Viaccess ID

W

wanting

Kan er iemand mij vertellen wat de extensie in de ID betekend?

bv. TPS heeft 00 7C 08. Wil dit zeggen dat er key 08 gebruikt moet worden? Bij sommige key files staat dat men index 18 key of index 79 key moet gebruiken, deze vind ik echter niet terug bij mijn editor (zeebra)

Bij voorbaat dank

 
De afkorting ID staat voor Ident oftewel Identification en bestaat uit 4 bytes in Seca bijv Canal+ NL heeft 00 19.

Bij de Irdeto codering wordt hier vaak Provider ID of Channel ID mee bedoelt, afhankelijk van de context.

De channel ID is kanaal identificatie en bestaat weer uit 4 bytes bijv. 75 30 voor het Duits PW pakket.

De provider ID bij Irdeto bestaat uit 3 bytes als ik me niet vergis, bijv 00 03 00 wordt als provider id bij een nieuw geleverde acs 1.2 kaart gebruikt.

Het is me niet bekend hoe dat bij Viaccess werkt.

Dit staat compleet los van het key gebruik, althans de cijfers. als je dus 00 03 00 hebt wil dat zeker niet zeggen dat key 00 in gebruik is. De provider ID of Ident verandert niet elke keer als de key verandert.

Dieper kunnen we er niet op in gaan anders komen we in de illegale informatie terecht.

 
Lees eens informatie over D2Mac. Dit systeem is min of meer gelijk aan Viaccess. Het algo is gelijk, en het hele systeem van keyhandling schijnt aardig overeen te komen. het verschil zit in de key's, D2mac 7 bits key, Viaccess 8 bits. hoe en wat weet ik ook niet, maar er zijn diverse sites war faq's te vinden zijn.

Peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan