Heb ik dit alléén??

J

Josje01

Hallo , ik heb een Hummie 5400 met de +cam 3.2 final soft erin .

In de embedded cam heb ik een goldkaart met alleen het Duitse pakket + orf dus voor de duidelijkheid prémiere cinedom en orf.

Voor seca gebruik ik een astoncam 1.05 ook met een goldk. autoupdate deze combinatie heeft altijd goed gewerkt. Maar gisteren kreeg ik geen rtl4 5 sbs6 net 5 en ned 123 meer, wel c-1 en 2 en de rest van c-....... niets meer van het basispakket , zodra ik de goldkaart uit de embedded cam haal dan weer direct beeld op rtl4 5 sbs6 net 5 en ned123 Ik heb het voorlopig opgelost door de gold met het duitse pakket aan te passen met het irdetopakket voor NL, nu werkt het weer . Samen gevat zonder een kaart in de embeddedcam werkt seca volledig naar behoren , met een kaart in de embeddedcam geen basispakket van nl wel de rest van het pakket. Wie heeft dit ook ervaren en wat kan de oorzaak zijn.

P.s heb wel de achtergronden van de +cam 3.2 final aangepast maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen , toch??

Greetings: Josje01

 
Bij mij reageert het met die combinatie exact hetzelfde. Ik denk dat dit komt omdat de interne cam een hogere prioriteit heeft dan de CI.

Je ziet ook dattie op Irdeto (0602) blijft hangen. Het probleem doet zich alleen voor op de simulcrypt kanalen. Een beetje zappen wil wel eens helpen, maar niet altijd.

 
Beste wizzaerd , ik ben blij dat je gereageerd hebt op mijn vraag.

Blijft toch nog de volgende vraag over , waarom is dit euvel afgelopen woensdag pas opgetreden , eerder heb ik hier nooit geen last van gehad , heeft toch zo ongeveer een slordige 4 maanden goed gewerkt . Wat me ook opvalt dat er weinige mensen van dit board op deze manier met de Hummie werken (blijkbaar). Ik hoop toch nog de échte oorzaak te vinden ?

Want er moet volgens mij iets anders aan de hand zijn , omdat het voorheen altijd goed heeft gewerkt, toch ???

Greetings: Josje01

 
uhm zou dat niet komen doordat c+ zins deze week weer gebruik maakt van 2 keys ???

update seca boxjes zou dus wel eens een datum check patch zijn geweest ...

gr dj .

 
Ja Djazzie, het zou kunnen , hopelijk dat er nog andere mensen met ons meedenken zodat we kunnen achterhalen wat de werkelijke oorzaak is. Gisteren hoorde ik ook al van iemand dat op de Nokia 9500 en 9200 met dvb2000 op een org. irdcard ook al problemen voorkomen met het omswitchen van het prem.pakket naar het NL-pakketje . op rtl4 en de andere van basispakket. Ik blijf het raar vinden zolang de oorzaak niet écht bekend is??

Greetings: Josje01

 
@Josje01

Welke code staat er dan in de rode balk op je scherm?

 
2 keys . als je zou loggen zou je dus zien dat

ze voor die kanalen waar de problemen mee zijn key 0d gebruiken en voor de rest 0e dacht ik :)

gr dj

 
Wizzaerd, de code die ik dan krijg te zien is 0602

Greetings: Josje01

 
Ergens ben ik blij dat ook andere dit meemaken, ik heb altijd het idee, dat ik de enigste ben. Ik heb dit al vaker aangehaalt, maar niemand kend het. En nee, dat is niet deze week begonnen, ik heb dit probleem al veel langer, ook met orginele kaart heb je dit probleem, het heeft met dat autoswitch gebeuren te maken. Ik heb nu een goldkaartje met Pw draaien (C-cam) en dat gaat wel goed. Alleen ik zou graag fun draaien, maar geeft inderdaad problemen. Iemand goede ideeen ? En ook de Secakeys uit de fun halen en de aston erin, geeft geen resultaat. Ik dacht eerst dat het goed was, maar probleem doet ook niet consequent voor. Het heeft volgens wel iets met het gebruik van meerdere seccionkeys te maken. Dit omdat het altijd dezelfde zonders betreft. Ik moet nog proberen of deze inderdaad op een andere key draaien.

 
@Josje01; dan heeft het toch met prioriteit te maken. Je zou toch zeggen dat ie dan moet overschakelen op de aston, maar dat gebeurt gewoon niet. Probleempje van de plusCAM... :sad:

@Ptje; Als irdeto volledig gevuld is doet ie het wel prima.

 
Dat is echt niet het geval, hij doet het niet prima. Irdeto is volledig ingevuld. Het probleem is er tenslotte ook met een orginele irdeto kaart.

 
Hallo, voor alle duidelijkheid ,nog een keer.

Mijn Humax heeft altijd ongeveer 4 maanden lang zéér goed gewerkt met een astoncam1.05 met een GW met aale prov. van astra. In de embedded cam een GE met alléén premiere en Orf.

Tot voor kort laaat de Humax geen beeld meer zien op het basispakket van C+ NL. Als ik de GW van de embedded cam eruit haal direct beeld. Dit verschijnsel is écht pas iets van een goei week geleden. Dit bevestigen meerdere Humax gebruikers met deze confugiratie. Dus kan er volgens mij geen sprake zijn van prioriteit van de embeddedcam daar het voorheen perfect heeft gewerkt. Volgens mij heeft ofwel C+nl iets gewijzigd in het basispakket of de Duitsers (premiere) hebben iets gewijzigd.

Zonder de Gw in de embedded cam werkt het perfect. Wie o wie reageerd hierop , je ziet de sathobby is zeker niet doodgebloedt er is altijd wel een materie waar we ons me bezig kunnen houden.

Greetings: Josje01

 
Klopt josje, het is gekomen en zeker niet altijd geweest. Ik had de schuld al gegeven aan de steeds veranderende patches, maar ook als ik een van de eerste probeer, heb ik dit probleem. Ik ken zelf 4 mensen met een humax en alle hebben dit probleem. Niet tijdens zappen, maar vooral als je even iets hebt zitten kijken en dan terug naar de nederlanders, dan gebeurt het.

 
Ik heb dezelfde configuratie, maar in de Irdeto (nu dus: + cam) zit een Irdeto kaartje met Betacrypt. Kortom: ik haal dus meer dan alleen de Premiere en ORF kanalen binnen. Die configuratie is volgens mij stabiel.

Misschien dat nog een afwijking is dat ik twee Aston Cams gebruik, de ene een 1.03, de tweede een 1.05. (In 1.03 versie zit een originele Seca kaart.,)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan