sky op humax

M

mistermixer

heb via via geruchten gehoord over een hardwarematige oplossing

voor de humax 5400 ter decodering van het skypakket

zou binnen enkele weken commercieel gemaakt worden

blijft dit bij een gerucht of weet iemand al meer ?

 
zit er zeer dik in dat dit flauwekul is. Als het zo is dan zou ofwel een emulator in de software geknutseld zijn (zoiets als bij de irdeto freecamsoft), of een soort van datastreamhack. Beide zouden heel goed kunnen bestaan, maar het zou zeer onwaarschijnlijk zijn dat dit ooit comerciel wordt aangeboden. Waarom ? je bent zo strafbaar als wat. Ook in het PD zal zo'n hack nooit belanden, men verdient toch goed aan de kaartbusiness, so why bother.

Ook een stukje alternatieve software voor de humax, zodat de irdeto cam vidioguard aan zou kunnen lijkt me sterk. je zou min of meer de hele software opnieuw moeten schrijven, en wel op een dusdanige manier dat de specifieke irdeto decoderchipset ineens een mosc skykaartje aankan. hier zouden DS-9, en de fun 3 in 1 volledig tot gepruts vervallen, en dit is toch een heel erg knap stukje werk wat nooit iemand voor mogelijk had gehouden.

Ook zou deze software binnen 1 dag public op internet staan, en zou niemand er enig droog brood meer aan kunne verdienen (kijk maar naar Mascom met de Alphacrypt, die code was public VOORDAT de ci modules goed en wel werden verkocht).

Al met al niet erg waarschijnlijk dus.

Misschien dat er een commerciel kaartje voor sky komt, wie zal het zeggen. Als dit zo is zal iemend hier behoorlijk wat tijd, en vooral geld in hebben moeten steken, en dat is vanwege het illegale karakter van de clonekaartjes dus ook vrij onwaarschijnlijk. BskyB heeft al eens een proces gevoerd, en gewonnen ook. de hacker van de 0A kaart werd toen voor 4 jaar "op vakantie" gestuurd naar een gezellige vakantiekolonie met louter heren als gasten, gestreepte pakjes, en een enigszins gehinderd uitzicht door al het ijzerwerk voor de ramen.

Maar laat me duidelijk zijn, je weet maar nooit.

Waarschijnlijk is het echter niet.

Peter.

Oh ja, waarvandaan heb je deze "geruchten" ???

 
Ik heb ook al op diverse plaatsen gelezen dat de hack voor Sky één dezer dagen public zou worden... en dat Videocrypt in de volgende versie van Wallbanger zou zitten.

Dit heb ik ook ergens gevonden, de Humax 6in1.

Sistem 6in1æe pokopati zaštitu Videoguard jer æe se preko Humaxa 5400 IRCI i on moæi dekodirati uz sustave conax i cryptoworks.

Helaas, geen idee welke taal het is, vermoedelijk pools of zo. Als iemand dit kan vertalen ...

CU

Red

 
Als dat waar mocht zijn gaat het nog leuker worden :biggrin: :biggrin:

 
Het zou me niks verbazen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :biggrin::biggrin::biggrin:

 
Hallo

Videocrypt op een digidoos nou ja, IK PAS.

Groetjes Sjefke..

 
Natuurlijk wordt hier VideoGuard bedoeld, het digitale broertje van VideoCrypt ...

CU

Red

 
het was in een satwinkel in de provincie antwerpen

( euh commercieel, onder de toonba.....)

 
Geruchten zijn geruchten, de Humax 5400Z zou ook de eerste niet patchbare Humax zijn, het motto blijft derhalve: eerst zien dan geloven.

@MisterMixer, heb je t gezien? Omdat je namelijk spreekt van onder de toonbank.

Grtz Mike

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan