Daar gaan we dan?

C

ct101

Ik weet dat jullie liever 'Moeilijke' vragen willen en (beginnende) vragenstellers snel naar Algemene startende Zaken doorverwijzen maar toch ik probeer het maar... Ik heb mijn woning klaar en al geruime tijd (4 maanden) een Schotel, Humax-5400 en Motor gereed liggen voor montage wat nu dus gaat gebeuren. Ik wil (moet) de schotel praktisch in de Nok van de linker gevel bevestigen (Tweekapper). De schotels in de buurt 'kijken' iets naar links weg. Zou ik moeten doordraaien dan kijkt de schotel dus tegen de muur. Uiteraard kies je voor Astra. Staat hotBird dan links van Astra en welke Satellieten komen dan in aanmerking. M.a.w. ik kan wel makkelijk naar links draaien maar rechts heeft dus geen zin. Wie helpt ...

Dank U, Geert.

 
Dit heeft niet perse met Humax te maken maar eerder met installatie, dus toch maar verplaatst naar het beginnersforum.

Daarbij kan ik je wel gelijk antwoord geven op de belangrijkste vraag.

Indien je achter de schotel staat met je gezicht naar de lnb dus, dan ligt de hotbird -rechts- van de astra.

Dit is echter een heel klein stukje, dus het zou goed zijn dat je deze nog zou kunnen vangen aangezien hij ook een sterker signaal dan astra heeft.

Links van de astra heb je nog satellieten als kopernikus, Astra 2a, arabsat en nog een paar, het is maar waar je van houdt dus ik weet niet of die voor jou wel of niet interessant zijn.

Je zou bijv. eens kunnen kijken op http://www.lyngsat.com dat is een bekende link over satellietgegevens, als je dan weet dat de Astra op 19.2 oost ligt, hoef je maar te kijken wat er aan zenders mogelijk is en welke satellieten er meer naar het oosten zijn, dus een hoger getal dan 19.2 en dan zul je best nog wel het een en ander tegenkomen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan