funcard doet het goed

M

master28

Wil alleen ff mee delen dat ik een smartcard funcard met 3in1 files hier gebruik op een humax sinds een week en dat ik er zeer tevreden over ben met het gebruik van hiervan , schakelt vlot tussen verschillende codeer systemen, ik vind het beter als een ds9 kaart(piccard2 en silvercard),

Is er nu nog ruimte over op zo'n funcard om er bv een 4in1 van temaken als dit mogelijk is tenminste.

ps. ik durf geen Bin meer te Laden

 
Ook ik ben sinds een week of twee in het bezit van die plastic funcard in smartcard formaat (de roze kaart). Dit is inderdaad een super kaartje! En er is nog veel meer mogelijk met die kaart, want ook BT schrijft al een tijdje dat dit de ideale kaart is die voldoende plek heeft om met complete algos te werken alsof het een originele kaart is.

Wat ik me nog afvraag is of die roze funkaart verschilt met de funkaart van de 6 eilanden (zo wordt die kaart toch genoemt met die mooie tekening erop en dat zonnetje). Ik dacht dat die laatste een 24c65 erin heeft zitten ipv 26c64. Geeft dat dan problemen met programmeren of kun je die gewoon behandelen alsof het een 24c64 is, en dus ook met chipcat te proggen is?

 
Ik bezit die laatste met dat zonnetje en deze werkt net als de roze, de kaart is dus geheel compatible.

 
Beide kaarten zijn gebaseerd op AT90S8515A and 24C64N Eeprom.

Er is dus geen verschil.

CU

Red

 
moi

ook ik ben bezitter van een fun kaart maar dan zonder zonnetje

ik vind het een geweldige prestatie van die software jongens om 3 in 1 te laten werken.

wel heb ik een schakel probleem met de fun in mijn humax, ik moet regelmatig heen en weer zappen om beeld te krijgen

heb alle patchen nu al een keer gebruikt maar probleem blijft (2.4 t/m 3.2)

ook heb ik zeker 4 of 5 files geprobeerd (devoy file schakeld bij mij het beste).

zijn er meer mensen met dit probleem ,,,,

of weten jullie een oplossing ,,,,

toch geweldig zo'n fu'n

salmonella

 
Ik lees hier de interessante opmerking om een 4-in-1 kaart te maken. De aangepaste Irdeto-cam laat de ECM-stream van Irdeto, seca en viaccess door. Wellicht geeft die ook andere (zoals cryptoworks) door en als je daar dan de "irdeto-emulatie" en het juiste algo+key op loslaat dan zou dat ook kunnen werken (??)

 
Geld het zonnetje ook voor andere merken receivers, dan alleen maar de "tover" box Hummie ??

ILYA

 
Ik heb een Nokia 9600 met een freecam 2-016 en ook een plastic funkaart. Ik gebruik de ISVedit 17 met de 2.4 flash.

Wanneer ik DVB software 1821K gebruik dan gaan alle Seca kanalen open. Maar schakelen tussen Irdeto kan ik vergeten. Als ik de nieuwe DVB software 2000B5 gebruik dan gaat het schakelen perfect maar krijg ik alleen geluid op alle K's en Taq. en blijft het beeld zwart. Wat doe ik niet goed?

 
LoL.:)

Zelfde probleem dus als ik heb met mijn 9600.:)

Heb je een pmt aangepaste settingslijst gebruikt of niet?

Dat wil namelijk nogal eens helpen.

 
Ik gebruik cardwriter 1.7. met de vp 20 van ome Willem in de echo 3000.Het proggen gaat perfect .Geen enkele foutmelding.Echter geen beeld.Wel de opmerking "indsert smartcard".

Ik heb diverse files geprobeerd. No succes.

ILYA

 
Het 3in1 princiepe werkt ook met een mm9500 met aangepaste cam (amon 2.1).

Sinds de settingslijst is aangepast loopt alles perfect, geen omschakelproblemen meer... die er met een DS9 (v502) wel waren.

groetjes

azerty123

 
Nee dat heb ik niet. Kan je mij een hint geven waar ik die aangepaste settings lijst vandaan haal.

Alvanst bedankt

Jan

 
Hi, stuur ff een mailtje en ik stuur je m'n lijst voor de 9500, let op alleen 19 en 13 Oost. (mini-diseqc)

Een andere tip is de ecm-patch te gebruiken en zo een dvb2000 versie te laden die zelf de juiste ECM pid's kan vinden.

Ik heb dat getest op dvb 1.82.0 en dat werkt wel, maar ik vind het trager dan mijn favoriete 1.80.8 (die je helaas niet kunt patchen). 1.84.7 schijnt ook te werken met de patch.

Dan is er ook nog dvblog03 waarmee je (als je SCSI hebt) de pid's kunt opvragen maar dat programma loopt hier regelmatig vast.

Voor SECA is er een editor voor de philips dozen, in die lijsten staan natuurlijk ook de juiste ECM pids voor de seca kanalen ;)

 
Hallo Satslope als je mij beoelt... ik heb een 9600 en die patch is voor een 9500. Ik heb inmiddels een aangepaste settings lijst gevonden maar geen verbetering. Maar toch beankt voor je reaktie

 
jdelamain: Die aangepaste settingslijst zit normaliter bij de 3in1 files bijgevoegd.

Je moet wel even goed kijken want er zijn er maar een paar die een beetje een nieuwere lijst hebben.

 
moet je dan elke keer als je je funcard updated, ook weer die settingslist erinzetten bij die nokia?, of is dit 1 malig en vervolgens naar behoefte

 
BT als ik je goed begrepen heb werkt het bij jouw ook nog steeds niet? Ik heb een settings lijst gevonden bij een van de laatste files maar het werkt niet. Ik kan met dvblog 0.6 via scsi loggen maar waar vindt ik de uitleg waar ik naar en naar welke pidcode ik moet zoeken?

 
@jdelamain: daarvoor moet je eens in het irdeto ontvanger forum de topics over de ombouw van de 9500 lezen, daar staat meer te lezen, ik weet ook niet alles.

@Master28, net zo vaak als je nu ook de settingslijst update, dus..... alleen als er echt wat belangrijke zenders veranderen die je zien wil.

Maar ik ga vannacht of morgen eens iets proberen, ik heb een settingslijst, en een overflow versie, dit geheel zou op een 9600 naar ik hoorde perfekt werkten, dat wil ik dus gaan testen, als het klopt en ik krijg het werkend hier, dan laat ik het meteen weten.

Degene die me dat zei blijkt de 1820 Sandra versie te gebruiken.

Er scheen namelijk het probleem te zijn dat zijn a/b het met die beta 5 niet geweldig deed en met andere versies wel.

 
@BT thanx voor je replay

kan ik voor de nokia ook een normale goldwafer kaart maken met hier op seca en irdeto of werkt het alleen met fun?

 
@Master28: Het schijnt dat irdeto+seca op een GW ook moet kunnen, maar dan wel zonder viaccess en ik heb het niet getest, weet ook niet of het waar is.

Wat betreft mijn test gisteravond, ging toch niet echt lekker.

Tot nu toe heb ik voor elkaar gekregen dat ik seca zenders kan kijken als ik de CI omzet naar seca/viaccess in het goodies menu.

Dan kan ik echter geen Irdeto zenders zien.

Als ik dan de Ci weer omzet naar "irdeto" kan ik wel weer irdeto zenders zien, maar geen seca's meer.

Viaccess heb ik niet getest, maar bovenstaand is het beste wat ik dus kon krijgen zonder kaartwisselingen of de ontvanger helemaal aan/uit te moeten zetten.

Echt auto switchen tussen de 3 systemen lukt dus nog altijd niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan