze maar komen, de koffie staat klaar (en de Hond ook).

Maar ze kunnen je natuurlijk altijd bang proberen te maken.

Als ik ergens een officieel e-mail adres moet achterlaten, begin ik er gewoon niet aan.

 
maar de ip's zijn gestolen en daarom mogen ze volgens mij niet

als bewijs worden gebruikt.

dan hebben ze ook geen poot om op te staan als ze een gegevens van de provider willen hebben!

 
Laat ze maar komen dan heb ik nog een verassing voor ze!!

Ik vlieg met mijn radiografische vliegtuig zo hun uplink binnen!!

 
Prutserjo,

Da's niet helemaal juist wat jij daar zegt ...

Je kan je kabelmodem gerust een paar huizen verder plaatsen, zal daar ook probleemloos werken, zolang je maar op dezelfde locale node zit.

Het is wel zo dat het voor Telenet zal zijn alsof jij gewoon bezig bent, dus jouw gebruikers gegevens zijn wel modemgebonden.

Ook het IP adress is niet 'echt' vast. Als je lang genoeg de modem zonder stroom zet (minstens een paar dagen) en er komt een nieuwe klant bij jou in de straat dan kan je je IP adress kwijt raken. Dit is niet echt zo gewild door Telenet, maar eigen aan de DHCP settings van Microsoft. Zolang het adress niet wordt opgevraagd door iemand anders en de lease van het adress is niet verlopen zal je het adress opnieuw krijgen. In de praktijk betekent dit dat je meestal het zelfde IP adress voor lange tijd hebt, in drukke gebieden van ons landje, met veel Telenet klanten zal uw IP adress veel sneller veranderen.

Je kan hier http://www.multimania.com/kabelsite/cablemodem.htm wat meer info vinden over de kabelmodems van Telenet.

CU

Red

 
Ik heb men Browning ook maar weer eens uit het vet gehaald kan je ook mee dreigen toch !!

Robbie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan